Screen recorder

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Screen recorder

Indlæg af Christian.Arvai »

ok det er jo så også det den hedder på min, men :
ffmpeg -i $HOME/out.ogv $HOME/1.avi

betyder at du skal skrive dette:
ffmpeg -i $HOME/filensnavn.ogv $HOME/ønsketfilnavn.avi

Du skrev tideligere :
bim@bim-desktop:~$ ffmpeg -i 1.ogg 1.avi
FFmpeg version SVN-rUNKNOWN, Copyright (c) 2000-2007 Fabrice Bellard, et al.
configuration: --enable-gpl --enable-pp --enable-swscaler --enable-pthreads --enable-libvorbis --enable-libtheora --enable-libogg --enable-libgsm --enable-dc1394 --disable-debug --enable-libmp3lame --enable-libfaadbin --enable-libfaad --enable-libfaac --enable-xvid --enable-x264 --enable-liba52 --enable-amr_nb --enable-amr_wb --enable-shared --prefix=/usr
libavutil version: 1d.49.3.0
libavcodec version: 1d.51.38.0
libavformat version: 1d.51.10.0
built on Jul 29 2008 18:21:25, gcc: 4.2.3 (Ubuntu 4.2.3-2ubuntu7)
1.ogg: I/O error occured
Usually that means that input file is truncated and/or corrupted.
bim@bim-desktop:~$

Så hvis "1.ogv" er filens navn og den ligger i din hjemmemappe ! , er den denne kommando som du skal skrive:

Kode: Vælg alt

ffmpeg -i $HOME/1.ogv $HOME/1.avi
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
bim
IRC nickname: bim
Geografisk sted: Nakskov Lolland

Indlæg af bim »

Tak for forklaringen :D

Kan så bare ikke forstå at det ikke funker, og hvorfor jeg ikke får samme beskrivelse som dig, har lavet opdate og det hele, har prøvet at installerer forfra.

Jeg har min videofil liggende i home/bim/videoklip. som ogg fil, men den kan jo også omdøbes.

Mvh

Ib
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

hej :)

$HOME/ = home/bim/ ............. $HOME kommandoen virker på alle ubuntu pc´er, hvor home/bim er stien på din pc og derfor ikke virker på andres, men resultatet er i begge tilfælde stien til din hjemmemappe.

det nemmeste er at ligge filen i din hjemmemappe, men hvis vi skal tage det eksempel du lige har haft sendt, hedder det :
ffmpeg -i home/bim/videoklip/filensnavn.ogv home/bim/videoklip/ønsketfilnavn.avi

jeg forstå altså ikke den med at du siger det er en "ogg" fil, når jeg optager med gtk-recordmydesktop, som jeg tidelige har skrevet i tråden, står at det er en "Ogg Video (video/ogg)" under filens egenskaber, men på min pc står der "ogv" som filnavn, dvs. at hvis jeg laver et klip som jeg kalder "film", hedder den færdige fil "film.ogv" på min pc, godt nok er jeg på ubuntu, men det burde vel ikke lave forskel på hvad outputtet er fra gtk-recordmydesktop.
Herunder er der et billede:

Billede
tryk her for stort billede http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... tilavi.png

så kan du se at den hedder "ogv" på min pc og jeg kan ikke umiddelbart få gtk-recordmydesktop, til at levere andet output (filtyper).

her er downloadlink til en testfil jeg har lavet (den originale ogv) http://www.2shared.com/file/5007912/1cc ... nline.html
her er downloadlink til en testfil jeg har lavet (efter conventering til avi) http://www.2shared.com/file/5007932/2ef ... nline.html

PS: Hey jeg ser du er fra Nakskov, så er vi da ved at være nogle stykker fra denne del af landet :D

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
bim

Indlæg af bim »

Tak for din tålmodighed

Fik så det til at virke, men er så løbet ind i næste problem, når jeg stopper min optagelse, så springer den faktisk encoder over og så får jeg ingen video ud af det.

Har nu forsøgt med en geninstall af alt, og fik lavet en fil om til avi, herefter virker encoder ikke. ????
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg er ikke sikker på hvorfor du får den fejl nu, men vi kan prøve at afinstallere gtk-recordmydesktop,ffmpeg og ffmpeg2theora, rydde op og derefter geninstallere det hele igen, prøv med denne kommando i terminalen (det hele på en gang) :

sudo apt-get purge gtk-recordmydesktop ffmpeg ffmpeg2theora && sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo apt-get install gtk-recordmydesktop ffmpeg ffmpeg2theora && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes

Jeg kan godt se det ligner en gang "terminaltosseri" - men det er mere sikkert på denne måde.

bim

Indlæg af bim »

PS: Hey jeg ser du er fra Nakskov, så er vi da ved at være nogle stykker fra denne del af landet :D

Ja sørme så, har min lillebror boende i holeby, meget tæt på boldbanen, (kim) måske du kender ham, er jo en lille flække :lol:

Dit gode forsøg mislykkes desværre :cry:
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Ok jeg bor næsten henne ved skolen :)

Jeg kan se at når jeg selv afinstallere med :

sudo apt-get purge gtk-recordmydesktop ffmpeg ffmpeg2theora && sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes

som er første del af kommandoen og som burde fjerne det hele, er der stadigt filer tilbage på min pc :
c@c-desktop:~$ locate gtk-recordmydesktop
/home/c/.gtk-recordmydesktop
/usr/share/app-install/desktop/gtk-recordmydesktop.desktop
/usr/share/app-install/icons/gtk-recordmydesktop.png
/usr/share/applications/gtk-recordmydesktop.desktop
/usr/share/doc/gtk-recordmydesktop
/usr/share/menu/gtk-recordmydesktop
/usr/share/pixmaps/gtk-recordmydesktop.png
/usr/share/pixmaps/gtk-recordmydesktop.xpm
/usr/share/python-support/gtk-recordmydesktop
/var/cache/apt/archives/gtk-recordmydesktop_0.3.7.2-2_all.deb
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.list
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.md5sums
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.postinst
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.postrm
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.prerm
c@c-desktop:~$

du kan prøve at slette det hele med denne kommando :

sudo apt-get purge gtk-recordmydesktop ffmpeg ffmpeg2theora && sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes

og derefter kører :

locate gtk-recordmydesktop

der kommer nok en liste med hvor de sidste skjulte filer ligger (som den herover da jeg kørte kommandoen), kan du ikke sende den herind, så er der nok en af os der kan finde ud af det.

bim

Indlæg af bim »

Har så prøvet din anvisning

bim@bim-desktop:~$ locate gtk-recordmydesktop
/home/bim/.gtk-recordmydesktop
/usr/share/app-install/desktop/gtk-recordmydesktop.desktop
/usr/share/app-install/icons/gtk-recordmydesktop.png
/usr/share/applications/gtk-recordmydesktop.desktop
/usr/share/doc/gtk-recordmydesktop
/usr/share/menu/gtk-recordmydesktop
/usr/share/pixmaps/gtk-recordmydesktop.png
/usr/share/pixmaps/gtk-recordmydesktop.xpm
/usr/share/python-support/gtk-recordmydesktop
/var/cache/apt/archives/gtk-recordmydesktop_0.3.6-1_all.deb
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.list
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.md5sums
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.postinst
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.postrm
/var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.prerm
bim@bim-desktop:~$

Skulle så være rester efter afinstall
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Det regnede jeg også med at du havde, det er noget af et show at fjerne de alle filer, jeg havde regnet med at ubuntu selv havde gjort det i den lange kommando.

Mit gæt er at det er den skjulte fil der hedder "/home/bim/.gtk-recordmydesktop" der indeholder din opsætning, de andre kan jeg ikke lige pt sige præcist hvad er til (men de skal ikke være der), vi kan prøve at fjerne dem alle og så geninstallere (og krydse fingre for at det er nok :) ), så prøve at slette filerne med disse kommandoer (tag kun 1 linie af gangen) :

sudo rm -rf $HOME/.gtk-recordmydesktop
sudo rm -rf /usr/share/app-install/desktop/gtk-recordmydesktop.desktop
sudo rm -rf /usr/share/app-install/icons/gtk-recordmydesktop.png
sudo rm -rf /usr/share/applications/gtk-recordmydesktop.desktop
sudo rm -rf /usr/share/doc/gtk-recordmydesktop
sudo rm -rf /usr/share/menu/gtk-recordmydesktop
sudo rm -rf /usr/share/pixmaps/gtk-recordmydesktop.png
sudo rm -rf /usr/share/pixmaps/gtk-recordmydesktop.xpm
sudo rm -rf /usr/share/python-support/gtk-recordmydesktop
sudo rm -rf /var/cache/apt/archives/gtk-recordmydesktop_0.3.6-1_all.deb
sudo rm -rf /var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.list
sudo rm -rf /var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.md5sums
sudo rm -rf /var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.postinst
sudo rm -rf /var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.postrm
sudo rm -rf /var/lib/dpkg/info/gtk-recordmydesktop.prerm

og derefter geninstallere det hele med denne :

sudo apt-get install gtk-recordmydesktop ffmpeg ffmpeg2theora && sudo updatedb && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes

jeg har haft kørt alle de kommandoer, som jeg har skevet selv (bortset fra "sudo rm -rf /var/cache/apt/archives/gtk-recordmydesktop_0.3.6-1_all.deb", hvor du har en anden pakke) og det hele er blevet geninstalleret, men det er jo desværre ikke det samme, som at det 100% sikkert virker for dig - men prøv det.

bim

Indlæg af bim »

Tak, det hjalp, men men kan lave en screen record og lave en om til avi, næste record virker ikke, encoder laver intet, kommer lige frem på skærm og så væk igen, det er vist lidt af en opgave det her. :lol:

Må heller smutte fra, har job kl 7.00

Hilsen

Ib
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg forstår det simpelthen ikke nu, vi har afinstalleret det hele, fjernet de filer der ikke selv blev afinstalleret og lavet en ny install.

Og alligevel virker det kun til at optage en enkelt gang, det er da altid noget at det kom op og kører igen - men hvorfor det kun virker den ene kan som du siger, forstår jeg ikke lige pt, jeg må sove på det og se om jeg finder på noget i morgen.

PS: Skulle der være en af jer andre der kan hjælpe, er i meget velkomne til det :wink:

bim

Indlæg af bim »

Fik så renset og prøvet en gang mere, men virker kun ved første optagelse :roll:

Kan det være noget med mit lydkort, har ligeledes et problem med at mikrofonen ikke virker ??

hilsen

Ib
bim

Indlæg af bim »

Ingen der har et bud på mit problem med gtk-recordmydesktop.

Har nu prøvet install på en anden maskine og med ver. 8.10, men får samme problem. :cry:
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Svar på dit spørgsmål omkring KDenlive;

Du skal bruge den nyeste version fra deres hjemme side, der er en wizard installer til den.
bim

Indlæg af bim »

Får så denne meddelse når jeg forsøger at installere Kdenlive

W: GPG error: http://ppa.launchpad.net intrepid Release: Følgende signaturer kunne ikke verificeret, da den offentlige nøgle ikke er tilgængelig: NO_PUBKEY B00E04A9D58062FB