soundpartner skrev:ChrisBuchholz skrev:ubuntuuser42 skrev:Dabuntu er ikke anderledes end ubuntu mht. opsætning, installation og opdatering.
Der er bare tilføjet en masse pakker i default installationen i forhold til ubuntu.
Det ville være dumt ikke at behandle eller omtale ubuntu-derivatives som ubuntu'er eller i det hele taget at holde folk udenfor der anvender eller laver ubuntu-derivatives.
Og der ville jeg foreslå et forum kategori dertil egnet, og den kunne så have en subkategori for hver afart af ubuntu, men det skulle også være det. Det ville være imod ubuntus ånd at holde folk udenfor.
hvilket er grunden til mit forslag om at
1: enden lave 2 ekstra fora (eller subfora). et Kubuntudanmark.dk og et Xubuntudanmark.dk
2: Gå ud fra at alt fungerer som i ubuntu, og så lave et underforum hvor folk så kan stille andre distros spørgsmål.
som sagt så er eeebuntu, dabuntu osv 100% ubuntu, men bare med ekstra pakker, hvorimod xubuntu og kubuntu bruger ANDRE pakker
Yeah, jeg holder mest på 2'eren da folk også kunne argumentere for en edubuntudanmark.dk og ubuntustudiodanmark.dk etc... Så hellere indele forummet i distros. Det ville også give mere oversigt da jeg flere og flere gange ser at folk glemmer at nævne at de sider i kubuntu mens supporten tror det er i ubuntu.
UPDATE
Og bare lige for en god ordens skyld, så synes jeg ikke vi skal til at ændre på det nu. Jeg ser hellere at det kommer med i det nye ubuntudanmark til oktober.