Hej...
Jeg er stadig ret grøn i Ubuntu, men det virker godt og det er sjovt at prøve noget nyt. Sagen er den at jeg skal bruge programmet Matlab der hvor jeg studere. Jeg har hentet en java-installer fra mathworks.com, men kan kan ikke få startet den. Det er af typen "Java Web Start application (application/x-java-jnlp-file)", men når jeg dobbeltklikker på den åbner den det bare i FF og giver mig koden. Hvordan får jeg åbnet filen i noget Java?
/Niels
Install af Matlab med java (.jar)
-
- Geografisk sted: Odder
Install af Matlab med java (.jar)
| AMD X2 5000+ @ 3,26GHz | ATI HD3870 512mb | ASUS M2R32-MVP | 2*1Gb Crossair XMS2 PC6400 | 500Gb Samsung Spinpoint T166 | 500W SHG PSU 15+18A @ 12V |
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Re: Install af Matlab med java (.jar)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Geografisk sted: Odder
I linket er beskrevet hvordan man gør det fra en CD. Jeg har bare downloaded en java-installer fra deres hjemmeside. I win7 er det bare plug and play, men kan ikke få kørt filen fra Ubuntu, da jeg ikke ved hvordan man beder Java om at køre en fil.
| AMD X2 5000+ @ 3,26GHz | ATI HD3870 512mb | ASUS M2R32-MVP | 2*1Gb Crossair XMS2 PC6400 | 500Gb Samsung Spinpoint T166 | 500W SHG PSU 15+18A @ 12V |
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Hyl.dk skrev:I linket er beskrevet hvordan man gør det fra en CD. Jeg har bare downloaded en java-installer fra deres hjemmeside. I win7 er det bare plug and play, men kan ikke få kørt filen fra Ubuntu, da jeg ikke ved hvordan man beder Java om at køre en fil.
Kør
Kode: Vælg alt
/usr/bin/java -h
eller
Kode: Vælg alt
/usr/bin/java -h > $HOME/java_options.txt
i en terminal
Den sidste kommando skriver hjælpe teksten i en java_options.txt fil i din hjemmemappe - hvad den så end måtte hedde
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Det her er bare et skud - men prøv at højreklikke på filen, vælg Egenskaber og Åbn Med - så skulle du gerne have mulighed for at vælge at åbne filen med Java, istedet for Firefox. Det mener jeg i hvert fald at huske at jeg gjorde ved en lignende fil engang.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- IRC nickname: Jakob
på mit studie(DTU) kører jeg matlab på skolens computer, og får forwarded X
det kræver dog at jeg har internetadgang.
det kræver dog at jeg har internetadgang.