Er absolut ny bruger af ubuntu 8.1 og synes ikke lige jeg kan finde den guide jeg skal bruge (de fleste handler om at aktivere trådløse netkort osv. - det er ikke lige mit problem).
Jeg har brug for at vide hvilke informationer jeg indtaste når jeg sætter trådløst netværk op ved at højreklikke på "netværkforbindelser" og vælger "wireless".
Jeg kan sagtens connecte til min trådløse router, men hvordan kommer jeg videre med opsætningen - bruger 128-bit web-kryptering.
Opsætning af trådløst netværk - hvordan?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Opsætning af trådløst netværk - hvordan?
Medova skrev:Er absolut ny bruger af ubuntu 8.1 og synes ikke lige jeg kan finde den guide jeg skal bruge (de fleste handler om at aktivere trådløse netkort osv. - det er ikke lige mit problem).
Jeg har brug for at vide hvilke informationer jeg indtaste når jeg sætter trådløst netværk op ved at højreklikke på "netværkforbindelser" og vælger "wireless".
Jeg kan sagtens connecte til min trådløse router, men hvordan kommer jeg videre med opsætningen - bruger 128-bit web-kryptering.
du skal ikke højreklikke på netværksforbindelser, men venstreklikke. her vælger du dit netværk, og bliver bedt om en krypteringsnøgle som du indtaster og så gemmer computeren den selv.
hvis du bliver bedt om kode til default keyring så lad være med at taste noget her, og sig ok til at vælge ukrypteret lagring af nøglen.
-
Hvis jeg venstre-klikker på ikonet for netværket, så kan jeg kun "vælge" Auto eth0 - ikke noget wireless.. så det er nok ikke aktiveret - eller...?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Medova skrev:Hvis jeg venstre-klikker på ikonet for netværket, så kan jeg kun "vælge" Auto eth0 - ikke noget wireless.. så det er nok ikke aktiveret - eller...?
nej så er det ikke aktiveret eller der er ikke installeret en driver.
du skriver
hvad mener du helt præsis med det? og hvordan gør du det?Jeg kan sagtens connecte til min trådløse router,
-
Hvad jeg har læst mig frem til på div. fora så burde der været installeret driver - det er et Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG - kan se det ved lspci.
Bruger jeg iwconfig får jeg:
Det med at jeg kunne kontakte routeren - det var desværre ikke trådløst, som jeg troede.
Jeg kan ikke få lys i lampen til det trådløse kort, så det er nok aktiveringen det er galt med. Selvom min bluetooth aktiveres af samme knap, og det virker fint.
Bruger jeg iwconfig får jeg:
Kode: Vælg alt
wlan0 IEEE 802.11abg ESSID:""
Mode:Managed Frequency:2.412 GHz Access Point: Not-Associated
Tx-Power=0 dBm
Retry min limit:7 RTS thr:off Fragment thr=2352 B
Power Management:off
Link Quality:0 Signal level:0 Noise level:0
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0
Det med at jeg kunne kontakte routeren - det var desværre ikke trådløst, som jeg troede.
Jeg kan ikke få lys i lampen til det trådløse kort, så det er nok aktiveringen det er galt med. Selvom min bluetooth aktiveres af samme knap, og det virker fint.
-
Det er nu løst - Efter en genstart kunne jeg pludselig vælge trådløst netværk - så var det bare at connecte til routeren og hente password, som skulle skrives ind... og så var der trådløst net.
Må lige få afprøvet om knappen til trådløst virker efter hensigten - men tak i hvert fald...
Må lige få afprøvet om knappen til trådløst virker efter hensigten - men tak i hvert fald...
-
Halløj! Jeg har lidt a'la samme problem Jeg har lagt kode på mit trådløse, men hver gang jeg vil logge på beder den om netværkskode? I 2 forskellige vindue? Kan jeg ikke sætte ubuntu til at huske koderne? (håber det er okay jeg hijacker din tråd nu hvor dit problem er løst )
EDIT - Nevermind, jeg læste lidt rundt i det nye forum for internetforbindelse og fandt ud af det Havde åbenbart tastet min kode, hvor jeg ikke skulle have gjort det fordi så blev min kode krypteret og der skulle man så ikke skrive noget hvis man ville undgå kodeordshelvede
Anyway - problem LØST
EDIT - Nevermind, jeg læste lidt rundt i det nye forum for internetforbindelse og fandt ud af det Havde åbenbart tastet min kode, hvor jeg ikke skulle have gjort det fordi så blev min kode krypteret og der skulle man så ikke skrive noget hvis man ville undgå kodeordshelvede
Anyway - problem LØST