Allerførst Hej til alle da jeg er nybegynder med både Ubuntu og dette fora.
Har nu kørt Ubuntu nogle måneder og har efterhånden fået det til at køre, som jeg vil men kan bare ikke få gstreamer til at streame DRTV. Den streamer i "diasshow", så jeg bruger xine til at streame DRTV(mplayer virker også). Men er det muligt at få gstreamer til at gøre det samme?
Og et par kommentarer.
internet radio: Åben med Totem(filmafspiller) først og kopier adressen fra den til Rhythmbox, så skulle det virke.
Endelig angående oprydning. Der er et udmærket program, der hedder Bleachbit, som fjerner overflødige filer.
Det fås hos Softpedia.
Michael
Streamning af DRTV i Totem(gstreamer) Løst
Streamning af DRTV i Totem(gstreamer) Løst
Senest rettet af mkesdk 17. nov 2009, 17:06, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
Re: Streamning af DRTV i Totem(gstreamer)
Jeg antager at du bruger Ubuntu 8.10...
Christian Arvai har skrevet denne fremragende guide til at få alt det lyd og video du kunne ønske til at virke på Ubuntu. Der bruges verdens bedste video afspiller der simpelthen kan afspille alt, VLC, så den guide kunne du eventuelt tage og kigge på. Den har også et specifikt kapitel om Radio og TV streaming, og et omkring DR tv, så giv det en chance.
viewtopic.php?f=11&t=4101&st=0&sk=t&sd=a&hilit=vlc+8.10
Ja, og velkommen til forummet!
Christian Arvai har skrevet denne fremragende guide til at få alt det lyd og video du kunne ønske til at virke på Ubuntu. Der bruges verdens bedste video afspiller der simpelthen kan afspille alt, VLC, så den guide kunne du eventuelt tage og kigge på. Den har også et specifikt kapitel om Radio og TV streaming, og et omkring DR tv, så giv det en chance.
viewtopic.php?f=11&t=4101&st=0&sk=t&sd=a&hilit=vlc+8.10
Ja, og velkommen til forummet!
Chris Buchholz
http://chrisbuchholz.name
http://chrisbuchholz.name
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hej og velkommen til forum
Generelt vil jeg (som ChrisBuchholz også nævner) anbefale dig at bruge vlc media player til netstreaming.
---------------------------
For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Opsætning.
MVH Redaktør-Team
Generelt vil jeg (som ChrisBuchholz også nævner) anbefale dig at bruge vlc media player til netstreaming.
---------------------------
For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Opsætning.
MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Tak til jer begge. Ved godt det med vlc og har den oz indstalleret, da den (efter min mening) er bedst til dvd.
Men dens browser plugin konflikter med de andre, derfor streamer jeg h264 fra skrivebordet og ikke i Firefox.
Og det var streamning i browseren, jeg mente.
Havde i øvrigt oz problemer med DRTV på windows, INDTIL jeg afinstallerede vlc's plugin, så der er et eller andet med den.
Men endnu en gang tak og ha en go uge.
Men dens browser plugin konflikter med de andre, derfor streamer jeg h264 fra skrivebordet og ikke i Firefox.
Og det var streamning i browseren, jeg mente.
Havde i øvrigt oz problemer med DRTV på windows, INDTIL jeg afinstallerede vlc's plugin, så der er et eller andet med den.
Men endnu en gang tak og ha en go uge.