MSI wind... Kan ikke installere?
-
- IRC nickname: thetof91
MSI wind... Kan ikke installere?
Hey...
Jeg har så prøvet at installere ubuntu 9.04 på min bærbar..
Har prøvet ubuntu 9.04 bare og netbook remix kan jeg ikke få i gang overhovedet...
Jeg installere inde i windows fordi jeg først lige vil være sikker på trådløs virker da det ikke virkede i den gammel 8 version...
Men den installere fint og der kommer ingen fejl eller noget, så prøver jeg at genstarte for at boot up i ubuntu men der kommer ikke noget frem med at vælge den går direkte ind i windows xp :S
Så med netbook remix, deamon tools kan jeg ikke åbne den med... Og har lige prøvet 2 programmer for at convert den fra img over til iso fil, men der kommer en fejl ved begge hvor den siger den ikke kan læse den..
Håber nogle kan komme med nogle forslag til at fix det...
Jeg har så prøvet at installere ubuntu 9.04 på min bærbar..
Har prøvet ubuntu 9.04 bare og netbook remix kan jeg ikke få i gang overhovedet...
Jeg installere inde i windows fordi jeg først lige vil være sikker på trådløs virker da det ikke virkede i den gammel 8 version...
Men den installere fint og der kommer ingen fejl eller noget, så prøver jeg at genstarte for at boot up i ubuntu men der kommer ikke noget frem med at vælge den går direkte ind i windows xp :S
Så med netbook remix, deamon tools kan jeg ikke åbne den med... Og har lige prøvet 2 programmer for at convert den fra img over til iso fil, men der kommer en fejl ved begge hvor den siger den ikke kan læse den..
Håber nogle kan komme med nogle forslag til at fix det...
-
Re: MSI wind... Kan ikke installere?
Download iso-filen og brænd en installations-cd, som du kan boote på for at tjekke, om det trådløse netværk virker.
-
Der er lige det problem at det jo er en MSI Wind som så betyder at der ikke er noget drev i...
Og har ikke et usb drev jeg lige kan smide til og kender ikke nogle der har en...
Og har ikke et usb drev jeg lige kan smide til og kender ikke nogle der har en...
-
thetof91 skrev:Der er lige det problem at det jo er en MSI Wind som så betyder at der ikke er noget drev i...
Ok, det vidste jeg ikke. Så er det selvfølgelig lidt svært at bruge en installations-cd.
-
du kunne måske prøve programmet unetbootin hvis du har en usb stick som du vil kunne undvære i en kort periode.
jeg har flere usb sticks med linux installeret på både som live cd versioner og permanente installs og de er alle lavet med unetbootin.
da jeg havde i en periode en asus EeePc brugte jeg også den metode til at installere både netbook remix og crunch bang har jeg haft i den.
unetbootin findes også til windows så vidt jeg ved.
jeg har flere usb sticks med linux installeret på både som live cd versioner og permanente installs og de er alle lavet med unetbootin.
da jeg havde i en periode en asus EeePc brugte jeg også den metode til at installere både netbook remix og crunch bang har jeg haft i den.
unetbootin findes også til windows så vidt jeg ved.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Det store spørgsmål er:
Vil du helt af med Windows og blot prøve Ubuntu, eller vil du kun have Ubuntu? Ligegyldigt hvad, så skal du under alle omstændigheder lave backup af alle dine vigtige filer.
Og lige til din advarsel: Min Mybook M11 er en kopi af Msi Wind og en lille hage ved den er, at batteritiden formindskes med ca. 20 % i Ubuntu i forhold til Windows.
Hvis du vil helt af med windows, kan du her se hvad du skal gøre:
Det du skal bruge er Unetbootin (Universal Netboot Installer). Den kan du hente til windows via dette link.
Det skal du så installere. Stik derefter dit usb-stik i din pc. Når du starter programmet skal du så markere den runde knap ud for "Iso" og vælge den iso-fil du vil bruge. Derefter vælger du dit usb-stik og voila! Unetbootin gør det hele for dig. Nu skal du bare boote fra din usb stik og installere
OBS!: Her er du nødt til at bruge den almindelige ubuntu-iso. Img-filer duer ikke med unetbootin (så vidt jeg har erfaringer med)
Vil du helt af med Windows og blot prøve Ubuntu, eller vil du kun have Ubuntu? Ligegyldigt hvad, så skal du under alle omstændigheder lave backup af alle dine vigtige filer.
Og lige til din advarsel: Min Mybook M11 er en kopi af Msi Wind og en lille hage ved den er, at batteritiden formindskes med ca. 20 % i Ubuntu i forhold til Windows.
