Hej Ubuntu fans!
Jeg har netop installeret Ubuntu på min computer (:
Jeg er lige nu sat op på LAN, men jeg vil gerne have min ZyAir B-220 USB stick til at virke.
Jeg har en CD problemet er at når jeg bruger WINE til at installere det så siger den bare "file not found"
Så jeg vil høre om jeg har andre alternativer for at installere min USB Stick?
Endten via software fra internettet eller via min CD som fulgte med min USB stick (:
Håber i kan hjælpe mig - Det er det sidste jeg mangler inden min computer er sat op (:
Opsætning af ZyAir USB stik (trådløst internet) -newb
-
- IRC nickname: Hapster
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Opsætning af ZyAir USB stik (trådløst internet) -newb
Hapster skrev:Hej Ubuntu fans!
Jeg har netop installeret Ubuntu på min computer (:
Jeg er lige nu sat op på LAN, men jeg vil gerne have min ZyAir B-220 USB stick til at virke.
Jeg har en CD problemet er at når jeg bruger WINE til at installere det så siger den bare "file not found"
Så jeg vil høre om jeg har andre alternativer for at installere min USB Stick?
Endten via software fra internettet eller via min CD som fulgte med min USB stick (:
Håber i kan hjælpe mig - Det er det sidste jeg mangler inden min computer er sat op (:
Det j'kan vi skm sagens. sæt din usbstick i computeren, vnt ca 10 sekunder og gå så i terminalen og skriv
Kode: Vælg alt
lsusb
lsusb lister alt hardvare forbundet via usb så vi kan se hvilket chipsæt dit wireless bruger .
når i kender det kan vi se hvad for driver der skal bruges (om vi kan bruge en inuxdriver eller om vi skal tilpasse din windowsdriver)
wine kan kun bruges til simple windowsprogrammer og slet ikke til sytemresourcer eller drivers
-
- IRC nickname: Hapster
Re: Opsætning af ZyAir USB stik (trådløst internet) -newb
Bus 001 Device 002: ID 0586:3400 ZyXEL Communications Corp. ZyAIR B-220 IEEE 802.11b Adapter
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Håber det her kan bruges? (:
Og tak fordi du gider og kigge på det - Tror jeg har siddet 4 timer med det snart :S
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Håber det her kan bruges? (:
Og tak fordi du gider og kigge på det - Tror jeg har siddet 4 timer med det snart :S