Ubuntu på USB stick - fejlbesked.....

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Kontiki

Ubuntu på USB stick - fejlbesked.....

Indlæg af Kontiki »

Hej alle sammen,

jeg har været igang med at installerer ubuntu 8.10 på en USB stick.

Jeg har brugt vejledningen på følgende www adresse: http://www.pendrivelinux.com/ubuntu-810 ... installer/

en installation fra en live Cd til usb.... hvilket forløb smertefrit.... men når man for søger at opdatere eller installere andre programmer får man følgende fejlbesked:
"linux-image-2.6.27-7-generic: subprocess post-installation script returned error exit status 17"

hvad betyder det? Tilsyneladende kan man ignorere den.... men jeg tror ikke man bør!

Mvh

Kontiki
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu på USB stick - fejlbesked.....

Indlæg af soundpartner »

Kontiki skrev:Hej alle sammen,

jeg har været igang med at installerer ubuntu 8.10 på en USB stick.

Jeg har brugt vejledningen på følgende www adresse: http://www.pendrivelinux.com/ubuntu-810 ... installer/

en installation fra en live Cd til usb.... hvilket forløb smertefrit.... men når man for søger at opdatere eller installere andre programmer får man følgende fejlbesked:
"linux-image-2.6.27-7-generic: subprocess post-installation script returned error exit status 17"

hvad betyder det? Tilsyneladende kan man ignorere den.... men jeg tror ikke man bør!

Mvh

Kontiki

den fejl får du fordi du prøver at opdatere kærne på en live-usbstick
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
BrittaP

Indlæg af BrittaP »

Hej Kontiki,
Fik du løst problemet? Jeg har et par gange installeret ubuntu 8.10 på en USB stick. Det bedste resultat fik jeg da jeg brugte en Kingston Data Traveller. Min er på 16 GB, men 8GB er vist også helt fint.
Jeg brugte ikke den metode du linker til, men tog begge mine harddiske fra (better safe than sorry), stak USB nøglen i, en live CD i drevet og så bare installere som var det på enhver anden harddisk. Den lille nøgle har været min redning flere gange nu og klarer alle opdateringer uden problemer.
Metoden står beskrevet et eller andet sted, men jeg har ikke lige et link.

Britta
cmay

Indlæg af cmay »

alternativt kan man bruge unetbootin. det er et lille program som installere en live cd eller installations image fra en iso fil eller fra nettet. jeg har brugt det en del emn da jeg begyndte at læse mere om det fandt jeg flere steder en lille advarsel om at flash drives kan man ikke forvente mkan holde så lang tid hvis man installere en linux permanent på usb sticken da den jo skriver til "harddisken" og der er åbenbart ikke så lang leve tid på de usb sticks som en alm harddisk.
der er en live cd som ikke skriver ændringer på disken på den måde en bedre ide. jeg har nu helt ærligt tænkt på at se om jeg kunne installere ubuntu på en usbstick ligesom brittaP har gjort men jeg har kun 2 gigabytes usb sticks til rådighed. det kunne være meget fint med en lille usb stick til mange ting men jeg har brugt de live cd images med ubuntu belenix og puppy linux meget på"usb sticks da jeg havde en asus eeepc simpelthen fordi at kun bruge crunchbang linux kan være lidt kedelig i længen.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Kontiki

Indlæg af Kontiki »

Hej BrittaP,

har du prøvet om du kan bruge din USB stick i en anden pc'er eller er den bundet til den pc'er, hvor du lavede den?

Jeg har ladet mig fortælle, at en "rigtig" installering på USB desværre skulle binde USB sticken til en bestemt pc og ikke som ønsket.... være en universal flytbar Ubuntu USB...

Da jeg har en blanding af flytbare harddiske og fast monteret harddiske har jeg ikke endnu ikke forsøgt at lave en manuel styrring i partitioneringsprogrammet under installeringen, da jeg er lidt bange for at slå de fast montererede i "stykker"! :-/

Mvh

Kontiki