Hi folks...
Dette vedrører ikke rigtig Linux/Ubuntu eftersom jeg slet ik har formået at få installeret noget endnu, men gad ikke oprette mig på andre it-fora e.l.
Jeg har lige samlet mit nye mediecenter, men min skærm tænder ikke når computeren starter op. Jeg ved ikke rigtig om pcen laver POST, for der fulgte ikke nogen system-speaker med, derudover ved jeg heller ikke rigtig hvor den skulle kobles til i så fald, idet det ikke fremgår af manualen. Man skulle næsten tro at system-speaker var indbygget på motherboardet, men aner det ikke.
Hardwaren er følgende:
Bundkort: Gigabyte GA-73PVM-S2H
CPU: Core 2 Duo E7400 3 MB
Ram: Kingston ValueRAM 2 x 2 GB
HDD: WD Caviar Blue WD3200AAKS
kabinet: Silverstone LASCALA LC17
DVD: Samsung WriteMaster SH-S223F
Cpu køler: NorthQ 3392 Media Center Cooler
PSU: Chill Innovation 520W Silent ATX2.3 Modular
Jeg clearet CMOS, både ved at tage batteriet ud og ved at kortslutte clr_cmos-stikket. Jeg har prøvet at sætte grafikkortet fra min stationære i. Jeg har haft pillet de enkelte hardware fra så der til sidst kun var cpu/motherboard tilbage. Jeg har prøvet med en anden skærm, og et andet skærmstik (de der hvide, lidt længere stik end vga) ... Skærmen starter bare ikke. Og ja skærmen er koblet til strøm og står på standby... Any idea?
Skærm tænder ikke
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
Re: Skærm tænder ikke
Hmmm nu ved jeg hvorfor jeg aldrig blev hardwarenørd, gal hvor kan det være belastende... Nå men jeg tog cpuen ud og satte i igen, denne gang med intels egen boxkøler, mest fordi jeg ik gad og rode med Nortq's køler da den sidder lidt i vejen. Og nu kommer der noget frem på skærmen ... så må vi se om den kan håndtere alt det andet hardware...