Hej derude.
Jeg er lige startet op på ubuntu første gang, og må sige,syns da ind til videre det ser spændende ud.
Men har en del spørgsmål, håber i kan hjælpe
1. Findes der et alternativ til Newzbin? (kan godt få det til at køre under wine, men det vil hellere hvis der findes noget andet)
2. Hvordan brædender man MKV-filer ud så de enten kan ses på min ps3 eller almindelig dvd-maskine?
3. hvilken program kan brænde iso-filer, til xbox360 spil, det jo selvfølgelig backup a egne indkøbte spil
4. kan se at meget i ubuntu, kører fra Terminal, hvor kan man finde flere oplysninger om det, har inge ide om de kommandoer der skal skriver!!!
Håber nogen kan være til hjælp,
alternativ til newzbin?
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: alternativ til newzbin?
Jeg kan desværre ikke være til ret meget hjælp - måske bortset lige fra MKV'er, da jeg ved at du kan bruge avidemux til at konvertere dem til 'almindelige' videofiler, med codecs som understøttes af dvd'er og lignende.
Du kan finde avidemux ved at åbne Synaptic fra System > Administration > Synaptic Pakkehåndtering, og installere det derfra.
Mht. terminaler, så er det rigtigt at du sagtens kunne køre hele dit system fra en - men du behøver reelt ikke gøre dette, da det meste efterhånden kan klares grafisk, ligesom i Windows. Terminalen gør det som regel bare hurtigere, og mere effektivt.
Du kan finde avidemux ved at åbne Synaptic fra System > Administration > Synaptic Pakkehåndtering, og installere det derfra.
Mht. terminaler, så er det rigtigt at du sagtens kunne køre hele dit system fra en - men du behøver reelt ikke gøre dette, da det meste efterhånden kan klares grafisk, ligesom i Windows. Terminalen gør det som regel bare hurtigere, og mere effektivt.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Ok mange tak, det skal da prøves, med det samme jeg får fri i morgen tidlig:)
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Sig endelig til hvis noget ikke virker som det skal.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
- Geografisk sted: Odense, Fyn
Du kan bruge klibido ( jeg tror det staves sådan) istedet for newsbin bruger det selv
og de minder utroliget meget om hinanden
jeg tjekker lige stave måden når jeg kommer hjem (er på job ) og her kører vi ikke linux
du kan også bare søge på bin i tilføje programmer så kommer det også frem
og de minder utroliget meget om hinanden
jeg tjekker lige stave måden når jeg kommer hjem (er på job ) og her kører vi ikke linux
du kan også bare søge på bin i tilføje programmer så kommer det også frem
Windows Socks Linux Rocks