hejsa
Jeg har fået problemet med afviklingen af openoffice efter at jeg har rodet med at installere nogle filer, som skulle gøre det muligt at læse docx filer direkte (muligt programmet kan det, og jeg bare ikke har kunnet gennemskue det ).
jeg opdaterede til OOo 3, og fulgte efterfølgende denne vejledning: http://librarycomputerguy.wordpress.com ... in-ubuntu/
Efter dette har jeg ikke kunnet starte openoffice, hverken tekstbehandling, regneark mm. Den starter op med vinduet hvor der står Open Office, og progressbar'en viser at der "sker noget". Men så lukker vinduet, og ingenting sker.
jeg har forsøgt at geninstallere, fjerne programmet helt og efterfølgende installere det påny vha. Synaptic uden at dette har hjulpet. Nogle der har nogle gode ideer til hvad der er sket, og hvad jeg kan gøre?
Christian
Problemer med afvikling af openoffice 3
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Problemer med afvikling af openoffice 3
Hej og velkommen i forum.
For at fjerne filer fra dit Home.
Derefter installerer du igen openoffice via synaptic og installer 3.0 + .docx konverter efter flg vejledning
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... sion%203.0
stra
Hej artiklen er fra okt 07, og der er sket meget siden.Chrishelring skrev:hejsa
Jeg har fået problemet med afviklingen af openoffice efter at jeg har rodet med at installere nogle filer, som skulle gøre det muligt at læse docx filer direkte (muligt programmet kan det, og jeg bare ikke har kunnet gennemskue det ).
jeg opdaterede til OOo 3, og fulgte efterfølgende denne vejledning: http://librarycomputerguy.wordpress.com ... in-ubuntu/
Efter at du har fjernet programmet via synaptic (husk at vælge til fuldstændig fjernelse) kører denne kommande i terminal (programmer/tilbehør/terminal)Efter dette har jeg ikke kunnet starte openoffice, hverken tekstbehandling, regneark mm. Den starter op med vinduet hvor der står Open Office, og progressbar'en viser at der "sker noget". Men så lukker vinduet, og ingenting sker.
jeg har forsøgt at geninstallere, fjerne programmet helt og efterfølgende installere det påny vha. Synaptic uden at dette har hjulpet. Nogle der har nogle gode ideer til hvad der er sket, og hvad jeg kan gøre?
Christian
Kode: Vælg alt
sudo rm -r .openoffice.org .openoffice.org2 .openoffice.org3 && sudo aptitude remove && sudo aptitude celan
Derefter installerer du igen openoffice via synaptic og installer 3.0 + .docx konverter efter flg vejledning
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... sion%203.0
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Tak for hjælpen!
Det hjalp i første omgang ikke, da systemet åbenbart ikke kun slette nogle mapper da disse ikke var tomme. Jeg måtte så selv ind og slette dem og derefter var der ingen problemer. Jeg har åbenbart overset dette første gang.
Filerne stammer fra den pakke jeg installerede, og det kan systemet tilsyneladende ikke håndtere automatisk.
Ærgeligt det er nødvendigt at måtte installere noget ekstra for at læse MS formater - hvor ville verden bare være så meget nemmere, hvis man kunne blive enige om en fuldstændig åben standard.
Det hjalp i første omgang ikke, da systemet åbenbart ikke kun slette nogle mapper da disse ikke var tomme. Jeg måtte så selv ind og slette dem og derefter var der ingen problemer. Jeg har åbenbart overset dette første gang.
Filerne stammer fra den pakke jeg installerede, og det kan systemet tilsyneladende ikke håndtere automatisk.
Ærgeligt det er nødvendigt at måtte installere noget ekstra for at læse MS formater - hvor ville verden bare være så meget nemmere, hvis man kunne blive enige om en fuldstændig åben standard.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Skulle den kunne, men der skulle måske have ståetChrishelring skrev:Tak for hjælpen!
Kode: Vælg alt
rm -R
stra
stra