Ubuntu?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Andersrose
Indlæg: 29
Tilmeldt: 22. mar 2009, 15:13
IRC nickname: andersRose

Ubuntu?

Indlæg af Andersrose »

Hej.

Jeg har lige skiftet til ubuntu, og jeg har en Aspire One der originalt kom med Linpux Linux.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal lave på Ubuntu af d.v.s ting, så jeg vill høre hvad i bruger jeres smukke linux pc til?

F.eks.
Spil (Navne osv.)
Dvs. Programmer.
Osv.

Anders. :)
ASUS N53SN - 12GB RAM @ 1333MHz - Intel Core i7 @ 3 GHz - 2GB DDR3 GT550M - 640GB 7200RPM
PowerBook G4 12" - 768MB DDR-SDRAM - PowerPC G4 1.33 GHz - 64MB nVidia FX5200Go! - 90GB IDE
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu?

Indlæg af eitreach »

Velkommen til. :)

Jeg bruger Ubuntu på begge mine maskiner. Den store maskine til alt ligefra net-surfing til spil, til at lege med musik med engang imellem, og grafik. Min Asus EEE 901 bruger jeg hovedsageligt til video og internet.

Normalt bruger jeg de fleste standard-programmer - men til musik, bruger jeg f.eks. Audacity, Muse Score og Rosegarden.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Andersrose
Indlæg: 29
Tilmeldt: 22. mar 2009, 15:13
IRC nickname: andersRose

Re: Ubuntu?

Indlæg af Andersrose »

Tak for hurtigt svar :)
ASUS N53SN - 12GB RAM @ 1333MHz - Intel Core i7 @ 3 GHz - 2GB DDR3 GT550M - 640GB 7200RPM
PowerBook G4 12" - 768MB DDR-SDRAM - PowerPC G4 1.33 GHz - 64MB nVidia FX5200Go! - 90GB IDE
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu?

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej

Det er en lidt længere historie at gennemgå alle de programmer jeg har på ubuntu, jeg lavede for et stykke tid siden et lille indlæg på min http://christian-arvai.ooz.dk/?p=31 , hvor jeg beskriver hvad jeg har/havde med som "startopsætning", men som jeg også tydeligt skriver, vil jeg ikke anbefale at andre bruger den kommando som er med - fordi den laver meget store ændringer i opsætningen, men man kan bruge den til at se hvad jeg har af programmer og spil.

Den ændring som de fleste kan bruge, er den del som jeg også har beskrevet i vlc-guiden viewtopic.php?f=11&t=4101 , hvilket giver de nødvendige codecs til div musik og film afspilning i ubuntu.

Jeg har ubuntu på 3 pc´er og bruge det til alt fra netsurfing, opbygning af min blog, musik/film (vlc mediaplayer) og så smutter der nok et par timer på at spille Call Of Duty nogle gange.

Mine 3 børn bruger mest ubuntu til at spille på, en del af disse spil har jeg med i denne guide viewtopic.php?f=32&t=5687 om Børnevenlige spil/programmer til Ubuntu og i denne om pixelinespil viewtopic.php?f=32&t=2759
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Andersrose
Indlæg: 29
Tilmeldt: 22. mar 2009, 15:13
IRC nickname: andersRose

Re: Ubuntu?

Indlæg af Andersrose »

Tak igen for hurtigt svar :) .
ASUS N53SN - 12GB RAM @ 1333MHz - Intel Core i7 @ 3 GHz - 2GB DDR3 GT550M - 640GB 7200RPM
PowerBook G4 12" - 768MB DDR-SDRAM - PowerPC G4 1.33 GHz - 64MB nVidia FX5200Go! - 90GB IDE
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Ubuntu?

Indlæg af laoshi »

Jeg har en aflagt stationær som jeg bruger til at eksperimentere lidt på (overvejer at bruge den som ekstra-backup ved siden af min eksterne usb-harddisk)
Ellers en zepto 3215 som jeg bruger til alt.
Kontorprogram: OpenOffice
Hjemmesideredigering: Bluefish
Billedbehandling: GIMP
Fotohåndtering: F-spot
Musik og videoer: VLC
CD-brænding: Gnome-Baker
Internet: Firefox, undertiden Epiphany
IRC: Xchat
Mail og kalender: Evolution
Rejsedrømme: Google-Earth
Slægt: GRAMPS
Backup: rsync
Test af nye Ubuntu-releases: VirtualBox
Kun til OCR-scanning har jeg ikke kunnet finde en linux-mulighed som virker uden bøvl. Så der bruger jeg wine til at køre ABBYY FineReader.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Troels
Indlæg: 196
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:00

Re: Ubuntu?

Indlæg af Troels »

Programmering (er lige begyndt).
Skrive stile og lave andet skolearbejde.
Websurfing
Billedbehandling
Andersrose
Indlæg: 29
Tilmeldt: 22. mar 2009, 15:13
IRC nickname: andersRose

Re: Ubuntu?

Indlæg af Andersrose »

Hej.

Kan man få google Earth på Linux`? :)
ASUS N53SN - 12GB RAM @ 1333MHz - Intel Core i7 @ 3 GHz - 2GB DDR3 GT550M - 640GB 7200RPM
PowerBook G4 12" - 768MB DDR-SDRAM - PowerPC G4 1.33 GHz - 64MB nVidia FX5200Go! - 90GB IDE
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu?

Indlæg af Christian.Arvai »

Andersrose skrev:Hej.

Kan man få google Earth på Linux`? :)

ja - men du skal også installere medibuntu, før du kan installere google earth, du kan installere begge dele med denne kommando i programmer>tilbehør>terminal

Kode: Vælg alt

sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/intrepid.list -O /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get install googleearth 
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Ubuntu?

Indlæg af Stra »

Jeg/vi har kun Ubuntu på vore maskiner, som bruges til alt: privat, skolerelateret arbejde og i min virksomhed http://www.froelogi.dk.

På min skolemaskine har jeg dog xp på, da jeg har skrevet under på at jeg ikke må/kan slette den. :(

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10