ekstra grafikkort til bærbar?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

ekstra grafikkort til bærbar?

Indlæg af Darmann »

jeg har en Hp Pavilion ZE4900 som jeg gerne vil have en ekstra grafikkort i men er tvivl om jeg kan når jeg vender maskinen om er der en klap til Ram og en anden klap hvor der pt ikke er noget i kunne der måske være plads til et grafikkort i denne?

jeg har googlet for at finde info om min bærbar men har ikke kunne finde noget da den ikke er ny mere :-)
Med venlig hilsen

Darmann
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: ekstra grafikkort til bærbar?

Indlæg af thomasjohansen »

Normalt er et grafik kort integreret i bundkortet på en bærebar pc. Men der er mulighed for at dit grafikkort er en "modul" del som kan afmonteres fra bundkortet. Den eneste måde at checke det på er at finde adskilleses manualen til din bærebar.

Men såfremt grafikkortet skulle være separat så er det måske umuligt at finde et andet/bedre der passer til denne pc!

Manual, se denne:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00226047.pdf


Bemærk, at adskille den bærebar, kan være en omfattende opgave, men også lærrig, har selv skiftet et par lcd skærme, tastaturer og hænglser.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: ekstra grafikkort til bærbar?

Indlæg af Darmann »

tak for linket det løste et andet problem jeg havde nemlig at få bunden af der var en skrue jeg ikke havde set men hvem skulle også tror at der var skruer under knapperne :lol:

men jeg syntes ikke at jeg kan finde noget om grafikken?
Med venlig hilsen

Darmann
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: ekstra grafikkort til bærbar?

Indlæg af thomasjohansen »

skimtede også lige manualen igennem og kunne ikke finde noget specifikt omkring grafikkortet. så tror konklusionen er at det er integreret i bundkortet.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: ekstra grafikkort til bærbar?

Indlæg af Darmann »

nå så kan det ikke lade sig gøre hmmm træls havde lige regnet med at kunne få Kompiz og Docky til at køre på den måde

men tak for din hjælp
Med venlig hilsen

Darmann
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: ekstra grafikkort til bærbar?

Indlæg af thomasjohansen »

Kræver donky ekstra grafik krafter?

ang. kompiz så er det da meget fedt, men der er også en del program komplikationer hvor man er nødsaget til at slå det fra.

Men samtidig er det en wauw faktor overfor windows brugere ;-)


En bærebars begrænset muligheder for at opgradere er tit grunden til at jeg anbefaler "gamere" til at investere i en stationær da det andet vil være at kaste penge ud af vinduet pga. teknologiens udvikling.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: ekstra grafikkort til bærbar?

Indlæg af Darmann »

jo docky kræver at du har valgt den midterste muglighed vinget af i udseende eller den 3. og der går det galt ved mig når jeg åbner firefox kommer der stiver på skærmen
Med venlig hilsen

Darmann