Jakob77 skrev:Det er i ordets bogstaveligste forstand et
MISvisende billede.
Jeg vil nærmere lave speedbåde..!!
Her er en spæd begyndelse til en
analyse.shPrøv den hvis du tør og kan tåle både hastighed og komfort.
Kode: Vælg alt
#!/bin/bash
#
echo "Denne fil viser resultatet af at have kørt scriptet analyse.sh ; Filen ligger på skrivebordet og må slettes, når den er set. Køres scriptet igen vil filen blive erstattet." > ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
echo "Det er nemt at kopiere resultatet ind i et forum. Du markerer bare teksten med musen og trykker Ctrl + C og inde i forum trykker du så Ctrl + V, når curseren er, hvor du vil have teksten." >> ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
#
echo "" >> ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
echo "Nedenstående resultat er output fra kommandoen lsusb" >> ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
lsusb >> ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
#
echo "Nedenstående resultat er output fra kommandoen lspci" >> ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
lspci >> ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
#
gedit ~/Skrivebord/ANALYSE_TMP.txt
PS: Der er aldrig garanti for, at det ikke sletter alle dine data, når du roder med din computer. Husk derfor altid dobbeltbackup.
Jeg undskylder på forhånd, da dette godt kan komme til at lyde en smule hårdt ... jeg forstår virkeligt ikke hvad du har gang i. Jeg ser rigtig mange som laver scripts her på forummet - nogen mere eller mindre vellykkede pga. de måske ikke har den fornødne kendskab til linux, men der ligger altid en god idé bag scriptet, og det er det vigtigste. Du er dog ikke med i den gruppe - du prøver ikke blot en genskabe den dybe tallerken (igen og igen), du er sågar igang med at genopfinde hele køkkenet med al' tænkelig invetar - hvorfor? Hvad skal man med et analyse.sh? Er det ikke bare nemmere at køre "lsusb >> lsusb_output.txt"? Og ja, jeg ved sku godt at der er mange der ikke ville være i stand til dette da de ikke har den fornødne kunnen, men er en bedre løsning så ikke at give dem denne?
Jeg har altid været meget imod at folk _bare_ tager og bruger andres scripts, uden at vide hvad de gør, da der så er en hel verden de går glip af - forstå mig ret, folk som christian.arvai gør et godt job, og jeg synes at folk med de behov helt sikkert skal bruge deres scripts, men jeg synes samtidig det er vigtigt at man ved hvad de scripts man bruger gør, for ellers kommer man sku ingen steder.
Hvad der dog er til forskel på de scripts de fleste her på forummet laver, og dem du, Jakob77, laver, er at disse gør en omfattende operation, der tit skal udføres, meget nemmere at have med at gøre, hvor dine ting, Jakob77, er en ny måde at gøre ting på, der allerede er mulige direkte i systemet - jeg kunne næsten påstå at du ikke blot er ved at genskabe hele køkkenet, men at du faktisk er igang med et helt lejlighedskompleks.
Igen siger jeg det, og det vil være sidste gang jeg siger det. Om det synker ind eller ikke, må være op til dig...
Sæt dig ind i Linux og programmering før du går igang med dette, for du forstår tydeligvis ikke hvor galt du er på den. Dette ville du vide, hvis du vidste bare lidt om emnerne. Der skal være plads begynder fejl, men det kan dine fejl ikke betegnes som, da du nægter at gå i selvlære, men blot sætter din lid til det andre fortæller dig.