Hvis du vil helt af med windows, kan du her se hvad du skal gøre:
Det du skal bruge er Unetbootin (Universal Netboot Installer). Den kan du hente til windows via dette link.
Det skal du så installere. Stik derefter dit usb-stik i din pc. Når du starter programmet skal du så markere den runde knap ud for "Iso" og vælge den iso-fil du vil bruge. Derefter vælger du dit usb-stik og voila! Unetbootin gør det hele for dig. Nu skal du bare boote fra din usb stik og installere
OBS!: Her er du nødt til at bruge den almindelige ubuntu-iso. Img-filer duer ikke med unetbootin (så vidt jeg har erfaringer med)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
Det med usb er en mulighed da jeg har en 8 gb usb... Den kan jeg vel fint bruge?
Jeg vil gerne bare have Ubuntu... Men som sagt har jeg haft installeret ubuntu version 8, men der virkede trådløs ikke, så derfor vil jeg da først lige teste om trådløs virker...
Min er også en Mybook M11...
Jeg prøver lige det med usb, men skal jeg fjerne alt andet jeg har på den for det?
EDIT: Er i gang med at smide det på usb... Så venter bare på den bliver færdig med det
EDIT, EDIT: Når jeg nu booter via usb skriver den bare: Error loading operating system
Og intet andet... Den går ikke i gang eller noget, bare efter jeg vælger at den skal boot via usb..
Jeg vil gerne bare have Ubuntu... Men som sagt har jeg haft installeret ubuntu version 8, men der virkede trådløs ikke, så derfor vil jeg da først lige teste om trådløs virker...
Min er også en Mybook M11...
Jeg prøver lige det med usb, men skal jeg fjerne alt andet jeg har på den for det?
EDIT: Er i gang med at smide det på usb... Så venter bare på den bliver færdig med det
EDIT, EDIT: Når jeg nu booter via usb skriver den bare: Error loading operating system
Og intet andet... Den går ikke i gang eller noget, bare efter jeg vælger at den skal boot via usb..
-
Det har jeg også prøvet at den gjorde. Prøve at slukke maskinen helt, tag usb'en ud og put den i et andet stik, tænd og vælg så at boote fra den.
Du må ikke tage usb'en ud på noget tidspunkt under installationen.
Du må ikke tage usb'en ud på noget tidspunkt under installationen.
-
Nu har jeg så prøvet alle usb port der er i den.. Og den gør det samme hver gang :S
Prøver at slette det fra den og smide det på den igen...
Prøver at slette det fra den og smide det på den igen...
-
Hvordan laver jeg mit usb normalt igen så jeg kan ligge det over igen :S
-
Hvis du er i Windows skal du gå ind i Denne Computer og højreklikke på dit usb-drev. Der skal du vælge "Formatér". De indstillinger der er valgt er fine nok så du trykker bare start.
-
Super... Så venter jeg nu bare på det er lagt over...
Jeg skriver lige om det virker eller ej...
Jeg skriver lige om det virker eller ej...
-
Den gør det stadig væk... Jeg prøver lige smide den i min stationær for at se om det er noget med bærbaren der ikke virker..
Edit: Nu har jeg fået det til at virke...
Problemet er bare at når jeg prøver connect til vores trådløs internet står den og prøver at connect men så stopper den pludselig og har ikke connect til det trådløs...
Jeg prøver at se om jeg kan installere dual nu og se om trådløs virker så... Kan jo være fordi den ikke er helt installeret at den så ikke har den update driver til det...
Edit: Nu har jeg fået det til at virke...
Problemet er bare at når jeg prøver connect til vores trådløs internet står den og prøver at connect men så stopper den pludselig og har ikke connect til det trådløs...
Jeg prøver at se om jeg kan installere dual nu og se om trådløs virker så... Kan jo være fordi den ikke er helt installeret at den så ikke har den update driver til det...
-
Argh er da ved at gå amok over det her!!!!
Det virker stadig ikke når jeg installer inside windows....
Kan jeg godt install som dual boot gennem det med usb?
Det virker stadig ikke når jeg installer inside windows....
Kan jeg godt install som dual boot gennem det med usb?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Ubuntu Netbook Remix 9.04 og hvor godt det virker med diverse netbooks:
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/Machines/Netbooks
Hvordan man får en img fil over på en USB flash-disk i Ubuntu (8.04, og 9.04), samt i Windows:
https://wiki.ubuntu.com/MobileTeam/Mobile/HowTo/ImageWriting
/Lars
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/Machines/Netbooks
Hvordan man får en img fil over på en USB flash-disk i Ubuntu (8.04, og 9.04), samt i Windows:
https://wiki.ubuntu.com/MobileTeam/Mobile/HowTo/ImageWriting
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags