Indlæser pakkelisterne... Færdig Opbygger afhængighedstræ Læser tilstandsoplysninger... Færdig Pakken sun-java6-plugin har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller kun kan hentes fra andre kilder E: Pakken sun-java6-plugin har ingen installationskandidat
tuder snart, intet vil lykkes idag...
Hvad gør jeg...
ahh ja... mener at sun java er i medibuntu.
kør denne komando. den installerer medibuntu som gør sun java tilgængelig (det hele i en linie)
Samme resultat - jeg kan godt komme ind i chatten, men applettens tekst, er så gnidret, så jeg ikke kan læse den. Firefox mener desuden, at java stadigvæk mangler øv..
Ang. irc så vil jeg da anbefale at du installerer og bruger x-chat
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Failed to check for installed and available applications
This is a major failure of your software management system. Please check for broken packages with synaptic, check the file permissions and correctness of the file '/etc/apt/sources.list' and reload the software information with: 'sudo apt-get update' and 'sudo apt-get install -f'.
E: Encountered a section with no Package: header E: Problem with MergeList /var/lib/dpkg/status E: The package lists or status file could not be parsed or opened. E: _cache->open() failed, please report.
Undskyld mig og min windowspersonlighed, men vil rigtig gerne køre ubuntu
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
mange mange tak for hjælpen - jeg fik det trådløse netværk til at fungere, ved at bruge metoden, som flere af jer har beskrevet. Altså at deaktivere den alm. atheros-driver og bruge backport. Fantastisk nu virker det bare...
Det var rigtig godt. Hvordan med din Synaptic? Har du også fået styr på den?
Med styr ppå mente jeg bare om du nu kan opdatere uden de fejlmeldinger som kom tidligere - helt styr på det er der vist ingen som har
efter at have fundet trådløse netværk og været kommet på internettet. Rodede jeg lidt med strømfunktionen i ubuntu.
Nu kan den ligepludselig ikke finde nogle trådløse netværk..... ej heller i vista, når jeg booter op i denne... Er stødt på problemet hos en kammerat engang, men kan ikke huske hvad løsningen var...
KasperLorentzen skrev:jeps, der er kommet styr på det så..
har et tillægsspørgsmål, hvis I kan klare det.
efter at have fundet trådløse netværk og været kommet på internettet. Rodede jeg lidt med strømfunktionen i ubuntu.
Nu kan den ligepludselig ikke finde nogle trådløse netværk..... ej heller i vista, når jeg booter op i denne... Er stødt på problemet hos en kammerat engang, men kan ikke huske hvad løsningen var...
Kan I knække den gåde?
prøv at gå ind i bios ved boot og se om ikke det er disablet der inde
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
Tak soundpartner Det var noget af det første jeg prøvede, men ak ingen indstilling, der relaterer til det trådløse.
Fandt dog en løsning, satte strømkablet til og deaktiverede strømbesparelse. Herefter disablede jeg driveren i "Hardware driveres", genstartede og Aktiverede igen. Jeg bootede derefter op i Vista og det hele fungerede igen.
Mystisk, synes jeg - er der nogen, der kan forklare opførslen. Det er som om Ubuntu "bestemmer" mere, end eks. bios og Vista gør...