problemer med Rhythmbox musikafspiller

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
gnavaa
IRC nickname: gnavaa

problemer med Rhythmbox musikafspiller

Indlæg af gnavaa »

Hej - jeg har et problem med ubuntus rhythmbox musikafspiller - jeg kan i perioder ikke få den til at afspille musik. Jeg har cirka 1500 numre i mp3 format på en ekstern harddisk. Nogle gange vil den ikke afspille - hvis jeg vælger en sang og trykker afspil kommer der en rød cirkel med en hvid streg i - sangene er tilgængelige og ikke låst af eksempelvis windows da jeg godt kan spille sangene enkeltvis i VLC mediaplayer. Er der nogen der kender til dette problem?
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: problemer med Rhythmbox musikafspiller

Indlæg af Warhawk »

Hejsa og velkommen i forum :)

Når Rhythmbox viser en rød cirkel med hvid streg i betyder det at programmet ikke kan finde noget på den pågældende placring - f.eks. hvis sangen er slettet. Din spilleliste bruger egentlig bare genveje til en fysisk placering. Da du bruger en ekstern harddisk, så tror jeg at problemet ligger i at du ikke får monteret disken, og så vil Rhythmbox selvfølgelig heller ikke finde noget.

Det er min erfaring at Rhythmbox er utrolig stabil og sjældent giver problemer.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
gnavaa

Indlæg af gnavaa »

Hej - tak for svar :D - en fornøjelse med svar så hurtigt

Hmm - det er sikkert rigtigt det du skriver. Det undrer mig bare at jeg kan hente en hvilken som helst mp3 fil fra den eksterne harddisk og afspille den i VLC - så den eksterne harddisk må vel egentlig være tilsluttet korrekt. Jeg har tidligere haft problemet hvis jeg har været logget på windows og ikke "fjernede" harddisken inden jeg loggede af windows.

Jeg prøver lidt igen!!
gnavaa

Indlæg af gnavaa »

Der er helt sikkert noget galt med min "Rhythmbox musikafspiller". Det er ligegyldigt om jeg henter en sang fra den eksterne harddisk eller interne disk

Der kommer en rød cirkel med hvid hvis streg i uanset hvad jeg gør - jeg kan altid åbne en musikfil i VLC

Er der nogen der kender til dette problem ???

mvh Gnavaa
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hmm, det er nok nærmere din spilleliste som har fået problemer. Jeg synes du skal lave en ny spilleliste. Først skal du stå under Bibliotek | Musik og så markere alle musiknumre. Højreklik så og vælg fjern. Herefter importerer du fra din musikmappe igen. Så burde det køre.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
gnavaa

Indlæg af gnavaa »

Hej Michael - det har jeg prøvet - virker ikke stadig. Jeg fandt dog noget der ligner en løsning - jeg har ikke sat mig ind i hvorfor men umiddelbart virker det hvis jeg afspiller musik.

I "system" - "Indstillinger" - Lyd" har jeg sat alle indstillinger fra "autodetect" til "ALSA" - jeg kan nu afspille musik i Rhythmbox fra den interne disk - jeg har dog endnu ikke prøvet fra den eksterne harddisk. Jeg tror dog dette har været problemet

Tak for hjælpen - anyway. Jeg vender tilbage hvis der stadig oplever problemer

// Gnavaa