(Hjælp) TV på Ubuntu 8.10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Thomas4G

(Hjælp) TV på Ubuntu 8.10

Indlæg af Thomas4G »

Hej.

"måtte" ikke søge efter ord TV, ord blev ignoreret. arg. :cry:

Jeg er helt nyt inde for Ubuntu. Har fået løse flere problem.

Så nu ville jeg i gang med at få TV til at virke, men synes det er svært at finde sig frem hvad man lige skal gøre.

1. Har Tvkort fra Hauppauge HVR 1300. Driver lykkes ikke at få installeret rigtig.
guiden fra : http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-373519.html

2. Hvilken program skal der til TV kan/skal køre på vindue ikke på fuldt skærmen hele tiden. dvs skriftvist. bla.Totem kunne ikke afspille fra TV kort, men der stod ikke rigtig hvad der skal til at køre.

Da jeg lige gerne vil først lære Ubuntu mere at kende inde jeg sætter min anden MediaCenter fra Windows om til Ubuntu evt fra Mythbuntu eller andet.
sprocket
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: (Hjælp) TV på Ubuntu 8.10

Indlæg af sprocket »

Prøv at hente Me-Tv. I terminalen skriv;

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install me-tv

Terminal = klik Programmer>Tilbehør>Terminal
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
Thomas4G

Indlæg af Thomas4G »

Hej.

Det har jeg fået gjort, men den kunne ikke finde kanaler. p.g.a. tv-kort nok ikke er rigtig er sat op.

Der kommer fejl melder frem : Failed to tune to transponder at 482000000 og forsætte så lukker den.

Ville få tv kort til at køre men det er lige det jeg ikke lige nu kan hitte ud af endnu.
sprocket
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Indlæg af sprocket »

Thomas4G skrev:Der kommer fejl melder frem : Failed to tune to transponder at 482000000 og forsætte så lukker den.

Me-Tv er kun til digitale kanaler. Hvis det er analog kanaler du skal bruge, så prøv med tvtime.

Hvis du bruger cabel forbindelse;
Hvis din udbyder ligger deres kanaler på en anden frekvens, end den du scanner på skal du rettet det i channel.conf filen. Du kan finde frekvenserne på din cabel udbyders hjemmeside.

Gå til mappen /usr/share/doc/dvb-utils/examples/scan/ klik på mappen som passer din cabel forbindelse (f.eks. dvb-t)
søg efter dk-All og åben den med superbruger rettigheder i f.eks. gedit. Tilføj din frekvens og søg efter kanalerne igen.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
Thomas4G

Indlæg af Thomas4G »

okay.

Så prøve jeg frem.