christian.arvai skrev:Generelt vil jeg personligt ikke anbefale hverken alpha eller beta udgaver til alm. brugere, der er simpelthen så stor forskel på hvordan resultatet ender - alt efter hvilket hardware det installeres på.
Jeg har rodet både med 8.04 og 8.10 beta, samt 8.10 og 9.04 alpha og jeg vil 100% skrive under på, at jeg havde problemer hver gang, alpha og beta udgaver er for dem der syntes det er spændene, at være med til fejlsøgning på helt nye udgaver og skrive fejlreporter på launchpad, desuden skal man ikke forvente at alle de nødvendige drivere virker fra starten.
Jeg har bla. (og ikke kun på 9.04) haft problemer både med lydkort og grafikdriveren, en ting er at man muligvis kan installere 9.04 alpha uden problemer - men uanset hvad risikere man mange problemer, i forhold til at kører med en færdigudviklet udgave.
Jeg har den færdigudviklede Netbook Remix installeret på Vores Acer One med kun 512 mb ram, og i forhold til Linpus lite der var præinstalleret kører maskinen nu langsommere end før?
Jeg har oplevet en del problemer, ikke med install, men ved at skifte skrivebordstilstand. Hvor alle paneler bare er pist væk og du kan ikke gøre andet end reinstall med mindre du er total Linux gud:-)
Når maskine skal gå i dvale eller skærmen lukkes ned, lukker systemt ikke ned, eller fryser på pop up vinduet hvor man kan vælge dvale eller slukke.
Men værst er faktisk at de ligger udgaven ud velvidende at den ikke er "bug fri " for det gør mange nervøse for om Ubuntu er det rigtige for dem.
Ubuntu på de små netbooks kunne i min verden ellers have været vejen frem til masseforbrugeren. Det er den ikke lige pt.
Der er en grund til alverdens virus og hackere har frit spil på windåse platformen, det er fordi 98% af os ikke fatter en hat af hvordan et styresystem virker. Når man så oplever at et nyt og alternativt system ikke er klart når det lægges ud offentligt så er det en om'er. Det må ikke ske.
Jeg har 9.04 desktop på en anden bærbar og den virker faktisk som den skal, bortset fra jeg ikke kan "SE" forskellen, hvilket i min verden er en fejl. Folk der bruger en pc er visuelle, og det ville det have været en klar fordel at man havde lavet noget som så anderledes og mere lækkert ud.
Mine indspark fra en "ny" Ubuntu bruger, som trods alt giver det en chance alene fordi jeg er pi... stædig