Brænding af flv

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
zerben

Brænding af flv

Indlæg af zerben »

Hej.Som overskriften siger skal jeg have brændt en flv fil over på en dvd.Hvilket program kan gøre det så den kan ses på en alm dvd.Jeg har forsøgt med brasero men den kan ikke rigtig gøre noget ved det.
zerben

Re: Brænding af flv

Indlæg af zerben »

Hej igen.Jeg har fundet ud af at den skal konveteres til avi og jeg har fundet et program der hedder Winff og den er konveteret til avi men brasero kan stadig ikke se filen.Det er kun hvis jeg sætter den til at brænde som iso at den kan se filen men det nytter jo ikke noget.Hvad gør jeg nu?Det er tilsyneladende som avi den skal brændes men hvilket brænderprogram kan det?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Jeg er ikke sikker på at du kan brænde direkte fra en avi fil, vi har flere som prøvede det sidste år og det resulterede i at ChrisBuchholz, lavede en guide på viewtopic.php?f=11&t=4834 om at konventere avi til iso filer (og den har jeg testet med positive resultater), jeg ville personligt konventere flv>avi>iso og brænde filen derefter, men hvis her er nogle som kan løsningen på at brænde flv filen direkte på cd, er det selvfølgeligt en bedre ide at gøre dette.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hvis du starter Brasero, så kan du vælge at oprette et Videoprojekt - her vælger du så din .avi og brænder på disken. Dette kan afspilles på andre maskiner bagefter.

Dette er efter min mening langt nemmere end at bøvle med flere konverteringer.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Hvis jeg prøver at brænde i brasero skriver den "Udskift disken med en understøttet cd eller dvd. Det er ikke muligt at skrive med det nuværende sæt af udvidelsesmoduler".Hvad betyder det?Det er en helt ren dvd og jeg har prøvet med flere plader.Det er Ubuntu 9.04 64 bit og en 4 kernet 3 ghz AMD cpu og med 4 gb ram.

Ps.Jeg har prøvet "christian.arvai" link men når den kommer til "cd ChrisBuchholz-avi2iso-*" der er tredie linie,sker der ikke mere.Den står bare og blinker.Det går fint med de to første og der går den tilbage til bz@bz-desktop:~ hvorefter man kan indsætte næsts linie.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

zerben skrev:Hej.Hvis jeg prøver at brænde i brasero skriver den "Udskift disken med en understøttet cd eller dvd. Det er ikke muligt at skrive med det nuværende sæt af udvidelsesmoduler".Hvad betyder det?Det er en helt ren dvd og jeg har prøvet med flere plader.Det er Ubuntu 9.04 64 bit og en 4 kernet 3 ghz AMD cpu og med 4 gb ram.

Ps.Jeg har prøvet "christian.arvai" link men når den kommer til "cd ChrisBuchholz-avi2iso-*" der er tredie linie,sker der ikke mere.Den står bare og blinker.Det går fint med de to første og der går den tilbage til bz@bz-desktop:~ hvorefter man kan indsætte næsts linie.

at konvertere video kan tage laaaang tid. så sæt den til at stå og blinke til dig natten over
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Det er når jeg forsøger at installere den guide som chris har lavet og ikke når jeg skal konvetere.Den tager de to første linier uden problemer men ved den tredie sker der ikke mere.

wget http://github.com/ChrisBuchholz/avi2iso/tarball/master
tar -xvvzf ChrisBuchholz-avi2iso-*.tar.gz
cd ChrisBuchholz-avi2iso-*
sudo cp avi2iso.sh /usr/local/bin/avi2iso
sudo chmod +x /usr/local/bin/avi2iso

Han skriver dog også at han ikke er sikker på den virker i andet end 8.10 så det er måske der problemet er.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

zerben skrev:Hej.Det er når jeg forsøger at installere den guide som chris har lavet og ikke når jeg skal konvetere.Den tager de to første linier uden problemer men ved den tredie sker der ikke mere.

Han skriver dog også at han ikke er sikker på den virker i andet end 8.10 så det er måske der problemet er.

