Hej alle,
Først lidt reklame, derefter et par spørgsmål:
I går fandt jeg det overfede (indtil videre) Jokosher. Tænk Garage Band til Ubuntu Det er let overskueligt med det simpleste interface jeg længe har set - Ardour go home!
Nå, men mit spørgsmål går egentlig mest på, hvilken hardware der er nødvendig, for at kunne foretage optagelser af både vokal og instrumenter. Hvilket eksternt lydkort fungerer Out-of-the-box med Ubuntu? Hvilke indstillinger skal man vælge til optagelse i Gnome?
Sig endelig til hvis I ikke forstår mine spørgsmål - er meget grøn vedr. lydproduktion.
Hjælp til Jokosher / Lydproduktion generelt
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Hjælp til Jokosher / Lydproduktion generelt
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
Re: Hjælp til Jokosher / Lydproduktion generelt
det hardware jeg bruger som amatør muskiker er et emu1212m lydkort som har de mest almindelige tilslutninger og er vist nok meget billigt nu. det kosted engang 3000 kr men jeg fik mit da det var på tilbud til 800 kr. det har svært at forstille mig en særlig høj pris på det idag.
jeg har en ordentlig microfon også. en af de billigste studie mikrofoner i proff kvalitet som er af mærket se.electronics
det er ikke en mikrofon som ddu finder til at stå fremme i de fleste forretninger da den bruges til proffesinelt øjemed og derfor vil de fleste kvie sig ved at skulle betale 4000 kr til en enkelt mikrofon. min har jeg fået som brugt ligeledes meget billigt. den har været brugt i en radiostation. men det er den model som de fleste vælger at optage akustiske ting med. præcis model navn er ligemeget i den her sammnehæng for den udgået af produktion. men pointen er at uden en ordentlig mikrofon og et lydkort som har proffesionel lydkvalitet kan du ikke forvente at dne optagelser kommer til at lyde proffesionelt.
man kan spare mange penge ved at købe en brugt ottespored fostex harddisk recorder som bruges til mixer og man kan lave ret gode optagelser på sådan en også.
lad være med at købe en af de nye til 28.000 kr da den er faldet i værdi hurtiger end du kan nå at pakke den ud.
jeg gav 6000 kr for min brugt og efter et halvt år var den maksimale værdi jeg kunne sælge den igen for faldet til 500 kr hvis jeg var heldig.
håber du kunne bruge lidt af det her til noget.
jeg har en ordentlig microfon også. en af de billigste studie mikrofoner i proff kvalitet som er af mærket se.electronics
det er ikke en mikrofon som ddu finder til at stå fremme i de fleste forretninger da den bruges til proffesinelt øjemed og derfor vil de fleste kvie sig ved at skulle betale 4000 kr til en enkelt mikrofon. min har jeg fået som brugt ligeledes meget billigt. den har været brugt i en radiostation. men det er den model som de fleste vælger at optage akustiske ting med. præcis model navn er ligemeget i den her sammnehæng for den udgået af produktion. men pointen er at uden en ordentlig mikrofon og et lydkort som har proffesionel lydkvalitet kan du ikke forvente at dne optagelser kommer til at lyde proffesionelt.
man kan spare mange penge ved at købe en brugt ottespored fostex harddisk recorder som bruges til mixer og man kan lave ret gode optagelser på sådan en også.
lad være med at købe en af de nye til 28.000 kr da den er faldet i værdi hurtiger end du kan nå at pakke den ud.
jeg gav 6000 kr for min brugt og efter et halvt år var den maksimale værdi jeg kunne sælge den igen for faldet til 500 kr hvis jeg var heldig.
håber du kunne bruge lidt af det her til noget.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}