Problemer med tilsluting af Itouch

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Problemer med tilsluting af Itouch

Indlæg af ChrisBuchholz »

Bare rolig - jeg skal nok komme efter dig, hvis du vrøvler igen:P (tsk tsk, iTouch)

Det du gør, er at du lukker dit gæste OS ned, så du kommer ud til VirtualBox hjemmeskærmen hvor du kan oprette et gæste OS og slette og redigerer, og alt det der..
Så vælger du dit Gæste OS hvor du har iTunes installeret på, og så kan man til højre redigere i dens indstillinger. Der finder du hvor der står Shared Folders, og der dobbeltklikker du så hvorpå der kommer en dialog frem og der tilføjer du så de mapper du vil have adgang til i iTunes - husk på det navn du kalder dem (jeg har f.eks. kaldt min ~/Music for 'musik').

Du vil kunne vælge at give mappen både read+write adgang, eller kun read, og hvis du ikke skal have iTunes til faktisk fysisk at ændre i filerne i mapperne, men blot vil have den til at smide dem på iPod'n, så er det langt at foretrække kun at give gæste OS'et read-rettigheder. Du kan jo eventuelt selv prøve at rode lidt med det.

Nu skulle du gerne have valgt nogen mapper som skal være shared med gæste OS'et. Så starter du gæste OS'et op, og når det er helt startet op, så går du ind i Start -> Kør og så skriver du "net use x: \\vboxsvr\musik" <- hvor musik skal udskiftes med det du kaldte din mappe. Så skulle mappen meget gerne være mounted, og du kan se den hvis du går ind i Denne Computer. Dette er en one time action, og den vil automatisk blive mounted næste gang du starter gæste OS'et op.
Hvis du har valgt flere mapper (jeg har f.eks. både tilføjet ~/Music og ~/Photos), så gør du bare det samme igen, men denne gang så udskifter du "x" med et andet bogstav, og ændre "musik" til hvad du kaldte den næste mappe.

X, eller hvad du vælger at bruge, er det bogstav som windows mounter drevet med.
supersnu
IRC nickname: Louis

Indlæg af supersnu »

Jeg er vist ikke så supersnu..... :wink:
Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg kan se hvad gæste OS mounter windows med. Måske fordi jeg er totalt linux spasser. :oops:
Jeg har fået sat mine Share folders op men jeg kan ikke få gæste OS til at finde dem.
ChrisBuchholz

supersnu skrev:Jeg er vist ikke så supersnu..... :wink:
Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg kan se hvad gæste OS mounter windows med. Måske fordi jeg er totalt linux spasser. :oops:
Jeg har fået sat mine Share folders op men jeg kan ikke få gæste OS til at finde dem.

hvad gæste OS mounter windows med? Hvad mener du? Windows i VirtualBox er et gæste OS...

For at mounte en delt mappe skal du, i Start -> Kør, kører "net use x: \\vboxsvr\navnduvalgte", hvor navn du valgte er det navn du har angivet i VirtualBox på den delte mappe.
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Mappen kan også findes - i hvert fald i XP, ved at finde My Network Places, og så klikke på Folders, i toolbaren. Sådan gør jeg i hvert fald, når jeg skal bruge den slags.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
supersnu

Indlæg af supersnu »

Hvor er det dog irriternede. - Jeg kan bare ikke får forbindelse til mine mapper. Jeg har prøvet net use x: \\vboxsvr\"navn" men uden resultat. Jeg er i tvivl om der kommer en fejl melding i DOS promten i XP da den kommer og forsvinder meget hurtigt.
Jeg prøvede også My network places uden held.

Jeg overvejer at gentage hele installationen igen men tror det er virkningsløst da alt andet virker, - fin forbindelse mellem Itunes og til min ipod.

Så hvad gør jeg nu?
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

supersnu skrev:Hvor er det dog irriternede. - Jeg kan bare ikke får forbindelse til mine mapper. Jeg har prøvet net use x: \\vboxsvr\"navn" men uden resultat. Jeg er i tvivl om der kommer en fejl melding i DOS promten i XP da den kommer og forsvinder meget hurtigt.

Jeg overvejer at gentage hele installationen igen men tror det er virkningsløst da alt andet virker, - fin forbindelse mellem Itunes og til min ipod.

