Ubuntu remix eller alm 32 bit install cd

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Hobsa
Geografisk sted: Odense

Ubuntu remix eller alm 32 bit install cd

Indlæg af Hobsa »

Hejsa
Jeg har lige hentet både en alm 32 bit 9.04 til min stationære og en netbook remix til min Lenovo. Når jeg booter på min usb-stick, kan jeg se at det er en helt anderledes brugerflade,
1.Men er der ellers nogen forskel på de 2 versioner ?
2.Her tænker jeg på om remix har nogle begrænsninger eller anderledes commands ?
3.Man kan vel bede om dualboot når man installere netbook remix fra usb-stick ?

Iøvrigt synes jeg at netbook brugerflade ser flot ud default.

Glæder mig til at få installeret
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Ubuntu remix eller alm 32 bit install cd

Indlæg af andsen »

Kommandoerne er de samme. Eneste forskel er faktisk kun selve brugerfladen - alt andet er ens. Programmerne fungerer på nøjagtigt samme måde, dog mener jeg at på Netbook Remix, der maksimerer vinduerne automatisk sig selv. I så fald kan man slå dette fra, ved at ændre i opstartsprogrammerne.

Jeg har ikke prøvet at installere den nye netbook remix fra en usb-stik, men jeg vil æde min gamle Acer på, at du kan vælge at dualboote ved installationen :-)

Mvh Anders :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
usprey

Indlæg af usprey »

I Jauntys repos er der en applikation der hedder desktop swither, når du søger på "netbook", (ved ikke om den er std. i UNR), men den skulle angiveligt skifte i mellem den alm. GNOME-brugerflade og UNR's specielle. Så du burde trygt kunne installere UNR.

edit: De indgår ifølge den officielle wiki https://wiki.ubuntu.com/UNR
Senest rettet af usprey 26. apr 2009, 15:23, rettet i alt 1 gang.
Hobsa
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Hobsa »

Tak for svarene, det lyder rigtig godt. Så skal der installeres.