hvordan får jeg installeret webcamet?
og hvordan får jeg "hus"asten til at virke?
på forhånd tak
- fjongejohn
Webcam?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Webcam?
fjongejohn skrev:hvordan får jeg installeret webcamet?
på forhånd tak
- fjongejohn
hvis vi snakker din eee 900 og eeebuntu installation
så virker webcammet fint hvis det ellers er aktiveret i bios. drivers osv til webcamet er installeret
hvad skulle være funktionen af hustasten? hvad ønsker du at bruge den til?
det er en tast som microsoft bruger, den kaldes oftest for windowstasten, eller i linuxsammenhæng kaldes den super, og kan f.eks bruges i genveje eller lignende
-
soundpartner skrev:fjongejohn skrev:hvordan får jeg installeret webcamet?
på forhånd tak
- fjongejohn
hvis vi snakker din eee 900 og eeebuntu installation
så virker webcammet fint hvis det ellers er aktiveret i bios. drivers osv til webcamet er installeret
hvad skulle være funktionen af hustasten? hvad ønsker du at bruge den til?
det er en tast som microsoft bruger, den kaldes oftest for windowstasten, eller i linuxsammenhæng kaldes den super, og kan f.eks bruges i genveje eller lignende
Vi snaker eee 900 , jep .
hvordan slår jeg så camet til i biosen, er det at trykke F2 ved opstart, også et eller andet derinde ? - kan du forklare mig det ?
og er der ikke et program installeret, som man kan bruge hvis man bare skal tage billeder med det, uden det er over msn eller skype eller lign. ?
"super"-tasten, må gerne kunne gå direkte til skrivebordet, så den "minimere" alle de igangværende ting. .
tusind tak for hjælpen, du er sku en guttermand:D
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Det gøres i Ubuntu (Gnome?) med tastekombinationen crtl+alt+D.fjongejohn skrev:"super"-tasten, må gerne kunne gå direkte til skrivebordet, så den "minimere" alle de igangværende ting. .
Og ellers kan du ændre kombinationen i system/indstillinger/tastaturgenveje
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Til at tage billeder med er der det fremragende program "Cheese", som du kan finde i Tilføj/Fjern. Det fungerer lidt ala Photobooth til Mac med sjove effekter og farver. Det er bare at lege løs
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
så har jeg fået sat det til at være aktiveret i bios, og håber på at det virker nu
tusind tak for den fantastiske og hurtige hjælp der er at hente herinde, TUSIND TAK .
jeg har et spørgsmål: er der en guide, til nybegyndere? - hvordan kommer man igang med at lære linux at kende ? ..
TUSIND TAK .
- fjongejohn
tusind tak for den fantastiske og hurtige hjælp der er at hente herinde, TUSIND TAK .
jeg har et spørgsmål: er der en guide, til nybegyndere? - hvordan kommer man igang med at lære linux at kende ? ..
TUSIND TAK .
- fjongejohn
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
fjongejohn skrev:jeg har et spørgsmål: er der en guide, til nybegyndere? - hvordan kommer man igang med at lære linux at kende ? ..
jeg vil anbefale dig at læse http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 (og de andre sider på den hjemmeside), der er meget forskelligt om ubuntu som er nyttigt at vide.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
jeg kan stadig ikke få det til at virke, det webcam.
når jeg er på amsn, er det kun 1 ud af 6 gange, at webcamet virker?
hvad kan jeg gøre ?
når jeg er på amsn, er det kun 1 ud af 6 gange, at webcamet virker?
hvad kan jeg gøre ?