Program til at øve 10-fingersystem

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Ole Mose

Program til at øve 10-fingersystem

Indlæg af Ole Mose »

Hejsa
Nogen der ved, om der findes program(mer) til at øve 10 fingersystem (skrivemaskineskrivning).
Windows havde i sin tid nogle stykker, men jeg har aldrig set et til Linux/Ubuntu.
Mvh
Ole Mose
Vild med Open Source
osmagasinet.dk
cmay

Re: Program til at øve 10-fingersystem

Indlæg af cmay »

selv om jeg er 34 år gammel finder jeg programmet tuxtype meget andvendeligt til dette.

det er et spil som indeholder både øvelser i at stave ord og finde bogstaver til børn og der også et enkelt øvelses sæt til at træne sine finger på tastaturet. (som nok henvender sig til større børn og voksne )
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Program til at øve 10-fingersystem

Indlæg af lath »

Ole Mose skrev:Hejsa
Nogen der ved, om der findes program(mer) til at øve 10 fingersystem (skrivemaskineskrivning).
Windows havde i sin tid nogle stykker, men jeg har aldrig set et til Linux/Ubuntu.

Du kan installere TuxType.
Klik på dette link for at installere TuxType: tuxtype

I det grafiske system (GNOME) skriver help2day i https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=32&t=5679 (i 2. indlæg) hvordan du opretter et link til programmet:
help2day skrev:højreklik et tom sted på skrivebord vælg Opret ny Genvej.

skriv tuxtype i felterne navn og kommando, giv den en beskrivelse, klik luk. hvis du er færdig.

klik luk

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags