Hej
Jeg er helt ny i Ubuntu så lidt pædagogik vil hjælpe mig en hel del...
Har lige fået mig en ThinkPad x61s og køre ubuntu på den (var installeret for mig). x61s har ingen touchpad, men kun en trackpoint og 3 museknapper.
Jeg har læst mig til at den midterste 'by default' er sat til 'paste' i linux. Jeg vil gerne have den til at være min scroll knap. Altså tryk midtertast + trackpoint = scroll vertikalt og horisontalt.
Da jeg nu er en lille smule ferm, men dog en allerhelvedes nybegynder i det her, har jeg fået downloaded en dims der hedder configure Trackpoint, men skidtet virker ikke til det jeg vil have den til. Under almindelige museindstillinger er der heller ingen hjælp at hente.
Hvad kan jeg gøre?
Lysstyrken: Fn + Home knap er lys op. Fn + End er lys ned. Det virker bare ikke. Kan heller ikke finde nogen steder i systemerne jeg kan ændre det eller skruge op og ned.
Hvad kan jeg gøre?
Til sidst... Kan man installere nyere versioner af ubuntu og så beholde gamle indstillinger, genveje og halløj? Og er der meget stor forskel på versionerne? Og skal man afinstallere alt muligt først?
Tror det var det hele...
mvh "ham den nye"
Lysstyrke og Museknapper
-
Re: Lysstyrke og Museknapper
Nu har jeg installeret 9.04 (med ca 8 timers download). og nu virker det med lysstyrken.. Her fandt jeg samtidig ud af mit sidste problem, det med genveje og indstillinger osv.
Jeg har staidg problemer med min trackpoint... stadig ingen som kan hjælpe mig med det?
Jeg har også fået et nyt problem... hvordan ændrer jeg indstillinger for arbejdsområder? Den skifter bare nu, i stedet for at have den smooth glide fra side til side feature som den havde før...?
mvh kokkendk
Jeg har staidg problemer med min trackpoint... stadig ingen som kan hjælpe mig med det?
Jeg har også fået et nyt problem... hvordan ændrer jeg indstillinger for arbejdsområder? Den skifter bare nu, i stedet for at have den smooth glide fra side til side feature som den havde før...?
mvh kokkendk