Telefonbog?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Jmose
Geografisk sted: Brejning

Telefonbog?

Indlæg af Jmose »

Ja, endnu et program på listen.... :)

Findes der et program til ens telefon numre..? Altså sådan at man kun indtaster navn og nummer?
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Telefonbog?

Indlæg af ChrisBuchholz »

En kontaktbog?
De fleste mail programmer (evolution, thunderbird - Gmail!!!) har alle sådan en.
Jmose

Indlæg af Jmose »

ChrisBuchholz skrev:En kontaktbog?
De fleste mail programmer (evolution, thunderbird - Gmail!!!) har alle sådan en.

Nej.

Lidt ligesom en erstatning for en lille lommebog med telefon numre..Jeg kan ikke overskue hvis nu for eksempel at telefonnummeret til ungernes skole, taxa, læge osv skal lægge som en kontakt i Evolution... :oops:
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Indlæg af ChrisBuchholz »

Jmose skrev:

Nej.

Lidt ligesom en erstatning for en lille lommebog med telefon numre..Jeg kan ikke overskue hvis nu for eksempel at telefonnummeret til ungernes skole, taxa, læge osv skal lægge som en kontakt i Evolution... :oops:

Der findes også dette: http://www.ubuntugeek.com/fast-address- ... sktop.html
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Indlæg af Jarlen »

Jmose skrev:

Nej.

Hvis det skal være simpelt ville jeg nok bruge Open Office Calc (regnearket), en kolonne med navn, og en med nummer. Der er også sorteringsfunktioner, så du kan altid tilføje nye poster nederst, og så sortere alfabetisk hvis det er sådan du vil have det :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Jmose

Indlæg af Jmose »

Jeg takker for fin hjælp...Jeg synes dog ikke rigtig at noget af det er simpelt nok...Så indtil videre bruger jeg så Evolution. Den kan vise kontakter i en listeoversigt, så det til forveksling ligner både et regneark og en telefonbog.

Findes her: Evotlution -> Vis -> Aktuel oversigt -> Listeoversigt.

Så må vi se om jeg kan vænnne mig til det... :lol: