Hvilken browser er din foretrukne?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Jmose
Indlæg: 71
Tilmeldt: 25. okt 2008, 23:33
Geografisk sted: Brejning

Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Jmose »

Ja, som topic.

Hvilken en kan du bedst li´og hvorfor?

Personligt synes jeg at FF er en smule langsomt på Ubuntu, hvorimod at Opera ser ud til at virke mere flydende..? Og er der nogen der venter på Chrome til Linux?
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af ChrisBuchholz »

Firefox er min foretrukne, trods den er lidt langsom til tider - dvs., den kan være langsom om at starte op og sådan, men er altid hurtig til at loade en side.
Jeg kan godt lide at der er mulighed for at customize firefox som man vil, og det er en af grundene til at jeg bruger den. Jeg ville dog bare ønske at de ville bruge native gtk menubar i stedet for den der sjove hjemmelavede en de bruger.

Udover det, så sku skulle næste release af firefox jo både render websider meget hurtigere og bedre, men også sig selv endnu bedre og være mere fit end førgående versioner.
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Warhawk »

Jeg foretrækker Firefox og har brugt denne browser fra dengang da den hed Firebird. Der er så mange muligheder for at tilpasse den til sine behov, hvilket betyder meget for mig. Tilføjelser er genialt, og giver oceaner af muligheder.

At Firefox så er langsom til at starte op kan jeg fint leve med, da den til gengæld er ganske hurtig til at indlæse sider.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Wikzo »

Bruger også Firefox med en masse nyttige udvidelser etc.

Forleden dag faldt jeg over Midori, som ligner Firefox på mange punkter, men man rapporterer, at den er hurtigere og mere stabil.
Billede
Troels
Indlæg: 196
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:00

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Troels »

Wikzo skrev:Bruger også Firefox med en masse nyttige udvidelser etc.

Forleden dag faldt jeg over Midori, som ligner Firefox på mange punkter, men man rapporterer, at den er hurtigere og mere stabil.


Hvis du finder ud af, hvordan den gemmer ens login til hjemmesider, må du meget gerne skrive, for det har jeg ikke kunnet finde nogen option til indtil videre. Midori har helt klart nogle gode features, men hos mig bruger den i hvert fald meget af min CPU.
Jmose
Indlæg: 71
Tilmeldt: 25. okt 2008, 23:33
Geografisk sted: Brejning

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Jmose »

Troels skrev:
Wikzo skrev:Bruger også Firefox med en masse nyttige udvidelser etc.

Forleden dag faldt jeg over Midori, som ligner Firefox på mange punkter, men man rapporterer, at den er hurtigere og mere stabil.


Hvis du finder ud af, hvordan den gemmer ens login til hjemmesider, må du meget gerne skrive, for det har jeg ikke kunnet finde nogen option til indtil videre. Midori har helt klart nogle gode features, men hos mig bruger den i hvert fald meget af min CPU.



Funktioner ->Indstillinger -> Sikkerhed -> Gemte adgangskoder -> Vis adgangskoder...

Det er også her du kan sætte et password på alle gemte passwords...Desværre bevirker det at man skal indtaste det hver gang man besøger en af de hjemmesider som browseren har husket..

Edit: Det gik lige op for mig at du måske spurgte til Midori???
tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af tjampman »

Jeg er blevet blæst helt hovedkulds over Chrome... Jeg nåede lige at bruge den en måneds tid eller halvanden på windows før jeg skiftede over til Ubuntu.

En del af de ting jeg synes er rigtig godt ved Chrome er opstarts siden, og søge metoden, hvor man bare skrive sit søgeord i adresse baren. Jeg er klar over at det er noget de har stjålet fra Opera, og jeg prøvede derfor Opera lige da jeg skiftede til Ubuntu, men jeg blev skuffet for jeg synes det er meget bedre integreret i Chrome.
Jeg kan også godt lide den måde man kan søge på specifikke sider i Chrome, hvor man skriver domæne navnet efterfulgt af mellemrum og så ens søgestreng hvorefter man så bruger den internetsides søgemaskine... Ja det er lidt svært at forklare, men måske kender i funktionen?

I øjeblikket bruger jeg dog FireFox og, ja... Jeg får måske svært ved at vende tilbage til Chrome :-), da jeg har fundet verdens bedste plug-in til firefox: FlashBlock - Som virkelig giver en glæden tilbage ved at surfe på nettet, uden alle de forbistrede flash reklamer.


Så når chrome bliver langseret til Linux kommer jeg nok til at stå i et dilemma om hvilken browser jeg skal bruge... Men man kan vel håbe at de laver en tilsvarende plug-in.
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af ChrisBuchholz »

Alt dette med at søge fra adresse baren, og gøre firefox' UI så lille som chrome kan sagtens fikset.

For at kunne søge fra din adresse bar skriver du about:config i adressebaren og trykker enter. Så søger du på "keyword" i den der "filter" linie, og så indsætter du http://www.google.com/search?q= i keyword.url. Så søger firefox efter det du skriver i adressebaren hvis det ikke er en hjemmeside adresse du skriver. Ligesom i chrome.

Der findes også den udvidelse der hedder compact menu. Hvis du installerer den og smider den samt adresse-baren, tilbage/frem knapperne og alt det op i menubaren, så bliver firefox også ret lille. Så kan man yderligere gøre ikonerne små - der er også lidt at gaine der fra.

Udover det bruger jeg også udvidelsen "download statusbar", ligner chrome's download ting rigtig meget!

Her kan i se hvordan mit firefox setup er, hvilket virker super godt! http://www.chrisbuchholz.com/rub/ffixy.jpg
den blå klode til højre for mit "hjemme" ikon ved siden af adresse-linien er min menubar. Den er bare blevet "foldet sammen" så den ikke fylder så meget - compact menu.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Jimmyfj »

Epiphany - Af den simple årsag, at den er både hurtigere og mere stabil end FF.
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af ChrisBuchholz »

Jimmyfj skrev:Epiphany - Af den simple årsag, at den er både hurtigere og mere stabil end FF.


Er det kun mig der synes at epiphany har en mærkelig font-size rendering?
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Jeg »

ChrisBuchholz skrev:Der findes også den udvidelse der hedder compact menu.

Tak
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
charlie t
Indlæg: 25
Tilmeldt: 4. aug 2008, 10:19
IRC nickname: gentagelse

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af charlie t »

Min foretrukne browser Firefox pga. mulighederne for udvidelser osv. Leger også lidt med midori ved siden af, den crasher dog bare ret ofte hos mig, men er ganske hurtig og letvægt.
// gentagelse
tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af tjampman »

ChrisBuchholz skrev:Alt dette med at søge fra adresse baren, og gøre firefox' UI så lille som chrome kan sagtens fikset.

For at kunne søge fra din adresse bar skriver du about:config i adressebaren og trykker enter. Så søger du på "keyword" i den der "filter" linie, og så indsætter du http://www.google.com/search?q= i keyword.url. Så søger firefox efter det du skriver i adressebaren hvis det ikke er en hjemmeside adresse du skriver. Ligesom i chrome.


ahh, der kan man bare se, det virker jo allerede uden ændringer :-) Hvorfor kommer firefox så automatisk med google toolbar, det er jo ikke nødvendigt? Er det kun fordi at google sponsorere udviklingen af firefox?

Nå, men jeg ser nu alligevel frem til lanceringen af Chrome, aller inderst er jeg jo lidt en google fan boy ;-) Hvad skulle man dog gøre uden google docs, Gmail, translate, Earth, define, picassa webalbum .... etc :-)
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Artificial Intelligence »

I Gnome og XFCE kører jeg Epiphany.
I KDE er det Opera men har et øje til Arora.
Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Hvilken browser er din foretrukne?

Indlæg af Jakob77 »

Det var interessant læsning. :)
Når det gælder browser, så har jeg en dybtliggende tro på, at det i det store hele altid må være det sikreste at holde sig til den originale browser, som følger med styresystemet.
Men jeg ved da godt, at den måske ikke holder i byretten, når jeg derfor vælger Explorer frem for Firefox i Windows.
Og i Ubuntu har det måske nok ikke den store betydning.

Men alligevel, så går det måske lidt hurtigere med sikkerhedsopdateringer til de originale programmer, og softwaren er måske lidt mere gennemprøvet, og måske er supporten også lidt mere massiv, hvis uheldet er ude en dag..?