USB HDD i Ubuntu 8.10 - error

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Cal

USB HDD i Ubuntu 8.10 - error

Indlæg af Cal »

Hej

Når jeg forbinder min usb harddisk til ubuntu så skriver ubuntu at den ikke kan mount enheden og

DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

før jeg opgraderede til 8.10 fra 8.04 så kunne jeg godt få forbindelse.

Jeg har en XP partion på min computer og den kan jeg godt læse. Men hvorfor ikke USB drevet ?
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: USB HDD i Ubuntu 8.10 - error

Indlæg af Stra »

Cal skrev:Hej

Når jeg forbinder min usb harddisk til ubuntu så skriver ubuntu at den ikke kan mount enheden og

DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

før jeg opgraderede til 8.10 fra 8.04 så kunne jeg godt få forbindelse.

Jeg har en XP partion på min computer og den kan jeg godt læse. Men hvorfor ikke USB drevet ?
Sandsynligvis er den nedlukket forkert sidste gang.

Først skriver du i terminal

Kode: Vælg alt

sudo mkdir /media/navnpå USB
dernæst

Kode: Vælg alt

sudo mount -o rw,user,async -t vfat /dev/sdb1 /media/navnpå USB

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Cal

Indlæg af Cal »

Når jeg skriver dette : sudo mount -o rw,user,async -t vfat /dev/sdb1 /media/MaxtorUSB

Får jeg denne besked :

mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdb1,
missing codepage or helper program, or other error
I nogle tilfælde vil du finde nyttige oplysninger i systemlogggen
- prøv 'dmesg | tail' eller lignende
Stra

Indlæg af Stra »

Cal skrev:Får jeg denne besked :

mount: wrong fs type,
Det ser ud til at din USBstick ikke er fat.
Prøv at åbne system/administration/partionseditor i højre hjørne kan du vælge forskellige /dev/ Åbn /dev/sdb/ og du vil der kunne se, hvilket filsystem USBsticket indeholder og også hvilket sdb nummer det har. Dette skrives ind i koden istedet for de forkerte.

stra
stra
Cal

Indlæg af Cal »

Når jeg tilslutter mit drev så får jeg denne besked

Kan ikke montere enhed.
-- Unclean shutdown - mounnt is denied because NTFS is maked to be in use. (Forkortet)

og senere får jeg denne bsked

DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken
Stra

Indlæg af Stra »

Cal skrev:Når jeg tilslutter mit drev så får jeg denne besked

Kan ikke montere enhed.
-- Unclean shutdown - mounnt is denied because NTFS is maked to be in use. (Forkortet)

og senere får jeg denne bsked

DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken
Mon ikke det er en fejlnedlukning fra windows der laver den fejl. Har du windows prøv at sætte den i denne og afmonter den med "sikker fjernelse af hardware".

stra
stra
Cal

Indlæg af Cal »

Ha - nu virker det. Jeg valgte sikker fjernelse af hardware i windows - og det virkede efter 2. forsøg. (Første gang gik windows ned)

Men nu kan ubuntu se min usb hd igen - fedt.

Tak for hjælpen.

Men hvad er den tekniske begrundelse for at man skal vælge sikker fjernelse - det virker old nordisk.
Stra

Indlæg af Stra »

Cal skrev:Ha - nu virker det. Jeg valgte sikker fjernelse af hardware i windows - og det virkede efter 2. forsøg. (Første gang gik windows ned)

Men nu kan ubuntu se min usb hd igen - fedt.

Tak for hjælpen.

Men hvad er den tekniske begrundelse for at man skal vælge sikker fjernelse - det virker old nordisk.
Ved jeg ikke, men det skal du også gerne på ubuntu.
Højreklik på ikon og vælge "afmonter arkiv".

Stra
stra