Cybercity Mobilt Bredbånd under Ubuntu 8.10 64 bit (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Cybercity Mobilt Bredbånd under Ubuntu 8.10 64 bit (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har lige bestilt Cybercity Mobilt bredbånd, men uden at vide det ikke bare var plug ang play da jeg havde troet det fungerede når det fungere med f.eks 3's og TDC's under Ubuntu 8.10.

Sonofon og Cybercity's Mobile bredbånd virker åbenbart ikke på samme måde som 3's og TDC's.

Det er noget med den bare finder USB modem som en disk, ikke som et USB modem, hvor det ikke opstår med TDC og 3, men kun Cybercity og Sonfon, så det ville jo være meget rart hvis man kunne få det til at virke med Cybercity's også, nu hvor man allerede er Cybercity kunde, og det kræver man har et abb. hos dem i forvejen for at man kan få Mobilt bredbånd.

Jeg ved der skulle være en løsning, men kan ikke lige finde den, og det ville være rart hvis den selv kunne udføre denne handling hver gang man sætter sit USB modem i så man ikke skal ind og skrive kommandoen manuelt hver gang man sætter det til.

På forhånd tak!
Senest rettet af Spotten 4. okt 2009, 03:05, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Cybercity Mobilt Bredbånd under Ubuntu 8.10 64 bit

Indlæg af soundpartner »

Spotten skrev:Hej.

Jeg har lige bestilt Cybercity Mobilt bredbånd, men uden at vide det ikke bare var plug ang play da jeg havde troet det fungerede når det fungere med f.eks 3's og TDC's under Ubuntu 8.10.

Sonofon og Cybercity's Mobile bredbånd virker åbenbart ikke på samme måde som 3's og TDC's.

Det er noget med den bare finder USB modem som en disk, ikke som et USB modem, hvor det ikke opstår med TDC og 3, men kun Cybercity og Sonfon, så det ville jo være meget rart hvis man kunne få det til at virke med Cybercity's også, nu hvor man allerede er Cybercity kunde, og det kræver man har et abb. hos dem i forvejen for at man kan få Mobilt bredbånd.

Jeg ved der skulle være en løsning, men kan ikke lige finde den, og det ville være rart hvis den selv kunne udføre denne handling hver gang man sætter sit USB modem i så man ikke skal ind og skrive kommandoen manuelt hver gang man sætter det til.

På forhånd tak!

jeg har knækket den en gang, og kan nok gøre det igen, men det er noget vi må gøre over irc når du har fået modemet. Jeg kan nemlig ikke helt huske hvad vi fik til at virke...
Nå det så er oppe at køre skal jeg nok lave en guide
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

På forhånd tak!
Prøv at se i denne tråd. Der står noget om programmet "vodafone", som jeg menre du skal bruge, da du kører 8.4 og den ikke har direkte understøttelse for mobilt bredbånd.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

Stra skrev:

På forhånd tak!
Prøv at se i denne tråd. Der står noget om programmet "vodafone", som jeg menre du skal bruge, da du kører 8.4 og den ikke har direkte understøttelse for mobilt bredbånd.

stra

nej nej nej endelig ikke det der vodafone det er noget skidt der fucker mere op end det gavner!!!

men noget helt andet er at det er super meget lettere at få til at virke under 8.04 da der findes en driver til 7.10 som kan omskrives så den passer til 8.04 (og den har jeg liggende)

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

stra

Jeg bruger 8.10, ikke 8.04, og 64 bit versionen.
Spotten

Indlæg af Spotten »

nej nej nej endelig ikke det der vodafone det er noget skidt der fucker mere op end det gavner!!!

men noget helt andet er at det er super meget lettere at få til at virke under 8.04 da der findes en driver til 7.10 som kan omskrives så den passer til 8.04 (og den har jeg liggende)

jeg kan ikke bruge 8.04 da der er flere ting i den der ikke virker på min besværlige MSI 1221, så derfor er jeg tvunget på 8.10, ellers kan jeg slet ikke bruge Ubuntu og må tilbage til Vista, som min eneste anden løsning, som jeg ikke ser som en løsning! *Smiler*
Spotten

Indlæg af Spotten »

jeg har knækket den en gang, og kan nok gøre det igen, men det er noget vi må gøre over irc når du har fået modemet. Jeg kan nemlig ikke helt huske hvad vi fik til at virke...

Ok, så takker jeg mange gange, og vender lige tilbage til dig inde på #ubuntu-dk ang. modem når jeg modtager det! :-)
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

soundpartner skrev:nej nej nej endelig ikke det der vodafone det er noget skidt der fucker mere op end det gavner!!!

Jeg overlader det trykt til dig. :D

(har selv brugt vodafone uden problemer på et tidspunkt, men derfor kan det da godt være noget skid :? t)

Nå, der fik jeg vist lige læst overskrift forkert. :oops:

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

Spotten skrev:

Ok, så takker jeg mange gange, og vender lige tilbage til dig inde på #ubuntu-dk ang. modem når jeg modtager det! :-)

Jeg vil dog under alle omstednigheder bede dig om OFTE at skrive og evt ringe til cybercity support og bede dem og hjælp da de ikke lærer det på nogen anden måde!

gør dem opmærksom på at det er ubuntu 8.10 og ikke 7.10 eller 8.04 (som de mener er nyeste versioner)

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

Jeg vil dog under alle omstednigheder bede dig om OFTE at skrive og evt ringe til cybercity support og bede dem og hjælp da de ikke lærer det på nogen anden måde!

gør dem opmærksom på at det er ubuntu 8.10 og ikke 7.10 eller 8.04 (som de mener er nyeste versioner)

Jeg har lige skrevet følgende mail til ham jeg fik det mobile bredbånd af da jeg jo fik oprettelsen gratis pga. nogle problemer med mit bredbånd førhen.

