Mine torrent-downloads vil ikke starte :S

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
SorenJonson

Mine torrent-downloads vil ikke starte :S

Indlæg af SorenJonson »

Jeg er lige skiftet over til Ubuntu fra Winxp. So faar, har jeg været godt tilfreds, Men nu er der opstået et problem. Af en eller anden grund vil Transmission ikke længere downloade noget som helst. Jeg har ikke mig bekendt lavet nogle ændringer ved systemet der skulle skabe problemer. Jeg har prøvet et par ting, inden jeg skrev her.

1. Installerede bittorrent, men virkede heller ikke
2. Downloade med utorrent fra en winxp-pc på samme netværk, uden problemer.

Det ser ud til at torrents-programmerne går kolde mens de forsøger at connecte til tracker.

Håber der er nogen der kan hjælpe .... :(
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Mine torrent-downloads vil ikke starte :S

Indlæg af Christian.Arvai »

hej og velkommen til forum :)

Transmission er efter min egen mening så dårlig at jeg har slettet det, jeg bruger nu Deluge og er meget tilfreds med dette program.

Så prøv evt. lige Deluge først og se om ikke det virker.

PS: jeg formoder at det er lovlige torrentfiler du henter !
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
SorenJonson

Indlæg af SorenJonson »

Hej, og tak for svar :) Jeg gjorde som du foreslog og installerede Deluge, det opfører sig nøjagtig som de andre torrent-programmer. Ved tracker-status, står der:

Alert: timed out(HTTP code=0, times in a row=3)

Og ellers sker der intet andet...
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Prøv evt. at skrive hvilke torrent-filer det drejer sig om og hvorfra. Så kan vi tjekke dem. Det behøver jo ikke nødvendigvis at være hos dig, problemet ligger.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
SorenJonson

Indlæg af SorenJonson »

En af de torrents der gør bøvl er at finde her: http://releases.ubuntu.com/8.10/ubuntu-8.10-desktop-i386.iso.torrent

Men som sagt, så virker ingen af mine torrents længere, mens de samme torrents virker fint på andre pc'er på samme netværk.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

SorenJonson skrev:En af de torrents der gør bøvl er at finde her: http://releases.ubuntu.com/8.10/ubuntu-8.10-desktop-i386.iso.torrent

Men som sagt, så virker ingen af mine torrents længere, mens de samme torrents virker fint på andre pc'er på samme netværk.

Mystisk - jeg henter den med 350-400 kb/s, så selve torrentfilen virker fint i deluge.

Har du installeret "firestarter" (program til at styre firewall´n) og fået indstillet det forkert ? , jeg har ikke selv aktiveret firestarter og det er heller ikke nødvendigt.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
SorenJonson

Indlæg af SorenJonson »

christian.arvai skrev:Mystisk - jeg henter den med 350-400 kb/s, så selve torrentfilen virker fint i deluge.

Har du installeret "firestarter" (program til at styre firewall´n) og fået indstillet det forkert ? , jeg har ikke selv aktiveret firestarter og det er heller ikke nødvendigt.

Nej det har jeg ikke. Har slet ikke rodet i den afdeling, bevist. Kan det være nogle startup-processor jeg har hindret i at starte ?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

har du været inde og ændre i : system>indstillinger>sessioner ? (evt. fjernet noget) , det er der man kan tilføje og fjerne opstartsprogrammer.

SorenJonson

Indlæg af SorenJonson »

christian.arvai skrev:har du været inde og ændre i : system>indstillinger>sessioner ? (evt. fjernet noget) , det er der man kan tilføje og fjerne opstartsprogrammer.

Ja, det har jeg, stoppede følgende processor :
BluetouthManneger, Evolution Alarm Notifier, GNOME LoginSound, RemoteDesktop, VisualAssistance

Ramte jeg noget jeg ikke skulle ?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

SorenJonson skrev:
christian.arvai skrev:har du været inde og ændre i : system>indstillinger>sessioner ? (evt. fjernet noget) , det er der man kan tilføje og fjerne opstartsprogrammer.

Ja, det har jeg, stoppede følgende processor :
BluetouthManneger, Evolution Alarm Notifier, GNOME LoginSound, RemoteDesktop, VisualAssistance

Ramte jeg noget jeg ikke skulle ?

Det tror jeg ikke - du kan jo nemt tjekket det ved at genaktivere dem (men jeg tvivler på at det hjælper).

SorenJonson

Indlæg af SorenJonson »

christian.arvai skrev:Det tror jeg ikke - du kan jo nemt tjekket det ved at genaktivere dem (men jeg tvivler på at det hjælper).

Nej havde ingen effekt .... :(
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

i deluge>indstillinger>netværk står der hvilken aktive porte der er, jeg har 6881 til 6889 - hvad er dine tal der ?

og i deluge>indstillinger>båndbredte kan man indstille hvor meget deluge må downloade med, "-1" betyder ubegrænset, hvad er dit tal der ?

SorenJonson

Indlæg af SorenJonson »

christian.arvai skrev:i deluge>indstillinger>netværk står der hvilken aktive porte der er, jeg har 6881 til 6889 - hvad er dine tal der ?

og i deluge>indstillinger>båndbredte kan man indstille hvor meget deluge må downloade med, "-1" betyder ubegrænset, hvad er dit tal der ?

porte : 6881-6889

downloadhast: -1
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg er bange for at vi skal have fat i en af dem der er gode til netværksopsætning, det her problem tror jeg ikke har noget med selve torrentprogrammerne - men nærmere noget der skal åbnes/aktiveres, så de kan komme online og hente filerne.

Er det trådløst netværk du bruger ?

----------------
EDIT:

jeg har snakket med en der foreslår følgende (men jeg kan desværre ikke hjælpe med det), citat Per Kongstad :
Han skal kontrollere sin router for at disse porte er åbne. Hvis den har portforwarding til andre ip-adresser har han konflikt. Og der findes intet materiale hos Ubuntu omkring denne problematik.

ER HER EN DER ER GOD TIL NETVÆRKSOPSÆTNING DER VIL HJÆLPE VIDERE ? :wink:

SorenJonson

Indlæg af SorenJonson »

hmm ok det var underligt ... nu virker visse torrents igen, bl.a. den jeg postede tidligere... :o forstår ikke så meget .... og nu virker alle torrents igen, skørt

men siger mange tak for den hurtige support herinde :)