Hej.
For at kunne installere 9.04 beta tog jeg hvad jeg havde på skrivebordet og i /home/ og flyttede til en UBS-stick.
Men når jeg nu sætter den ind kan jeg ikke se filerne. Højreklik viser at der er brugt 259 MB, og crtl-H viser en .cache (46KB) og en .Trash-1000 (6MB).
Hvordan får jeg fat i de filer som jo altså må være der et eller andet sted?
Hjælp, filerne på min USB-stick er væk.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Hjælp, filerne på min USB-stick er væk.
Henning.J skrev:Hej.
For at kunne installere 9.04 beta tog jeg hvad jeg havde på skrivebordet og i /home/ og flyttede til en UBS-stick.
Men når jeg nu sætter den ind kan jeg ikke se filerne. Højreklik viser at der er brugt 259 MB, og crtl-H viser en .cache (46KB) og en .Trash-1000 (6MB).
Hvordan får jeg fat i de filer som jo altså må være der et eller andet sted?
huskede du at afmontere usb-stick'en i menuen inden du tog den ud af maskinen
-
Øhhh, nej. Eller, det kan jeg ikke huske...
-
det har jeg også prøvet engang. det var i mit tilfælde fordi jeg havde flyttet filer som backup fra en account med sudo rettigheder og prøvede at åbne den igen hvor jeg ikke var ejer af filerne eller havde rettigheder til at læse dem.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
prøv at se om du evt kan mounte usb´en med denne kommando i terminalen:
og derefter kopiere dataerne
sudo nautilus
og derefter kopiere dataerne
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Fejlen er sandsynligvis, at du ikke står som ejer af disken. Det kan du ændre ved at køre denne kommando i en terminal:
Din USB stick hedder sikkert noget med /media/disk-1, eller blot /disk
sudo chown -R username:username /media/din-USB-stick
Din USB stick hedder sikkert noget med /media/disk-1, eller blot /disk
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Tak for forslagene, desværre er jeg ikke helt i hus...
Giver det samme som bare at sætte den i, altså ingenting, hvor crtl-H, viser de to mapper.
Og
Altså noget med Operation not permitted.
Er korrekt, specielt henning:henning?
henning@henning-farfar:~$ sudo nautilus
[sudo] password for henning:
** (nautilus:3901): WARNING **: Unable to add monitor: Operationen understøttes ikke
Nautilus-Share-Message: Called "net usershare info" but it failed: 'net usershare' returned error 255: net usershare: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error No such file or directory
Please ask your system administrator to enable user sharing.
Giver det samme som bare at sætte den i, altså ingenting, hvor crtl-H, viser de to mapper.
Og
henning@henning-farfar:~$ sudo chown -R henning:henning /media/KINGSTON
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.cache/metadata/metadata.ttl': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.cache/metadata': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.cache': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/info/Pictures.trashinfo': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/info/FOUND.000.trashinfo': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/info/henning.trashinfo': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/info/Recorded TV.trashinfo': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/info': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Autumn Leaves.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/desktop.ini': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Dock.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Frangipani Flowers.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Garden.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Green Sea Turtle.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Humpback Whale.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Oryx Antelope.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Toco Toucan.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Pictures.lnk': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/Creek.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/Desert Landscape.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/Forest Flowers.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/Forest.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/Tree.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/Waterfall.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/Winter Leaves.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe/desktop.ini': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Ny mappe': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/,....jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/,...jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/....bmp': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/muuh cow.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/roser.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/D&G.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/....jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/You are everythink.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/.....gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Rock on.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/t25157305.bmp': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/I love you.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/everytime.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/i-love-you-stx034.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/I wold die for you.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/i luv u!.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/shop o holic.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/7363.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/.....jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Friend.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/If i told.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/We will forever be and ever friends.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Love.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/You & me.gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/I can\'t stop loving you....gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/I loved you...gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/....gif': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures/Justin timberlake.jpg': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/Sample Pictures': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures/desktop.ini': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Pictures': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/FOUND.000': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/henning': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Recorded TV': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/skole ting': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/Videos': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files/BOOTEX.LOG': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000/files': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON/.Trash-1000': Operation not permitted
chown: ændrer ejerskab for '/media/KINGSTON': Operation not permitted
Altså noget med Operation not permitted.
Er
sudo chown -R henning:henning /media/KINGSTON
-
Det er korrekt: henning:henning
Prøv eventuelt lige at starte Gparted, System>Administration>Partition Editor og se om du kan finde drevet der.
Vises drevet der, kan du højre-klikke på det og vælge Check. Dette vil tjekke filsystemet på drevet, og, hvis det er muligt, reparere det.
Prøv eventuelt lige at starte Gparted, System>Administration>Partition Editor og se om du kan finde drevet der.
Vises drevet der, kan du højre-klikke på det og vælge Check. Dette vil tjekke filsystemet på drevet, og, hvis det er muligt, reparere det.
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Hmmm...
"Kontrollér" er grået ud, de eneste muligheder jeg har er "Afmonter", "Håndter flag" og "Information".
Hvad gør jeg forkert?
"Kontrollér" er grået ud, de eneste muligheder jeg har er "Afmonter", "Håndter flag" og "Information".
Hvad gør jeg forkert?
-
Henning.J skrev:Hmmm...
Hvad gør jeg forkert?
Du skal afmonterer drevet før du kan tjekke det for fejl. Det burde jeg have skrevet. Undskyld for det.
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500