Wine problemer

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
KajaK
IRC nickname: KajaK

Wine problemer

Indlæg af KajaK »

Hej.

Jeg har wine installeret så jeg kan bruge windowsprogrammer. Dette har også virket, men nu virker det pludseligt ikke mere. Når jeg forsøger at åbne et program der hedder reaper får jeg kun meddelelsen STARTING REAPR, og så sker der ikke mere. Hvis jeg prøver at åbne Wolfenstein ET får jeg fejlmedelelsen "failed to change directory '/home/kajak/.wine/dosdevices/c:/program files/wolfenstein - enemy territory' (no such file or directory)". Jeg har før oplevet dette problem, men så senere virkede det åbenbart fint igen, så har lidt svært ved at finde ud af problemet. Håber i kan hjælpe.
ActionpackedPIVII
IRC nickname: steffen

Re: Wine problemer

Indlæg af ActionpackedPIVII »

hmm kender ikke til reaper, men ved da at wolfenstein fås i en linux version, så prøv med den istedet for at køre den igennem WINE

hent evt. wolfenstein emeny territory til linux her: http://linux.softpedia.com/get/GAMES-ENTERTAINMENT/FPS/Wolfenstein-Enemy-Territory-3948.shtml

skriv endelig hvis der skulle være problemer med at installere det :-)
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

ActionpackedPIVII skrev:hmm kender ikke til reaper, men ved da at wolfenstein fås i en linux version, så prøv med den istedet for at køre den igennem WINE

hent evt. wolfenstein emeny territory til linux her: http://linux.softpedia.com/get/GAMES-ENTERTAINMENT/FPS/Wolfenstein-Enemy-Territory-3948.shtml

skriv endelig hvis der skulle være problemer med at installere det :-)

reaper er som jeg husker det et lydprogram som er ret afhængegt af windows arkitekturen og jeg tror ikke du vil kunne få det til at virke i wine.

men som jeg husker det er reaper vist nok opensource så mon ikke man kunne finde noget kildekode og eller evt en linux version?

i ubuntu er der mange gode alternativer med adour som det mest avancerede. jeg bruger det detsværre ikke selv (har aldrig fået mig sat ind i det)

selv bruger jeg samplitude og seqoia i windows til den slags.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
KajaK

Indlæg af KajaK »

Fedt. Vidste ikke der var en linux version af ET. Det vil jeg da prøve at installere når jeg lige får tid. De nævnte programmer er også bare eksempler. Og jo Reaper er et lydprogram. Jeg har haft det til at virke før, men det virker så ikke mere. Jeg kunne jo selvfølgelig bruge noget andet som audiacity som jeg ved der også er en linux version af, men det irriterer mig dog stadig at jeg ikke kan få wine til at virke mere. Til august starter jeg på en ny uddannelse og har planer om at bruge min nye bærbar som studiepc. Derfor vil jeg gerne kunne ha mulighed for at installere windows-programmer, da jeg ikke tror alle dem jeg skal bruge vil findes i linux-versioner også.
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

KajaK skrev:Fedt. Vidste ikke der var en linux version af ET. Det vil jeg da prøve at installere når jeg lige får tid. De nævnte programmer er også bare eksempler. Og jo Reaper er et lydprogram. Jeg har haft det til at virke før, men det virker så ikke mere. Jeg kunne jo selvfølgelig bruge noget andet som audiacity som jeg ved der også er en linux version af, men det irriterer mig dog stadig at jeg ikke kan få wine til at virke mere. Til august starter jeg på en ny uddannelse og har planer om at bruge min nye bærbar som studiepc. Derfor vil jeg gerne kunne ha mulighed for at installere windows-programmer, da jeg ikke tror alle dem jeg skal bruge vil findes i linux-versioner også.

du får IKKE mulighed for at installere windowsprogrammer med wine!!! du får mulighed for at få NOGLE windowsprogrammer til at virke... lydprogrammer osv kræver lav latensy og direkte komunikation til systemet så de vil sjældent virke (jeg har prøvet med alle de programmer jeg bruger. og jeg fik et ud af fem programmer til at virke med en syg høj latensy på over flere sekunder, hvor jeg normalt har latensy på 4 milisek. )

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
KajaK

Indlæg af KajaK »

Ja det var jeg også lidt nærvøs for. Dog er det mere programmer som kredsløbssimulering, kodeprogrammer og den slags jeg skal bruge på netop denne pc. Jeg har også en stationær jeg håbede på at bruge ubuntu på, men den er til indspilning af lyd, så det kan måske godt være at jeg så måske alligevel må bruge windows...
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hvis du absolut skal bruge sådanne programmer er du bedst tjent med enten at køre dem i VirtualBox eller lave en dualboot.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
KajaK

Indlæg af KajaK »

Ja overvejede også virtualbox, selvom jeg dog kun har læst om den. Håbede dog lidt på at klare det hele kun med ubuntu. Det er jo også noget så gratis i forhold til windows :)
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

KajaK skrev:Ja overvejede også virtualbox, selvom jeg dog kun har læst om den. Håbede dog lidt på at klare det hele kun med ubuntu. Det er jo også noget så gratis i forhold til windows :)

stort set ligemeget hvad du skal bruge så findes der alternativer til linux

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede