Jeg læste mig frem til, at den præ-installerede open office i 8.04 32 bit, ikke arbejder godt sammen med de extensions man kan få. Så jeg fjernede det og geninstallerede fra synaptic (Guiden på OO's hjemmeside var for forvirrende).
Nu har jeg bare det problem, at rullemenuer m.m. ikke bliver påvirket af mit ændrede tema. Det ser gammelt og windows 95 agtigt ud. Det samme gør synaptic og tilføj/fjern i øvrigt også. Er det mit tema der skal installeres via root eller sådan noget? Det samme problem oplever jeg i FirstClass (et intranet-program), hvor knapper m.m. er Windows 95 style.
Nogen der har en løsning?
PS: Jeg kan heller ikke rigtigt finde ud af at fjerne Google Desktop :S
Open Office udseende grimt efter geninstallation
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Open Office udseende grimt efter geninstallation
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
Re: Open Office udseende grimt efter geninstallation
Hejsa,
jeg har fuldt de officielle guider herinde, og har det samme problem på min stationære. Sjovt nok er der ingen problemer på den bærbare.. :/
Jeg har givetvis ikke fuldt den helt samme metode, men det bør vel være muligt relativt nemt / smertefrit at installere OOo3 så menuerne ikke ligne et levn fra MS$ storhedstid..
/Christian
jeg har fuldt de officielle guider herinde, og har det samme problem på min stationære. Sjovt nok er der ingen problemer på den bærbare.. :/
Jeg har givetvis ikke fuldt den helt samme metode, men det bør vel være muligt relativt nemt / smertefrit at installere OOo3 så menuerne ikke ligne et levn fra MS$ storhedstid..
/Christian
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Chrishelring skrev:Hejsa,
/Christian
Hej
Har du har slettet noget vedr. Ooo 3.0 efter opgraderingen fra 2.4 ? og hvilken guide har du fuldt ?
Den guide der er her på forum, har jeg lige haft testet og den virker perfekt, problemet kan opstå hvis man feks. skifter tilbage fra Ooo 3.0 til 2.4, når man sletter 3.0 sker der præcist det som i beskriver, jeg fik et kedeligt "gråligt" udseende, der helt som i beskriver ligner noget fra 90´erne.
Men i mit tilfælde var det på en install, der alligevel kun er til at teste på - så jeg tager ikke den slags så nært, men jeg kan da godt forstå, at i vil have det løst og jeg vil lige se, om ikke jeg kan finde en eller anden løsning, men eftersom at jeg skal lave en ny install og fremprovokere en fejl der ikke er typisk, kan det komme til at tage en del tid, før jeg har en løsning på problemet.
Hvis jeg finder en løsning, kontakter jeg selvfølgeligt dem der skriver guides om Ooo 3.0 og fortæller dem resultatet.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
tjek lige i synaptic om der er installeret
Stra
Hvis ikke kører den med det "gamle" udseende. dvs ingen integration med Ubuntus style.openoffice.org-style-human
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
Jeg har nu lavet en helt ny install af 8.10 og testet videre på den.
Jeg har både fået fremprovokeret den situation hvor Ooo 3.0 bliver "grå og 90´er agtig" og jeg har også løsningen som virkede på min pc - så det hele blev helt normalt igen med Ooo 3.0, men det er en længere forklaring og den metode jeg fandt frem, gør også at der både er dansk og engelsk sprogunderstøttelse i ubuntu, dette kan jeg dog løse med en del af et script - som jeg selv har lavet.
Jeg vil helt ærligt ikke begynde med at sende denne løsning ud, før jeg har snakket med dem der skriver open office 3.0 guides, vi skal lige snakke samme - for at sikre at jeg ikke selv har en fejl liggende, uden at jeg har opdaget det.
Jeg har både fået fremprovokeret den situation hvor Ooo 3.0 bliver "grå og 90´er agtig" og jeg har også løsningen som virkede på min pc - så det hele blev helt normalt igen med Ooo 3.0, men det er en længere forklaring og den metode jeg fandt frem, gør også at der både er dansk og engelsk sprogunderstøttelse i ubuntu, dette kan jeg dog løse med en del af et script - som jeg selv har lavet.
Jeg vil helt ærligt ikke begynde med at sende denne løsning ud, før jeg har snakket med dem der skriver open office 3.0 guides, vi skal lige snakke samme - for at sikre at jeg ikke selv har en fejl liggende, uden at jeg har opdaget det.
-
christian.arvai skrev:Jeg har nu lavet en helt ny install af 8.10 og testet videre på den.
Hej Christian
Meget imponerende må jeg sige!
Jeg venter naturligvis..
/Christian
-
- Admin
Hej
Af personlige årsager har jeg ikke tid til at skrive hele testen i denne uge, men har du prøvet det som Stra foreslår ? , det er også en af de pakker som jeg fandt frem til.
Jeg kører kun med dansk sprog, så hvis jeg skriver den kommando der virkede for mig, kommer det til at ændre sprogopsætningen.
Af personlige årsager har jeg ikke tid til at skrive hele testen i denne uge, men har du prøvet det som Stra foreslår ? , det er også en af de pakker som jeg fandt frem til.
Jeg kører kun med dansk sprog, så hvis jeg skriver den kommando der virkede for mig, kommer det til at ændre sprogopsætningen.