Så hvad gør jeg nu?

så nu er dit problem at du ikke kan tilgå dine filer i ubuntu?

ok føst skal nettet sættes rigtigt op (brug host networking så popper din virtuelle maskine op som en alm maskine på nettet)
så skal du på ubuntu installere samba og sætte dette op og share din musikmappe
så skal du i windows finde din ubuntumaskine på nettet og så tilgå dit share denne vej igennem
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
ChrisBuchholz

soundpartner skrev:
supersnu skrev:Hvor er det dog irriternede. - Jeg kan bare ikke får forbindelse til mine mapper. Jeg har prøvet net use x: \\vboxsvr\"navn" men uden resultat. Jeg er i tvivl om der kommer en fejl melding i DOS promten i XP da den kommer og forsvinder meget hurtigt.

Så hvad gør jeg nu?

ok føst skal nettet sættes rigtigt op (brug host networking så popper din virtuelle maskine op som en alm maskine på nettet)
så skal du i windows finde din ubuntumaskine på nettet og så tilgå dit share denne vej igennem

Det virker bare som en stor portion til en opgave som blandt andet jeg har løst ved 2 klik og ingen ekstra software...
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

ChrisBuchholz skrev:
soundpartner skrev:

Så hvad gør jeg nu?

Det virker bare som en stor portion til en opgave som blandt andet jeg har løst ved 2 klik og ingen ekstra software...

måske, men det virker hvær gang hvilket det andet åbenbart ikke gør (jeg rodede også med det d jeg installerede xp i virtulbox)

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
supersnu

Indlæg af supersnu »

Hej Soundpartner

Mener du jeg skal sætte et Host Interface Network op som i linket https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=4267&hilit=HIF
Det virker ret superbruger relateret, jeg er ret ny i Ubuntu... Eller er metoden mere simpel?
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

supersnu skrev:Hej Soundpartner

Mener du jeg skal sætte et Host Interface Network op som i linket https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=4267&hilit=HIF
Det virker ret superbruger relateret, jeg er ret ny i Ubuntu... Eller er metoden mere simpel?

som jeg selv har skrevet i den tråd så er det den besværlige måde der er beskrevet der...

du går bare ind under netværk og vælger host interface i stedet for nat (mener det er nat der er standart) og så vil maskinen være på nettet som en hvilken som helst anden fysisk maskine på nettet

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
supersnu

Indlæg af supersnu »

Genialt nu virker det.... 8)

Tak for hjælpen!!!!

Oh en bare en tanke... - er det nødvendigt at have antivirus på xp i vitualboxen?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

supersnu skrev:Genialt nu virker det.... 8)

Tak for hjælpen!!!!

Oh en bare en tanke... - er det nødvendigt at have antivirus på xp i vitualboxen?

Uden at have prøvet det selv - ville jeg nok selv gøre det, alt efter hvad du bruger xp til (specielt hvis det kommer online), risikerer du at slæbe ting ned fra nettet der skader din xp install, men jeg tvivler på at du skal gøre det af hensyn til selve ubuntu installationen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
supersnu

Indlæg af supersnu »

Jeg bruger den primær til at synkroniserer min ipod og kører nogle grafiske programmer.... Alt andet laver jeg fra ubuntu, jeg har faktisk kun xp da ubuntu ikke understøtter ipod toutch og adobe div...

Det ærger mig dog lidt at måtte tilbage til Bill's onde imperium :lol:

Men antivirus er nok en go ide.. nogen ideer til fri virus beskyttelse?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

tjaaaa AVG er et godt bud - men jeg kender ikke de nyere udgaver.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

supersnu skrev:Jeg bruger den primær til at synkroniserer min ipod og kører nogle grafiske programmer.... Alt andet laver jeg fra ubuntu, jeg har faktisk kun xp da ubuntu ikke understøtter ipod toutch og adobe div...

Det ærger mig dog lidt at måtte tilbage til Bill's onde imperium :lol:

well jeg har en virtuel xp maskine stående som IKKE har antivirus på.
Det eneste jeg bruger maskinen til er t jeg forbinder til den fra internettet via remote desktop (som en terminalserver) og kører et lille program som kræver en stabil netforbindelse og som kun kan køre i xp (det er et program der er online med en database og hvor en disponent så kan sende ture der skal køres, og hvor der realtime kan ligges forskellige tider ind i basen for afgang og ankomst de forskellige steder via et enkelt klik)
jeg surfer ikke på maskinen eller noget som helst. Alligevel havde maskinen fået virus efter 48 timer

jeg har valgt at tage en backup af den virtuelle harddisk og så "resette" til denne ca en gang om ugen da jeg mener at antivirus sløver maskinen for meget.

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede