Don S skrev:Kantastisk skrev:Warhawk skrev:"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Det komiske er egentligt, at nu kræves der adskillige GB for at køre Vista
Den der passer nu ikke. Her er et Gates-citat fra wikipedia:
"I've said some stupid things and some wrong things, but not that. No one involved in computers would ever say that a certain amount of memory is enough for all time... I keep bumping into that silly quotation attributed to me that says 640K of memory is enough. There's never a citation; the quotation just floats like a rumor, repeated again and again."
Hvis jeg havde sagt noget, der var så dumt, at ingen der havde noget med computere at gøre, ville have kunnet finde på at sige sådan, så ville jeg da også benægte det til det sidste.
Med den logik er et citats dumhed i sig selv et kriterie for dets sandhedsværdi. -Noget i stil med, at jo saftigere rygtet er, des mere sandsynligt er det også, at det er sandt. Det er jo ikke helt sådan, tingene fungerer.
Jeg har set det citat i mange former, og nogen gange bliver det kreditteret til helt andre end Gates. Det er et gammelt "internet-rygte", der bliver forwardet i emails osv. Som Gates selv siger, er der aldrig nogen, der kan fortælle, hvad kilden til citatet er. Hvor er lydoptagelsen, afskriftet eller bare de personlige beretninger, der dokumenterer det?
Her afviser Gates citatet med ret overbevisende modargumenter og her er Snopes.com ude efter en hel bunke falske Gates-citater. Internettet emmer af sådan noget.