problemer med musen i Virtual box

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Ejhammer
IRC nickname: Ejhammer
Geografisk sted: Randers

problemer med musen i Virtual box

Indlæg af Ejhammer »

Hej.

Jeg sidder og prøver på at få XP til at køre i Virtual box på min bærbar, der kører 8.10. Alt er tilsyneladende som det skal være, bortset fra at jeg ikke kan få VB til at fange min mus, så jeg med andre ord kun har mit keybord til input. Er der nogen der har et løsningforslag. Jeg har været igennem nettet inden, men jeg har ikke fundet en løsning jeg kan bruge. Jeg bruger som sagt Ibex, og Xp pro i Virtual box GUI ver. 2.0.4_OSE.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh.og god weekend Ejvind
Ejvind Andersen

Vega M31 13" laptop. Ubuntu 8.10
2 GB DDR2
2 GHz Core 2 duo
80 gb 7200rpm
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: problemer med musen i Virtual box

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Det fungerer lidt specielt med musen i VirtalBox. Du skal køre musen ind og klikke i skærmbilledet på VirtualBox - så kommer der en dialogboks op om hvordan du kan "capture", den klikker du OK til og musen kører så i VirtualBox. For at musen kan forlade VirtualBox igen skal du klikke på højre <Ctrl>
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Ejhammer

Indlæg af Ejhammer »

Takker... så kører det. hvis jeg så bare kan få iTunes til at finde min møg iPhone ville min uge være reddet
Ejvind Andersen

2 GB DDR2
2 GHz Core 2 duo
80 gb 7200rpm
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Ejhammer skrev:Takker... så kører det. hvis jeg så bare kan få iTunes til at finde min møg iPhone ville min uge være reddet

Den tast som Warhawk nævner kaldes host knappen. I virtualbox (VB) kan du vælge at en anden tast skal være host tast - du kan bruge en tast du ikke bruger - f.eks F12 tasten.

Installerer du Virtual box guest Additions - så finder markøreren og keyboard helt automatisk ud af om der arbejdes i et program i Ubuntu eller i et program i gæsteoperativsystemet (her ville det være Windows).

Du installerer Virtual box guest Additions således:
  • Hvis Windows kører så luk det ned (helt ned - ikke hibernation eller sleep)
  • I VB lad den CDROM som Windows kan se pege på /usr/share/virtualbox/VBoxGuestAdditions.iso. Med Windows markeret ordnes det fra Maskine > Settings ... menuen
  • Start Windows
  • Windows finder CDROMen og starter installationsprogrammet (fordi iso'et har et autorun script)
  • Når installationen er færdig så genstart Windows - bagefter virker det hele endnu bedre :)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Ejhammer

Indlæg af Ejhammer »

Super, Widows, nu også som fuld skærm...
Ejvind Andersen

2 GB DDR2
2 GHz Core 2 duo
80 gb 7200rpm