Hej med jer,
Jeg har lige fået en trådløs router, og kan ikke få min Ubuntu 8.10 laptop til at logge på...
I Win XP er opsætningen således: Network authentication=Open, Data ecryptio=WEP, Network key=Adgangkoden, Key index=1 og så er Connect automatically markeret. Dette virker fint.
På Ubuntu: Connection name og SSID=Mit netværks navn, Mode=Infrastruture, BSSID=Blank, Mac adr=Blank, Mtu=1, Securety=WEP 40/128 bit key, Nøgle=Adgangskoden, WEP index=1, Godkendelse=Åbent system, IPv4 settings=Automatic DHCP.
Det virker ikke...programmet hedder: NetworkManager panelprogram 0.7.0...
Hvis i giver mig et tip, så husk at jeg er Ubuntu newbee...
PFT
Trådløs router opsætning
-
- IRC nickname: mabb
- Geografisk sted: Nykøbing Mors
Trådløs router opsætning
Hilsen Mabb
Ubuntu v.8.10 på HP Laptop NC8230 2GB RAM 37 GB HD
Ubuntu v.8.10 på HP Laptop NC8230 2GB RAM 37 GB HD
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Trådløs router opsætning
Hej
Jeg har delt dit indlæg fra tråden og flyttet det til Netværk, så er der bedre mulighed for at der er nogle der ser dit spørgsmål og hjælper dig
Jeg har delt dit indlæg fra tråden og flyttet det til Netværk, så er der bedre mulighed for at der er nogle der ser dit spørgsmål og hjælper dig
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Vesterbro
Re: Trådløs router opsætning
Hej
jeg er ikke ekspert i trådløse netværk, men prøv til en start at se om Ubuntu genkender dit netkort. Skriv nedenstående kommando i terminalen og smid den her ind så vi kan se dit output. Terminalen findes i programmer / tilbehør / terminal.
lspci | grep Ethernet
Hvis dit kort kan genkendes, prøver du at se om du har fået en IP-adresse med kommandoen (Igen smid output herind).
sudo ifconfig
Med næste kommando kan du se om din driver er ok.
sudo lshw -C network
Du kan også se om du kan pinge din router (adressen skal selvfølgelig være din routers adresse)
ping -c1 192.168.0.2
Men som sagt lad os starte med at se om Ubuntu genkender dit netkort
jeg er ikke ekspert i trådløse netværk, men prøv til en start at se om Ubuntu genkender dit netkort. Skriv nedenstående kommando i terminalen og smid den her ind så vi kan se dit output. Terminalen findes i programmer / tilbehør / terminal.
lspci | grep Ethernet
Hvis dit kort kan genkendes, prøver du at se om du har fået en IP-adresse med kommandoen (Igen smid output herind).
sudo ifconfig
Med næste kommando kan du se om din driver er ok.
sudo lshw -C network
Du kan også se om du kan pinge din router (adressen skal selvfølgelig være din routers adresse)
ping -c1 192.168.0.2
Men som sagt lad os starte med at se om Ubuntu genkender dit netkort
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X