højreklik til terminal
-
højreklik til terminal
måske et dumt spørgsmål, men hvorfor laver man ikke en højrekliksmulighed "sæt ind i terminal" når man har markeret noget med musen? eller findes det måske allerede?
Mvh Gnimm Elf
-
Re: højreklik til terminal
Gnimm Elf skrev:måske et dumt spørgsmål, men hvorfor laver man ikke en højrekliksmulighed "sæt ind i terminal" når man har markeret noget med musen? eller findes det måske allerede?
Finder der allerede Eller hvad er det du vil helt præcist?
- Når du markerer noget kan du også bruge midterknappen på musen og voila. Så behøver du ikke at kopiere/sætte ind.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
jeg mener, ligesom der er en "sæt ind" mulighed når man højreklkker med musen, kunne der så ikke være en "sæt ind i terminal" mulighed så man kan indsætte noget direkte man har kopieret fra en manual f.eks
Mvh Gnimm Elf
-
Gnimm Elf skrev:jeg mener, ligesom der er en "sæt ind" mulighed når man højreklkker med musen, kunne der så ikke være en "sæt ind i terminal" mulighed så man kan indsætte noget direkte man har kopieret fra en manual f.eks
Sådan en form for app, der starter terminalen op? Forstår ikke, hvorfor du ikke bare kan have en terminal åben og copy/paste sådan?
-
Sådan en form for app, der starter terminalen op? Forstår ikke, hvorfor du ikke bare kan have en terminal åben og copy/paste sådan? [/quote]
kan jeg også fint. men har tit tænkt på det andet ville være smart.
kan jeg også fint. men har tit tænkt på det andet ville være smart.
Mvh Gnimm Elf
-
Gnimm Elf skrev:Sådan en form for app, der starter terminalen op? Forstår ikke, hvorfor du ikke bare kan have en terminal åben og copy/paste sådan?
kan jeg også fint. men har tit tænkt på det andet ville være smart.[/quote]
Synes det ville være spild af ressourcer. Hvor meget af det tekst du markerer skal du alligevel bruge i terminalen?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
hvis du bruger terminalen så meget, kan du evt lave et ikon til det i panelet (brug drag n drop), det bruger jeg selv og det giver hurtig adgang til terminalen.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:hvis du bruger terminalen så meget, kan du evt lave et ikon til det i panelet (brug drag n drop), det bruger jeg selv og det giver hurtig adgang til terminalen.
Eller bare bruge GNOME Do
-
det er præcis den komandolinie jeg kopierer, jeg synes det ville være smart at man kunne indsætte i terminal, ved at højreklikke og "indsæt i terminal" hvis sådan en mulighed ville eksistere altså, bare en ide
Mvh Gnimm Elf
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Men hvis du taster shift+ctrl+v indsætter du det kopierede i terminalen - det er da en forholdsvis enkel måde at gøre det på
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
jeg mener godt man kan copy paste til terminalen i gnome-terminalen mens hvis man bruger xterm eller som jeg gør lxterm kan man ikke. egetnligt så er der nok den forklaring at man for så vidt bruger shellscripts til de ting der kræver rret meget mere end to eller tre linjers terminal linjer. hvis du har nogen ting som du skal copy paste ind i terminalen kan det måske faktisk godt svare sig at lave et shellscript istedet. jeg brugere altid shellscripts fordi jeg ser utroligt dårligt så derfor kan jeg med et script bedre lave terminal arbejdet hurtigt fordi jeg kan jp sætte font størrelse i gedit eller leafpad og så er jeg mere sikker på at skriptet er rigtigt stavet osv osv end at sidde og taste den samme forkerte terminal kommando ind flere gange fordi jeg ikke ser ordentligt i terminalen. gnome terminalen jkan man godt justere font og baggrund men som lxde bruger har jeg ikke fudnet en løsning på det problem endnu. jeg har eksembel vis et shellscript til at downloade og installere alle de codecs jeg skal bruge til ubuntu og det tager mig fem minutter at lave et sådan script ved at kopier og paste de vejledinger der er på ubuntus dokumentation side og det script kan jeg bruge hver gang jeg geninstallere så det er pakket i en tag.gz arkiv fil og lagt på en usbstick som backup. en anden smart anvendlese og god grund til at lave shellskripts er til små scripts som kan være kædede kommandoer der er nyttige og som bruges ofte. man kan så sætte sit system op til at køre alle de filer der ligger i en mappe i home der hedder bin (ligesom i crunch bang linux) og derved kan man så slippe for at taste de samme smarte ting ind igen og igen. jeg bruger dog ikke terminalen særlgt ofte netop fordi jeg har de skripts jeg skal bruge og så er det bare at køre dem når jeg er på en frisk installtion og så bruger jeg til hverdag kun terminalen til at kompilere programmer med.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}