Problemer med tilsluting af Itouch

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
supersnu
IRC nickname: Louis

Problemer med tilsluting af Itouch

Indlæg af supersnu »

Hej

Jeg kan ikke få min pc til at registrerer min Itouch..

Jeg kører ubuntu 8.04 har installeret GTKPOD og Songbird, men af en eller anden årsag kan jeg ikke få kontakt til min itouch.

Er der nogen der kan fortæller hvad der mangler?
Senest rettet af supersnu 17. feb 2009, 11:45, rettet i alt 1 gang.
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Problemr med tilsluting af Itouch

Indlæg af ChrisBuchholz »

Hvad fanden er en Itouch?
PVH
Geografisk sted: Vesterbro

Indlæg af PVH »

Hej,

såvidt jeg er underrettet understøtter GTKPOD og Songbird ikke Itouch som default. Du kan dog jailbreake din itouch og få det til at virke, men du opnår vist ikke fuld funktionalitet.

Jeg havde selv en itouch (ville ikke jailbreake den), med hvilken jeg ville synkronisere, downloade o. lign. Jeg gjorde følgende:

1) Installerede Virtualbox (se tråd https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=2350)
2) Installerede Win XP prof. som guest i virtualbox.
3) Gennem XP I virtualbox downloaded jeg itunes
4) Lukkede XP ned.
4) Koblede min itouch til PC'en
5) Valgte Apple som USB i virtualbox under usb fanen.
6) Startede min guest XP igen
7) Fuld funktionalitet:-)

Hvad er det du gerne vil med din itouch?
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner

Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
ChrisBuchholz

Ah... Hvis det er en iPod Touch du mener, så er det fordi disse (iPod Touch og iPhone) kun kan snakke med iTunes - nothing more, nothing less, og da iTunes ikke er at få til Linux må du ty til andre metoder.

Jeg har selv en iPod Touch og jeg har så installeret Windows XP som gæste OS på min main maskine (Ubuntu 8.10), og installeret iTunes deri. Så har jeg lavet min ~/Music og ~/Photos mappe shared i VirtualBox og sat iTunes til at hive data derfra, og så er det nærmest som at have et native iTunes installeret, bortset fra det lever i en Windows skal.

Det virker helt fint, bortset fra at du under ingen omstændigheder må begynde at installerer nyt firmware (firmware opdatering) via iTunes i et gæste OS, da iTunes genstarter din iPod / iPhone under denne operation, og når den så skal remountes får host OS'et fat i den i stedet for gæste OS'et og så har du en iPod Touch / iPhone der ikke virker mere, og den eneste måde at reparere den er fuldstændigt at gendanne den, hvilket vil sætte den tilbage til default state, hvor alle dine data er slettet fra den. Dette kan dog heller ikke gøres fra et gæste OS.
ChrisBuchholz

Ah, der var du lidt hurtigere end mig, PVH. Nogen af de ting jeg har skrevet i mit tidligere indlæg er dog ret vigtige at pinpointe.

og WTF - hvorfor fanden kalder i den en iTouch? Det hedder en iPod Touch, og WTF!!!
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

ChrisBuchholz skrev:
og WTF - hvorfor fanden kalder i den en iTouch? Det hedder en iPod Touch, og WTF!!!

Tror nu godt, at den kvikke kan regne ud, hvad pokker de siger :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
ChrisBuchholz

Casper Hansen skrev:
ChrisBuchholz skrev:

Som du kan se, kunne jeg ikke i mit første svar above;)
Jeg var ret sikker på det var en eller anden HTC device med et super uheldigt navn (ligger meget op af iPod Touch), og det er da noget mærkeligt noget at kalde iPod Touch for en iTouch. Så kald den dog for pokker bare the big screened iPod that's not an iPhone but in fact an iPod.
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

ChrisBuchholz skrev:
Casper Hansen skrev:
ChrisBuchholz skrev:

Som du kan se, kunne jeg ikke i mit første svar above;)
Jeg var ret sikker på det var en eller anden HTC device med et super uheldigt navn (ligger meget op af iPod Touch), og det er da noget mærkeligt noget at kalde iPod Touch for en iTouch. Så kald den dog for pokker bare the big screened iPod that's not an iPhone but in fact an iPod.

Ah sorry :P Egentlig hader jeg den sammensætning af i+produktnavn.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

ja jeg troede det var en touchskærm da jeg til min skal installere en itouch driver
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
ChrisBuchholz

soundpartner skrev:ja jeg troede det var en touchskærm da jeg til min skal installere en itouch driver

Og ud fra det kan vi konkluderer, at alle der fra nu af kalder en iPod Touch for en iTouch, bør få skubbet en touchskærm op gennem skrævet.
sprocket
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Indlæg af sprocket »

@ChrisBuchholz

Du har vel nok et dejligt ordforråd. :roll:
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
ChrisBuchholz

sprocket skrev:@ChrisBuchholz

Du har vel nok et dejligt ordforråd. :roll:

Ah, det kunne være værre... Ja, jeg bander ihvertflad ikke.
PVH
Geografisk sted: Vesterbro

Indlæg af PVH »

Hej,

Jeg sidder med en dårlig smag i munden. Såvidt jeg har forstået handler det om at hjælpe hinanden, ikke om at nedgøre.

Der er ingen grund til at overfalde en ny bruger fordi han skriver itouch i stedet for IPod Touch. I øvrigt er GTKPOD (som brugeren bruger) rettet mod Apple IPOD's. Desuden benytter mange netop betegnelsen itouch i stedet for Ipod touch.

Selvfølgelig, skal vi hjælpe hinanden ved at angive de rigtige betegnelser på produkter o. lign. men come on... ....
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG

Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
ChrisBuchholz

PVH skrev:Hej,

Jeg sidder med en dårlig smag i munden. Såvidt jeg har forstået handler det om at hjælpe hinanden, ikke om at nedgøre.

Der er ingen grund til at overfalde en ny bruger fordi han skriver itouch i stedet for IPod Touch. I øvrigt er GTKPOD (som brugeren bruger) rettet mod Apple IPOD's. Desuden benytter mange netop betegnelsen itouch i stedet for Ipod touch.

Selvfølgelig, skal vi hjælpe hinanden ved at angive de rigtige betegnelser på produkter o. lign. men come on... ....

Det var faktisk ikke så meget rettet mod trådstarter, som det var rettet mod alle dem der bruger betegnelsen iTouch som værende et synonym med iPod Touch'n.
Problematikken ligger i, at _den_ikke_hedder_iTouch, og det ingen mening giver at kalde den det! "i" er en apple betegnelse for "ting du må ha", og Pod betyder i apple sprog en forvokset mp3 afspiller. Samtidig er Touch navnet på den devicen, så derfor bør den stadigvæk blot hedde en iPod - ellers kunne man kalde den for en Apple Touch, hvilket der kunne argumenteres for - så kan det jo så være at man får lyst til at specifere hvilken iPod man snakker om, da det kan gøre det lidt nemmere for folk at hjælpe en, og så tilføjer man blot Touch efter iPod, and thats how it should be.
supersnu
IRC nickname: Louis

Indlæg af supersnu »

Tak for tippet med virtual boxen (håber det er det korrekte betegnelse da jeg ellers nok bliver udråbt til idiot igen 8) ) Nå men hva' jeg er nu glad for at min Itouch kan kører med itunes igen. :lol:

Jeg mangler også lidt en how to til hvorledes jeg kan hente mappe indhold (musik og den slags) over i virtual boxen fra mit linux bibliotek.