Hov - har I set

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
BrittaP

Hov - har I set

Indlæg af BrittaP »

http://www.computerworld.dk/art/50376/n ... lock&i=189

og så er der vist oven i købet en anelse forår i luften - med lidt god vilje :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hov - har I set

Indlæg af Christian.Arvai »

Det er selvfølgeligt ikke sjovt at folk bliver fyret - men ud over det er det en god nyhed, der også giver et vink om hvor det bærer hen fremover :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hov - har I set

Indlæg af Warhawk »

Det er selvfølgelig synd for de fyrede medarbejdere. Som jeg ser det, er Netbooks en medvirkende årsag til Micro$oft's problemer, men bestemt ikke hele årsagen. Open Source er blevet en trend, da mange er blevet trætte af at være bundet til dyrt og proprietært software - kun MS hardcore fanboys kan og vil ikke se dette i øjnene.

Jeg ønsker ikke at Micro$oft skal forsvinde fra jordens overflade, men hvis deres monopol og dominans bliver reduceret fremover, så hilser jeg det velkommen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hov - har I set

Indlæg af Jimmyfj »

Det er selvfølgelig synd for de fyrede medarbejdere og deres familier. Men det falder alligevel lidt svært at have sådan rigtigt ondt af dem. For hvor mange virksomheder har de ikke selv set gå i døden p.g.a. MS' dominans og politik med at opkøbe, og siden lukke hele virksomheder?

Hovmod står for fald. En simpel naturlov, selv Gates & Co. ikke kommer uden om.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
BrittaP

Re: Hov - har I set

Indlæg af BrittaP »

Det var selvfølgelig ikke fyringerne af medarbejdere der vakte mit forårshumør. Især i USA er det jo lidt af en bét pludselig at stå der uden indkomst overhovedet, men skal man se lidt lyst på det er MS medarbejdere nok ikke de mest resourcesvage.

Jeg har såmænd heller intet ønske om at MS skal dø fuldstændigt, men det ville nu også overraske mig hvis det skete indenfor en overskuelig årrække. Det skal så heller ikke være en hemmelighed at den status de stadig har irriterer mig voldsomt, og at jeg vil se det som en kæmpe fordel for alle hvis Hr. og Fru Jensen i det mindste anså bl.a. linux for at være et reelt alternativ, og ikke får MS trukket ned over hovedet hver gang de skal investere i en ny PC.
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Hov - har I set

Indlæg af ChrisBuchholz »

Warhawk skrev:Det er selvfølgelig synd for de fyrede medarbejdere. Som jeg ser det, er Netbooks en medvirkende årsag til Micro$oft's problemer, men bestemt ikke hele årsagen. Open Source er blevet en trend, da mange er blevet trætte af at være bundet til dyrt og proprietært software - kun MS hardcore fanboys kan og vil ikke se dette i øjnene.

Jeg ønsker ikke at Micro$oft skal forsvinde fra jordens overflade, men hvis deres monopol og dominans bliver reduceret fremover, så hilser jeg det velkommen.


Der tror jeg dog du er galt på den angående Open Source, trend og mange er trætte ... Ja, jeg kender mange der er trætte af dette, men hvis vi tager det i procenter af alle computerbrugere i hele verden er det et meget lille antal. Det hedder sig stadigvæk at størstedelen bare vil have det til at virke, og fordi at Windows er det eneste de kender, så er det det de har tiltro til virker.
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Hov - har I set

Indlæg af Warhawk »

ChrisBuchholz skrev:Der tror jeg dog du er galt på den angående Open Source, trend og mange er trætte ... Ja, jeg kender mange der er trætte af dette, men hvis vi tager det i procenter af alle computerbrugere i hele verden er det et meget lille antal. Det hedder sig stadigvæk at størstedelen bare vil have det til at virke, og fordi at Windows er det eneste de kender, så er det det de har tiltro til virker.

Ja, jeg er godt klar over at MS sidder på ca. 90 % af computerne og Linux kun udgør sølle 1 %, så isoleret set har du ret. Men uanset hvordan du vender og drejer det, så kan man hver uge se nyheder om at virksomheder, institutioner eller myndigheder er gået over til Open Source. Hver gang dette sker, gør det altså ondt på MS fordi de pludselig mister den indtægt.

Blandt private sker der også lidt. Selvfølgelig har du ret i at størstedelen kun kender Windows og trofast holder fast i det, uanset hvor skod det end er (læs Vista). Men netop på grund af deres elendige Vista virus er der mange som prøver Linux - se bare på forummet her. Det kan mærkes hos MS.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Hov - har I set

Indlæg af ChrisBuchholz »

Warhawk skrev:
ChrisBuchholz skrev:Der tror jeg dog du er galt på den angående Open Source, trend og mange er trætte ... Ja, jeg kender mange der er trætte af dette, men hvis vi tager det i procenter af alle computerbrugere i hele verden er det et meget lille antal. Det hedder sig stadigvæk at størstedelen bare vil have det til at virke, og fordi at Windows er det eneste de kender, så er det det de har tiltro til virker.

Ja, jeg er godt klar over at MS sidder på ca. 90 % af computerne og Linux kun udgør sølle 1 %, så isoleret set har du ret. Men uanset hvordan du vender og drejer det, så kan man hver uge se nyheder om at virksomheder, institutioner eller myndigheder er gået over til Open Source. Hver gang dette sker, gør det altså ondt på MS fordi de pludselig mister den indtægt.

Blandt private sker der også lidt. Selvfølgelig har du ret i at størstedelen kun kender Windows og trofast holder fast i det, uanset hvor skod det end er (læs Vista). Men netop på grund af deres elendige Vista virus er der mange som prøver Linux - se bare på forummet her. Det kan mærkes hos MS.


Jeg tror dog kun det er et lille udslag der er kommet af den grund, og det er udelukkende på business markedet. Jeg tror ikke at MS overhovedet kan mærke at der er private der installerer open source i stedet for windows. Derimod tror jeg dette udslag er grundet Netbooks. Men ja - mange firmaer og organisationer går over i opensource, og det kan uden tvivl mærkes.