Forskellige spørgsmål fra Ubuntu nybegynder.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Forskellige spørgsmål fra Ubuntu nybegynder.

Indlæg af Christian.Arvai »

hej :)

jeg har ikke prøvet det selv, men vi har denne udemærkede guide om virtualbox:
viewtopic.php?f=11&t=2350

så kan du jo kigge lidt på den og evt starte en ny tråd om virtualbox
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Det er nemmere end du tror. Det hele kan gøres grafisk og uden bøvl.

Nu går jeg udfra at du bruger et almindeligt 32bit-system - så henter du denne pakke, dobbeltklikker på den, og trykker installér - så kommer der en licensaftale du skal acceptere, og så er det ellers det.

http://download.virtualbox.org/virtualb ... y_i386.deb

Så sætter du din originale Windows-cd i dit drev, og starter programmet fra Alt+F2 (Kør) ved at skrive VirtualBox. (Programmet komer i menuen næste gang du starter din computer.)

Resten skulle være temmeligt ligetil - men du skal naturligvis bare sige til, hvis der skulle opstå problemer undervejs. :)

Husk at have din originale Windows-disk klar - og den virtuelle harddisk du laver, skal helst ikke være på under 5gb. Når du har fuldført wizard'en, trykker du bare Start, og så vil du ellers begynde at installere Windows på din virtuelle maskine, som du ville gøre det på en almindelig computer.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
PKO

Indlæg af PKO »

Hej,

Hvis du tilføjer dette til dine softwarekilder vil du have 2.02 installeret via pakkehåndtering

deb http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian hardy non-free

Manual er forældet mht. til USB. Det virker bare automatisk.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal
Ejhammer
IRC nickname: Ejhammer
Geografisk sted: Randers

Også porblemer med iTunes

Indlæg af Ejhammer »

Hejsa. Har siddet og knoklet det meste af aften, og knoklet med at få iTunes til at synce, men jeg får en besked fra itunes, der hedder noget med 0000085 eller lign. og har været forbi Ubuntu community hvor der er en guide. Det kræver dog en at man roder lidt med kernel, hvilket ikke gør mig noget, lortet virker bare ikke. Mine problemer starter ved linien der starter med cd, hvor efter jeg får en melding om at et sådant biblotek eller hvad det hed, ikke eksisterer.
Håber der er nogen der kan hjælpe, for det kunne være skønt at kunne synce med Ubuntu.
Ejvind Andersen

Vega M31 13" laptop. Ubuntu 8.10
2 GB DDR2
2 GHz Core 2 duo
80 gb 7200rpm