Jeg er helt grøn Ubuntu-bruger. Der er opstået et problem med min Ubuntu 8.10
Hver gang jeg forsøger at røre ved noget (fx gå ind i Synaptic) får jeg følgende fejlmeddelelse:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.
Jeg har forsøgt at skrive "dpkg --configure -a" i terminal. Så siger den, at kommandoen kræver superbruger rettigheder. Da jeg er eneste bruger på computeren, går jeg ud fra, at jeg er superbruger.
Er der en, der kan hjælpe mig?
mvh
Asger
fejledmeddelelse
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: fejledmeddelelse
skrivalk skrev:Jeg er helt grøn Ubuntu-bruger. Der er opstået et problem med min Ubuntu 8.10
Hver gang jeg forsøger at røre ved noget (fx gå ind i Synaptic) får jeg følgende fejlmeddelelse:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.
Jeg har forsøgt at skrive "dpkg --configure -a" i terminal. Så siger den, at kommandoen kræver superbruger rettigheder. Da jeg er eneste bruger på computeren, går jeg ud fra, at jeg er superbruger.
Er der en, der kan hjælpe mig?
mvh
Asger
Kode: Vælg alt
sudo
Den kan ikke ses mens den skrives men registreres.
Stra
Senest rettet af Stra 6. mar 2009, 15:25, rettet i alt 1 gang.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: alk
tak for det - det hjalp
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
alk skrev:tak for det - det hjalp
På Stra´s og egne vegne siger jeg : Det var så lidt - det er en fejltype vi tit ser
Med venlig hilsen Christian