hvilken windows manager bruger du

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

hvilken windows manager bruger du

Indlæg af cmay »

jeg bruger open box. jeg har gnome på en enkelt computer men jeg bruger openbox eller lxde på de fleste andre

jeg har nogen ældgamle computere som ikke kan køre gnome som jeg så enten bruger ren terminal eller hvis muligt så et windows miljø som ikke tager ret meget på krafterne.

min fortrukne gamle computer er nu 14 år gammel og det var den første jeg købte den gang. den køre debian lenny som ren terminal og står på mit stuebord.

mine andre er fra genbrug og køre med lidt mere ram og proccesor kraft men den kraftigeste er på 600 mzh og 512 mb ram. den køre open box.

ellers ligger de på 125 til 300 mb ram.
men debian er så meget hurtig på en sådan gammel svend hvis man kun lige skal bruge den til at skrive en enkel email engang imellem :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: hvilken windows manager bruger du

Indlæg af Warhawk »

Jeg har i øjeblikket 2 bærbare med Gnome (Ubuntu 9.04) og 1 netbook med KDE (Linux Mint 6). Har haft en gammel stationær med XFCE, men den er gået så meget i stykker, at jeg ikke vil ofre noget på den. Har en anden stationær med KDE (Kubuntu 8.10), men har planer om at smide Debian Lenny på den.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: hvilken windows manager bruger du

Indlæg af cmay »

jeg har brugt XFCE men det var ikke så længe. det er lidt sjovt så nemt det at få den til at ligne windows xp dog.

min første linux var mandriva powerpack så det var jo KDE jeg brugte der. men jeg har brugt gnome i meget lang tid indtil jeg fik flere gamle computere som fint kunne køre og der er ikke nogen grund til at køre tekst baseret på flere gamle computere ad gangen.

jeg har også brugt lxde og jwm og på solaris 10 brugte jeg CDE og gik over til at bruge deres egen java desktop.
twm og icewm siger mig ikke så meget dog. selv om de kan bruges på gamle computere .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: hvilken windows manager bruger du

Indlæg af Artificial Intelligence »

Gnome. Jeg brugte KDE4 et halv år (for at give det en reel chance), men det var ikke noget for mig. Min første DE var KDE 2 med corel linux.
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: hvilken windows manager bruger du

Indlæg af Jeg »

Jeg bruger Gnome og er glad for det, men jeg er somregel åben for at prøve noget nyt..
Nogen, der ved nogenlunde hvilke skrivebordsmiljøer, der er i Ubuntus repo?
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: hvilken windows manager bruger du

Indlæg af laoshi »

Gnome - ubetinget gnome!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: hvilken windows manager bruger du

Indlæg af cmay »

Artificial Intelligence skrev:Gnome. Jeg brugte KDE4 et halv år (for at give det en reel chance), men det var ikke noget for mig. Min første DE var KDE 2 med corel linux.


jeg har en cd med corel linux fra et blad. det er nok den smukkeste installtions del jeg nogen sinde har set.
men ingen dansk keyboard layout på min corel:(

den er så også meget gammel nu men jeg synes stadig der utrolig flot og har haft den installeret i en kort periode.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: hvilken windows manager bruger du

Indlæg af cmay »

Jeg skrev:Jeg bruger Gnome og er glad for det, men jeg er somregel åben for at prøve noget nyt..
Nogen, der ved nogenlunde hvilke skrivebordsmiljøer, der er i Ubuntus repo?


af dem jeg bruger.

lxde
openbox
jwm
XFCE

der er også fluxbox og blackbox.
udover det er der icewm og twm og fwm og hvad de ellers hedder allesammen.

jeg vil anbefale openbox som du kan slippe nemt afsted med at komme igang med. men pakkerne openbox obmenu og obconfig.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}