Køre Vista i Ubuntu
-
- Geografisk sted: København
Køre Vista i Ubuntu
Hej folkens
Jeg har Windows Vista og Ubuntu 8.04 installeret som dualboot på min maskine men kunne godt tænke mig at kunne tilgå Vista inde fra Ubuntu.
Jeg har læst at dette burde kunne lade sig gøre vha. Virtual Box, men så vidt jeg har læst mig frem til, så skal man installere Vista igen "i" Virtual Box'en.
Det er dog ikke nødvendigvis noget problem, da jeg har licensen på min windows, men den ligger på en slags recovery cd jeg har fået lavet (da windows var preinstalleret ved købet af comp'en) og er derfor usikker på om det vil volde nogen problemer.
Mit spørgsmål er: Kan man køre en allerede installeret Vista inde fra Ubuntu eller er det en helt utopisk tanke?
Er der desuden nogen, der har prøvet at installere Windows 7 (beta) på/inde i Ubuntu 8.04? Eller kan det slet ikke anbefales?
Jeg har Windows Vista og Ubuntu 8.04 installeret som dualboot på min maskine men kunne godt tænke mig at kunne tilgå Vista inde fra Ubuntu.
Jeg har læst at dette burde kunne lade sig gøre vha. Virtual Box, men så vidt jeg har læst mig frem til, så skal man installere Vista igen "i" Virtual Box'en.
Det er dog ikke nødvendigvis noget problem, da jeg har licensen på min windows, men den ligger på en slags recovery cd jeg har fået lavet (da windows var preinstalleret ved købet af comp'en) og er derfor usikker på om det vil volde nogen problemer.
Mit spørgsmål er: Kan man køre en allerede installeret Vista inde fra Ubuntu eller er det en helt utopisk tanke?
Er der desuden nogen, der har prøvet at installere Windows 7 (beta) på/inde i Ubuntu 8.04? Eller kan det slet ikke anbefales?
-:{ njolz }:-
-
- IRC nickname: eitreach
Re: Køre Vista i Ubuntu
Du skal bruge en installations-cd eller cd-billede, før du kan installere noget i Virtualbox. Det er noget svineri at forhandlere ikke længere giver den slags med nye computere.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Odense
eitreach skrev:Du skal bruge en installations-cd eller cd-billede, før du kan installere noget i Virtualbox. Det er noget svineri at forhandlere ikke længere giver den slags med nye computere.
Enig, det er ikke godt at der ikke er en windows installationsdisk med. Jeg har prøvet at hente en windows på nettet svarende til den jeg har licens til og så bare brugt det licensnummer jeg har rettigheden til, det fungere fint.
-
- IRC nickname: eitreach
Det er såvidt jeg ved bare ikke lovligt, så den slags synes jeg ikke der skal rådgives i her på forummet.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Det er ikke som sådan ulovligt at have kopieret en Windows installations-cd, det er derimod kopieringen af licenskoder der er ulovlig. (Det fortalte min lokale pc-forhandler mig i hvert fald)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
andsen skrev:Det er ikke som sådan ulovligt at have kopieret en Windows installations-cd, det er derimod kopieringen af licenskoder der er ulovlig. (Det fortalte min lokale pc-forhandler mig i hvert fald)
Det vil jeg ikke give dig ret i - vi snakker om en downloadet udgave og ikke en lovligt kopi af en cd, det er ikke lovligt at downloade windows på den måde som Hobsa skriver :
Jeg har prøvet at hente en windows på nettet svarende til den jeg har licens til og så bare brugt det licensnummer jeg har rettigheden til, det fungere fint.
hvilket jeg (som eitreach) heller ikke mener er lovligt og derfor ikke hører hjemme her i forum.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Jeg kan ikke se ulovligheden idette og det er også hvad forhandlerne rådgiver til. Sålænge man har sin licenskode selv. Og nu synes jeg ærlig talt der er ved at komme lidt for mange politimænd her. Når jeg køber software online, så downloader man også det fulde program og får sin licenskode når man har betalt. Hvori ligger forskellen ??
Men det er nu hans løsning på problemet. Og det vil jeg til enhver tid råde folk til, sålænge de bruger deres berettigede licenskode.
Men det er nu hans løsning på problemet. Og det vil jeg til enhver tid råde folk til, sålænge de bruger deres berettigede licenskode.
-
- Admin
Det er da muligt at du syntes det, men vi har nogle regler her i forum og en lovgivning her i landet og disse skal overholdes, du accepterede dem selv da du meldte dig ind her i forum.
PS: jeg vil give dig helt ret i at det burde være lovligt og hvis det var/er det, har jeg 2 vista licenser der er billigt til salg - men det er ikke lovligt
PS: jeg vil give dig helt ret i at det burde være lovligt og hvis det var/er det, har jeg 2 vista licenser der er billigt til salg - men det er ikke lovligt
-
Godt så, jeg kontakter MS danmark og høre hvorvidt det strider imod lovgivningen, da du heller ikke er 100% sikker i din sag.
-
- IRC nickname: sound
kære venner... nu syntes jeg i skal stoppe.
Hvis du har en lovlig kopi af windows så skal du først gå til stedet du har købt den (hvis det er bundlet med en maskine så til producenten) hvis ikke de kan hjælpe så gå til microsoft og få en ny instalations cd.
facts er at med mindre det er selve producenten af softwaren der har lagt den på netet til fri download så er det ulovligt og at betragte som pirateri
Hvis du har en lovlig kopi af windows så skal du først gå til stedet du har købt den (hvis det er bundlet med en maskine så til producenten) hvis ikke de kan hjælpe så gå til microsoft og få en ny instalations cd.
facts er at med mindre det er selve producenten af softwaren der har lagt den på netet til fri download så er det ulovligt og at betragte som pirateri
-
- Admin
Hobsa skrev:Godt så, jeg kontakter MS danmark og høre hvorvidt det strider imod lovgivningen, da du heller ikke er 100% sikker i din sag.
Fint nok og vedlæg endeligt link til denne tråd så de ser hvorfor du spørger.
Husk lige at send det hele til alle her i forum, hvis vi må det er her mange der gerne vil sælge licenserne , men jeg vil gerne se det fra MS eller antipiratgruppen før jeg tror på det.
PS: tak til Soundpartner for at bakke op her
-
- IRC nickname: Jakob77
christian.arvai skrev:Husk lige at send det hele til alle her i forum, hvis vi må det er her mange der gerne vil sælge licenserne
Hvorfor skriver du om at sælge licenser, når problemet var en manglende installations-CD til et program, som man allerede har betalt for retten til at bruge og installere igen.?
-
- Admin
Lad os nu bare lade denne tråd være, til der er en der kan dokumentere at den er lovligt at downloade windows - som Hobsa beskrev det.