Jeg afprøver scriptet lige nu, og som det ser ud pt virker det fint på 9.04 (konverteringen er gang nu), men hvordan prøvede du at installere scriptet ?

Men jeg kan se at han har ændret på guiden og det er ikke det script jeg kører nu - det er det oprindelige fra da han startede på guiden !

EDIT:

Jeg tester lige guiden som den er nu og vender tilbage når jeg har et resultat.

Og det er så gjort nu, guiden virker fint på 9.04 og jeg har benyttet præcist den install metode som er beskrevet i guiden på nuværende tidspunkt.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har fulgt guiden til punkt og prikke og taget en linie af gangen.Alt virkede perfekt til denne linie

Jeg håber at det kommer til at virke for det er jo et stort stykke arbejde den gode chris har lagt i den guide og det er synd hvis det kun er i 8.10 den virker.Hvad med det som Warhawk sagde,er der noget nyt om det?

Hvis du starter Brasero, så kan du vælge at oprette et Videoprojekt - her vælger du så din .avi og brænder på disken. Dette kan afspilles på andre maskiner bagefter.

hvor jeg får denne fejlmelding
"Udskift disken med en understøttet cd eller dvd. Det er ikke muligt at skrive med det nuværende sæt af udvidelsesmoduler"
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Indlæg af ChrisBuchholz »

Nu gider jeg ikke til at sidde og finde fejlen i det du laver (hvilket højst sandsynligt er fejl 40), men hvis du følger guiden til punkt og prikke vil det virke. Gør således:

Installer programmer der skal bruges

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install mencoder ffmpeg dvdauthor

Installer scriptet

Konverter filen

avi2iso /sti/til/din/fil

Du kan bare kopierer linierne ind - så er du sikker på du ikke laver tastefejl.
zerben

Indlæg af zerben »

Hej chris.Det har jeg prøvet 3 gange men når den når til den linie står den bare og blinker og sidste gang fik den lov i ca 30 min.Jeg tvivler ikke på at det virker men jeg kan bare ikke få det til det.Jeg har gjort som du skriver og taget en linie af gangen og ved de første to går det glat men ved 3 går det ikke og jeg har ventet ½ time og den blinkede stadig.Jeg har markeret og kopieret hver gang for ikke at lave tastefejl.
http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... R33947.png
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Vi kan også gøre det på en anden måde, hent den udpakkede "avi2iso.sh" her http://www.2shared.com/file/5530900/616 ... i2iso.html (brug "Save file to your PC: click here" nede i højre hjørne).

Placer filen i din hjemmemappe og kør denne kommando :

sudo mv ~/avi2iso /usr/local/bin && sudo chmod +x /usr/local/bin/avi2iso

Så burde det virke som beskrevet i guiden derefter (med hvordan programmet bruges).

ChrisBuchholz

zerben skrev:Hej chris.Det har jeg prøvet 3 gange men når den når til den linie står den bare og blinker og sidste gang fik den lov i ca 30 min.Jeg tvivler ikke på at det virker men jeg kan bare ikke få det til det.Jeg har gjort som du skriver og taget en linie af gangen og ved de første to går det glat men ved 3 går det ikke og jeg har ventet ½ time og den blinkede stadig.Jeg har markeret og kopieret hver gang for ikke at lave tastefejl.
http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... R33947.png

Så vidt jeg kan se på billedet, er der intet galt der? Så skal du så bare udføre de resterende 2 kommandoer der efter...
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Det prøver jeg men hvorlang tid skal den bruge?Jeg starter lige forfra igen og så venter jeg bare.Tak for hjælpen.
ChrisBuchholz

zerben skrev:Hej.Det prøver jeg men hvorlang tid skal den bruge?Jeg starter lige forfra igen og så venter jeg bare.Tak for hjælpen.

Jamen jeg er lidt forvirret over det du siger med nummer 3 kommando blinker, for tredje kommando er blot en "CD" (hvor man går til en anden mappe i terminalen), og som det står på billedet, så ser det helt perfekt ud (du er komme ind i mappen), og så skal du derefter bare køre de 2 andre kommandoer, og så burde det virker.
Men kan du ikke prøve at tage et billed af der hvor det faktisk går galt (blinker) og sende?