Hej igen Joe.

Jeg ville lige spørge dig om en enkelt ting da jeg har glemt at sige
hvad jeg skal bruge det mobile bredbånd til.

Jeg har en bærbar, på den kører jeg linux, Ubuntu 8.10. og disse
"USB-Modems" man bruger til det mobile bredbånd, skulle ikke virke "out
of the box" med Cyber City's da de køre på en anden måde en f.eks 3's og
TDC's mobile bredbånd.

Jeg ville så blot spørge, da jeg jo nødigt vil udelukkes fra at bruge
det mobile bredbånd, da jeg ikke supportere en der basere sit firma på
simpelt tyveri, som Bill Gates jo har gjort da han har tyvstjålet DOS
fra IBM og udviklet MS-DOS ud fra det der skulle havde heddet IBM-DOS.

Så jeg tænkte på om det er noget du kender til? Jeg har hørt det er
noget med den finder det mobile bredbånd som en disk i Ubuntu 8.10, og
ikke som et USB modem, og det skulle vidst være det problem der gør man
ikke kan bruge Cybercity's og Sonofon's Mobile bredbånd, under et Ubuntu
8.10 system.

Må hellere lige pointere jeg også køre med 64 bit filsystem.

Mvh Jakob Jørgensen

Jeg er samtidig ret god til at formulere mig og skrive ekstremt meget på kort tid, så jeg er i fuld sving med at lave et projekt jeg kalder linux, som består i at jeg vil skrive min meninger og erfaringer ned, samt påpege hvorfor man skal køre Windows som koster MANGE penge, når der findes gratis alternativer, mere kommer senere når jeg engang er færdig med den, så smider jeg den op her f.eks og på hol.dk som er DK's største hardwareforum, hvor de nyeste maskiner jo tit florere, hvor det kunne være fedt at få nogle at dem til at teste Ubuntu igennem også, jo flere maskiner jo bedre, kompatilitet.
Spotten

Indlæg af Spotten »

Stra skrev:
soundpartner skrev:nej nej nej endelig ikke det der vodafone det er noget skidt der fucker mere op end det gavner!!!

Jeg overlader det trykt til dig. :D

(har selv brugt vodafone uden problemer på et tidspunkt, men derfor kan det da godt være noget skid :? t)

Nå, der fik jeg vist lige læst overskrift forkert. :oops:

Stra

Det kan jo ske! :-) Det skal du ikke tage så tungt, vi er kun mennesker, ikke computere! :-D
Spotten

Indlæg af Spotten »

Cybecity svarede:

Hej Jacob.

Jeg ved det ikke, men der er en dansker, som har samlet en installationspakke, som virker på Ubuntu 7.10 eller 8.04 systemer.

http://www.symlinux.com/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=2

Min viden omkring Ubuntu og 64 bit filsystemer er desværre ikke overvældende stor, og det er ikke et område, som jeg har nogen vejledninger til.

Hvis det imod forventning ikke kommer til at virke, så må du benytte de 14 dages fortrydelsesret.
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

Spotten skrev:Cybecity svarede:

Hej Jacob.

Jeg ved det ikke, men der er en dansker, som har samlet en installationspakke, som virker på Ubuntu 7.10 eller 8.04 systemer.

Min viden omkring Ubuntu og 64 bit filsystemer er desværre ikke overvældende stor, og det er ikke et område, som jeg har nogen vejledninger til.

Hvis det imod forventning ikke kommer til at virke, så må du benytte de 14 dages fortrydelsesret.

ja igen henviser de til symlinux http://www.symlinux.com/phpBB3/viewforu ... fc847b57c2 og de udemærker sig ved intet at vide og ved ikke at hjælpe på nogen måde.
Det ser dog ud til at de har fået lavet pakken om til at virke i både 7,10 og 8,04 nu frem for før hvor der skulle ændres et par ting før det virkede i 8.04

facts er at de er pisse hamrende inkompetente. og er ligeglade med linux, og de lærer det kun på en måde. det er utilfredse kunder eller meget arbejde forbundet med besværlige kunder.

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:
Spotten skrev:Cybecity svarede:

Hej Jacob.

ja igen henviser de til symlinux http://www.symlinux.com/phpBB3/viewforu ... fc847b57c2 og de udemærker sig ved intet at vide og ved ikke at hjælpe på nogen måde.
Det ser dog ud til at de har fået lavet pakken om til at virke i både 7,10 og 8,04 nu frem for før hvor der skulle ændres et par ting før det virkede i 8.04

facts er at de er pisse hamrende inkompetente. og er ligeglade med linux, og de lærer det kun på en måde. det er utilfredse kunder eller meget arbejde forbundet med besværlige kunder.

Pointe taken! Tro mig! jeg er ikke en kunde der holder min kæft, jeg gider ikke lade dem styre mine ting, det er trods alt mig der betaler dem for en service! Han sagde jo også jeg bare kunne sende det retur, hvis det mod forventning ikke ville virke, så det er jo fair nok.

En anden ting, de har altid haft utroligt dårligt med at kommunikere internt, hvilket kan være MEGET belastende når man prøver at få løst et problem! Det er tit sådan at man skriver til en, og så svare en anden der ikke aner en skid om det, MEN det har jeg set de har gjort noget ved, nu får jeg i hvert fald sådan et nummer i hver mail, så man sikres man snakker med den samme igen hver gang, det er en ting jeg længe har klaget ovet hos dem! :-) Keep complayning!