Evolution kan ikke sende og modtage mails. - LØST.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
nmn
Geografisk sted: Silkeborg

Evolution kan ikke sende og modtage mails. - LØST.

Indlæg af nmn »

Når jeg åbner Evolution har de sidste tre dage vist en nedtonet knap "send/modtag", hvilket resulterer i at jeg må en tur over i XP for at indfange mine mails. Det har hidtil virket upåklageligt men for tre dage siden er der sket noget så funktionen er ændret. Jeg har ikke nogen ide om hvad der er sket, men formoder dog at det må være noget i forbindelse med opsætningen af progrqammet - men hvad ???

Jeg håber, nogen kan give mig et fingerpeg om hvor jeg skal hen for at rette problemet.

Med venlig hilsen

nmn
Senest rettet af nmn 8. mar 2009, 23:36, rettet i alt 1 gang.
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Evolution kan ikke sende og modtage mails.

Indlæg af ChrisBuchholz »

En løsning, omend en træls en af slagsen, er at du sletter ~/.evolution mappen. Så bliver evolution simpelthen sat tilbare til core-default, og så skulle det gerne virke igen. Vær dog opmærksom på at dette vil slette alle indstillinger og indhold du har smidt i evolution. Tag derfor en backup af ~/.evolution før du sletter den.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Evolution kan ikke sende og modtage mails.

Indlæg af Stra »

nmn skrev:Når jeg åbner Evolution har de sidste tre dage vist en nedtonet knap "send/modtag", hvilket resulterer i at jeg må en tur over i XP for at indfange mine mails. Det har hidtil virket upåklageligt men for tre dage siden er der sket noget så funktionen er ændret. Jeg har ikke nogen ide om hvad der er sket, men formoder dog at det må være noget i forbindelse med opsætningen af progrqammet - men hvad ???

Jeg håber, nogen kan give mig et fingerpeg om hvor jeg skal hen for at rette problemet.

Med venlig hilsen

nmn
Og du har ikke fået den sat op til frakoblet tilstand? Kig forneden i venstre hjørne. Hvis de 2 ledninger er fra hinanden, klik på dem og du er på.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
nmn
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Evolution kan ikke sende og modtage mails. - LØST

Indlæg af nmn »

Tak til jer begge for den hurtige reaktion. Jeg sprang i første omgang over den "trælse" løsning og det viste sig at det andet forslag klarede problemet. Så der er stadig muligheder for at jeg kan blive klogere. Men tusind tak for hjælpen.

Mvh. nmn