Kode: Vælg alt
sudo apt-get remove sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
sudo apt-get autoremove
sudo apt-get install openjdk-6-jre-headless icedtea6-plugin
sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Yessir!
sudo apt-get remove sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
sudo apt-get autoremove
sudo apt-get install openjdk-6-jre-headless icedtea6-plugin
sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Jeg tror ikke de benyttet BEC og de skriver her at de ikke understøtter mac!!! https://www.mitnykredit.dk/ibank/index.jspJerrik skrev:Nykredit (som vist også er BEC kunde) - her virker login, men ved godkendelser får jeg fejlmeddelelsen
"Start: applet not initialized" i Statuslinien, og et gråt felt istedet for plugin.
Er der nogen som har forslag?
Mvh Jerrik
sudo aptitude remove icedtea6-plugin
Stra skrev:Jeg tror ikke de benyttet BEC og de skriver her at de ikke understøtter mac!!! https://www.mitnykredit.dk/ibank/index.jsp
hmann skrev:Ser ud til at Firefox extensionen Adblock Plus har en skidt indvirkning på BEC's netbank i Ubuntu 8.10
Kan godt få min netbank til at virke, men så snart jeg har Adblock Plus installeret samtidig, fryser min browser, når jeg forsøger at loade min netbank. Afinstallerer Adblock Plus igen og det virker fint igen.
Adblock Plus er nok den extension jeg aller nødigst vil undvære. Men min netbank skal selvfølgelig også virke.
De fungerede fint sammen i 8.04
Nogen der oplever det samme og/eller har evt løsningsforslag?
Stra skrev:west skrev:Denne løsning som Stra beskriver virker sikker kun på BEC (Bankernes Edb central - danske provinsbanker og småbanker samt Eikbanken)
Også Handelsbanken Danmarks 3., eller er det 2. største bank, benytter BEC.
Og ja, denne løsning er kun afprøvet på banker med BEC.
Stra
Vi har ikke selv problemer med samme opsætning (Linux/Ubuntu/Firefox). Jeg har dog i den senere tid haft et par stykker der har haft problemer med Sun Java 6.0 update 10, 11 og 12 på Linux. Jeg har anbefalet at de går tilbage til 6.0 update 7 og det har virket for de andre.
Jeg har lige testet på 2 ubuntu 8.10og her virker det uden problemer med icedtea6 plugin, firefox og java 10, som er den version, der er i pakkearkiverne.jonasbh skrev:
Eikbank skriver:Vi har ikke selv problemer med samme opsætning (Linux/Ubuntu/Firefox). Jeg har dog i den senere tid haft et par stykker der har haft problemer med Sun Java 6.0 update 10, 11 og 12 på Linux. Jeg har anbefalet at de går tilbage til 6.0 update 7 og det har virket for de andre.
Jeg synes det virker som en dårlig løsning. Det er jo mindre sjovt at bruge Java update 7 end Update 12 - og måske også mindre sikkert
Stra - har du evt. en idé til en løsning, der ikke kræver man ruller tilbage til update 7???
På forhånd tak!!
Kh. Jonas
Stra skrev:Jeg har lige testet på 2 ubuntu 8.10og her virker det uden problemer med icedtea6 plugin, firefox og java 10, som er den version, der er i pakkearkiverne.
Nu kører du 32bit, ikke?
Men jeg kan forslå dig at installere browseren Opera herfra
http://www.opera.com/
og så prøve med den. Kommer du igennem med java (tager lidt tid) og skal indskrive din kode, virker dette først, efter at man har minimeret opera en enkelt gang. Hvorfor ved jeg ikke, men sådan er det, og har været i lang tid
stra
Opera er forøvrigt, efter min mening, en fremragende browser men er ikke opensource men gratis software.
Andre der har oplevet problemer efter opgradering til Ubuntu 9.04???
Hej jonas.jonasbh skrev:Opera nåede ikke at blive løsningen. Der kom en opdatering til java samme aften, og vupti så virkede alt.
Efter opgradering til Ubuntu 9.04 er problemerne kommet tilbage - super surt show! Håber på en javaopdatering, da jeg helst ikke vil skifte fra din elskede Firefox.
Andre der har oplevet problemer efter opgradering til Ubuntu 9.04???
Kh. Jonas
openjdk-6-jre-headless
openjdk-6-jre
openjdk-6-jre-lib
sudo apt-get remove --purge openjdk-6-jre-headless openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib
openoffice.org-java-common
libservlet2.4-java
libservlet2.3-java
libxpp3-java
libxpp2-java
libdb4.6-java
libdb4.6-java-gcj