Adgang nægtet efter opgradering.

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Bent Jensen

Adgang nægtet efter opgradering.

Indlæg af Bent Jensen »

Op :shock: graderede i aftes til 9.04. Flot side, der hvor brugernavn og adgangskode skal skrives - men længere kommer jeg heller ikke! Maskinen reagerer ikke på det gamle brugernavn og adgngskode - hvad nu? Kan man komme forbi dette punkt, eller hedder det geninstallering efter formattering? Jeg har under ver.8 ikke haft problemer med at komme ind, også fordi jeg efterhånden har nået en alder, hvor jeg ikke skal gøre adgangskoder m.v. alt for besværlige at huske...
Med venlig hilsen
Bent
cmay

Re: Adgang nægtet efter opgradering.

Indlæg af cmay »

https://help.ubuntu.com/community/LostPassword
her er et link som jeg lige synes du skal prøve først inden du formattere. det er et kapitel om glemte passwords i den officelle dokumentation.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Bent Jensen

Indlæg af Bent Jensen »

Tak for hurtig tilbagemelding. Har checket link'et, er nødt til at spørge, hvad "grub-promt'en" er og hvor den optræder?
Mvh
Bent
Bent Jensen

Indlæg af Bent Jensen »

Hej c may
Jeg fandt promten, fik rettet password, nu ser det ud til at 9.04 virker. Jeg takker ærbødigst!
Med venlig hilsen
Bent
cmay

Indlæg af cmay »

det var godt.
jeg har lige set dine indlæg her nu. du skal lige huske på at andre også kan gøre det her hvis ikke du bruger en krypteret harddisk på en bærbar og den bliver stjålet.

du kan også sætte en adgangs kode på grub så man ikke kan komme ind den vej. jeg har så godtnok glemt alt om hvordan man hlet præcist gør men har vist anvisnger til det i en pdf fil et eller andet sted.

jeg bruger så ikke kryptering for jeg har ingeting af personlig værdi på mine computere. det er også på sin vis det mest sikre simplethen ikke at have noget som andre ikke må få adgang til på sin pc.

men en anden ting er så også lige at det jeg nævnte med at inden du formattere har noget at gøre med at jeg har faktisk set i andre tråde på det internationale forum nogen der havde samme problem så jeg ville se hvad der skete der inden jeg vendte tilbage hertil.

men som udgangs punkt skal der alvorligt meget rod til i ens system før man formatter af nogen grund.
det havde jeg så heller ikke regnet med blev nødvedigt. :)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}