zip i gmail
zip i gmail
Hej.Jeg skal sende ca 30 mb billeder i gmail men det er en xp maskine der skal modtage.Hvordan pakker jeg i zip og med hvilket program?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: zip i gmail
Hej
Jeg mener da at zippakning er standard, højreklik på filen og vælg "opret arkiv", der kommer derefter en menu hvor man ude i højre side kan vælge zip.
Hvis ikke det er standard er det en del af pakken "rar" - som jeg bruger til rarpakning, den pakke kan installeres med følgende kommando:
Jeg mener da at zippakning er standard, højreklik på filen og vælg "opret arkiv", der kommer derefter en menu hvor man ude i højre side kan vælge zip.
Hvis ikke det er standard er det en del af pakken "rar" - som jeg bruger til rarpakning, den pakke kan installeres med følgende kommando:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install rar
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
zerben skrev:Hej.Rigtig mange tak.Det var enkelt.
var det så standard ?
Hej.Ja det var det men mit nye problem er at den ikke rigtigt vil sende.Der står "sending" i et lille stykke tid og så skriver den "arbejder stadig".Da der var gået ca 20 min stoppede jeg den men er det for stor en fil at sende og hvis det er,hvad skal jeg så bruge?.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
zerben skrev:Hej.Ja det var det men mit nye problem er at den ikke rigtigt vil sende.Der står "sending" i et lille stykke tid og så skriver den "arbejder stadig".Da der var gået ca 20 min stoppede jeg den men er det for stor en fil at sende og hvis det er,hvad skal jeg så bruge?.
Hejsa,
Du skriver ikke hvor meget filen fylder efter at du har zippet den. Der er dog 2 forhold du skal være opmærksom på
1. du kan maksimalt vedhæfte 20MB i en gmail.
2. du har formentlig en asymetrisk internetforbindelse med en meget lille upload - derfor vil det tage ret lang tid at uploade så store filer
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Admin
Du kan evt pakke filen med kode og uploade den på http://www.2shared.com/ , så kan du derefter sende et link til modtageren over mail.
Hej.Den er pakket til 14693813 bytes og jeg har lige testet min download og upload der siger 22445 og 2413.Jeg var dog ikke klar over de 20 mb som max man kan sende men min hastighed er vel ok til at sende store filer.Den næste test siger
Download hastighed: 21069 kb/sek
Upload hastighed: 2600 kb/sek
Download hastighed: 21069 kb/sek
Upload hastighed: 2600 kb/sek
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Okay, så kan den sagtens vedhæftes. Din upload hastighed er egentlig fin nok til at kunne uploade filen. Bare prøv at lade den uploade i længere tid. Hvis du stadig ikke får held med det, så overvej Christian's forslag.
/Michael
---
---
Det vil jeg så prøve men hvis man benytter de 2 guides der er på guides and howto til resize,bliver det så nemmere at sende filen og vil billederne være lige så gode?
-
- Admin
Kan du lige smide links til de guides du vil afprøve ? , så kan jeg teste det ved at sende i mellem mine egne gmailkontoer og sammeligne kvaliteten på billederne.
Hej.Jeg er ikke så god til det med de rammer i sætter om de inlæg i svarer på men her er det bedste jeg kan gøre
viewtopic.php?t=705
viewtopic.php?t=301
viewtopic.php?t=705
viewtopic.php?t=301
-
- Admin
zerben skrev:Hej.Jeg er ikke så god til det med de rammer i sætter om de inlæg i svarer på men her er det bedste jeg kan gøre
viewtopic.php?t=705
viewtopic.php?t=301
Det er nemt nok, hvis du vil citere et helt indlæg (som jeg lige gjorte med dit), går du hen på det indlæg du vil citere og vælger "Citer" nede i højre hjørne af indlægget, derefter skriver du så det du vil, under det citerede indlæg.
Hvis det er en enkelt linie du vil citere, kan du kopiere den fra et andet indlæg og ind i det indlæg du vil skrive, derefter markere du hele den kopierede tekst og vælger "Quote" for citat, eller "Code" hvis det feks er en kommandoline.
PS: Jeg kigger lige på de guides og laver lidt kvalitets test på billederne bagefter.
EDIT:
guiden viewtopic.php?t=301 virker godt og med et flot resultat, så det script vil jeg da selv lige gemme til eget brug.