Erfaringer med Ipod Touch og ubuntu 8.10?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
BrittaP

Erfaringer med Ipod Touch og ubuntu 8.10?

Indlæg af BrittaP »

Hej,
Jeg har været lidt inde på dette i en tråd med en anden overskrift, men kunne godt tænke mig at høre om der er flere der har erfaringer med subjekt?

Jeg kan nemlig i dag spadsere ned i en Fona og afhente en ny Ipod dækket af min udvidede forsikring. En Ipod classic er vist lige ud ad landevejen i forb. med 8.10, men hvis jeg nu savler over en Touch? Hvor meget skal der 'nørdes' for at få det til at fungere? Jeg har nok nemlig hverken den nødvendige viden til at gøre det - eller tiden til at få den. Jeg har googlet rundt, men som altid finder man jo først og fremmest de links der omhandler problemer, og ikke dem hvor det bare kører. Ja, jeg dual booter, men helst så lidt som overhovedet muligt.

Håber selvfølgelig på nogle inputs - allerhelst dem der siger 'køb du bare en touch, det er ren plug 'n play', men træerne vokser nok desværre ikke ind i himmelen :D

Britta
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Erfaringer med Ipod Touch og ubuntu 8.10?

Indlæg af eitreach »

Såvidt jeg ved, fungerer Touch'er simpelthen bare ikke i Linux.

Du kan så dual-boote, eller arbejde med den igennem en virtuel maskine - men jeg ville holde mig til en Classic, hvis det absolut skal være en iPod. Den kan synces gennem forskellige programmer direkte i Ubuntu, dog uden helt at være på højde med iTunes.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
BrittaP

Re: Erfaringer med Ipod Touch og ubuntu 8.10?

Indlæg af BrittaP »

Tak Eitreach,
Grunden til at det skal være en Ipod er at det lige præcis er sådan en forsikringen dækker, så m.h.t. mærke er jeg bundet. Det bliver en classic :)

Fandt du en mp3 der passede dig?

Britta