Kendt problem med Ubuntu / MSI PR200 o... (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Kendt problem med Ubuntu / MSI PR200 o... (LØST)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har nu fundet en evt. løsning på mit problem med mit batteristatus, eller rettere, manglen af dette.

https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/MSIPR200

Jeg har bare et problem med at forstå det helt, dog har jeg ikke læst hele linket igennem da jeg heller ikke er helt tryg ved engelsk når det er nye udtryk jeg ikke engang forstår på dansk da jeg bare er en dum uerfaren windows bruger! :lol:

Jeg så gerne en forklarede mig hvad der kræver for at få dette til at virke?

Jeg har læst følgende:

http://pastebin.com/d2858b570

På forhånd tak! :-)
Senest rettet af Spotten 4. okt 2009, 03:06, rettet i alt 3 gange.
Spotten

Re: Kendt problem med Ubuntu / MSI PR200 og batteristatus!

Indlæg af Spotten »

Nå! Det var der ikke nogen der gad! :-)

Mærkeligt når Windows IKKE har problemer med samme computer.

Men ok, det er jo ikke windows!
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Spotten skrev:Nå! Det var der ikke nogen der gad! :-)
Tag lige en slapper, der er ikke tidsgrænse på, hvornår der svares :wink:
Er ikke windows nej, og det kan være noget af hardwaren, der ikke er særlig kompatibelt med linux.

Det link du henviser til er til en ældre udgave af styresystemet (7.10) og i senere udgaver kan man ikke fixe det, desværre
In Hardy (08.04), ec_intr boot option is no longer available
:?
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Spotten

Indlæg af Spotten »

Stra skrev:
Er ikke windows nej, og det kan være noget af hardwaren, der ikke er særlig kompatibelt med linux.

Det link du henviser til er til en ældre udgave af styresystemet (7.10) og i senere udgaver kan man ikke fixe det, desværre
stra

For det første! INGEN beder mig slappe af! Dette er et offentligt forum, korrekt? Derfor må jeg vel godt udtrykke utålmodighed?

Hvis folk ikke gider svare pga. dette, så lader de simpelthen bare være, sværere skal det heller ikke være vel? ;-)

Det havde jeg så ikke forstået da jeg ikke er god til engelsk og er gammel windowsbruger = NY I LINUX.

Men mange tak for svaret! Så er det jo simpelt nok! Bye bye linux, Vista, here we come!

Nu er det over 1år siden jeg prøvede Ubuntu, samme maskine, samme problem, og det er stadig ikke rettet, så jeg går ud fra jeg kan prøve at komme igen om 10år? Hvis min computer stadig virker, that is!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

@spotten

Det er korrekt at det er et offentligt rum, men efter som at du vil have folk til at bruge deres fritid på at hjælpe dig, er det nok lidt rigeligt hurtigt at du skriver indlæg bare fordi der ikke kommer svar efter 2½ time - på en hverdagsaften.
At Stra pænt beder dig tage en slapper, syntes jeg han er i sin gode ret til og jeg ser ingen provokation i dette, det er altså for hurtigt at du rykker efter svar på så kort en tidsfrist.

Men mange tak for svaret! Så er det jo simpelt nok! Bye bye linux, Vista, here we come!

Det står dig frit for, der er ingen tvunget medlemskab her :wink:

PS: Jeg kan tilføje at jeg skrev en pæn pb til spotten i morges kl 8.08 , hvor jeg også skrev at det er for hurtigt at rykke efter 2½ time, men når man ikke reagere på pb og i stedet skriver et nyt indlæg, må det jo blive her i forum jeg skriver.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Spotten skrev:
Stra skrev:

stra

For det første! INGEN beder mig slappe af! Dette er et offentligt forum, korrekt? Derfor må jeg vel godt udtrykke utålmodighed?

Hvis folk ikke gider svare pga. dette, så lader de simpelthen bare være, sværere skal det heller ikke være vel? ;-)

Det havde jeg så ikke forstået da jeg ikke er god til engelsk og er gammel windowsbruger = NY I LINUX.

Nu er det over 1år siden jeg prøvede Ubuntu, samme maskine, samme problem, og det er stadig ikke rettet, så jeg går ud fra jeg kan prøve at komme igen om 10år? Hvis min computer stadig virker, that is!

God vind. :)

Her er vi alle frivillige, og ligesom du har et liv at passe, har vi andre også et. Det mindste du kan gøre, er at vise en smule respekt og forståelse for netop det - ellers tror jeg ikke du skal regne med at få ret mange svar, med din attitude.

Har du ventet i et år, kan du godt vente et par timer.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Spotten

Indlæg af Spotten »

christian.arvai skrev:@spotten

Det er korrekt at det er et offentligt rum, men efter som at du vil have folk til at bruge deres fritid på at hjælpe dig, er det nok lidt rigeligt hurtigt at du skriver indlæg bare fordi der ikke kommer svar efter 2½ time - på en hverdagsaften.
At Stra pænt beder dig tage en slapper, syntes jeg han er i sin gode ret til og jeg ser ingen provokation i dette, det er altså for hurtigt at du rykker efter svar på så kort en tidsfrist.

Det står dig frit for, der er ingen tvunget medlemskab her :wink:

PS: Jeg kan tilføje at jeg skrev en pæn pb til spotten i morges kl 8.08 , hvor jeg også skrev at det er for hurtigt at rykke efter 2½ time, men når man ikke reagere på pb og i stedet skriver et nyt indlæg, må det jo blive her i forum jeg skriver.

Slap af er bare ikke ord man skal sige til mig, det er bare mig der ikke kan klare det, om folk vælger at respektere dette, må være op til pågældende.

Jeg synes ikke det er for hurtigt, det kan man da ikke sige, det er da individuelt?

Jamen det er jeg skam godt klar over, jeg kan bare ikke se ideen i linux da alle linuxbruger virker så venlige, indtil man kommer med en nymaskine der får deres system til at knække sammen, klart ens arbejde bliver lidt nedgjort, men det er jo ikke min skyld?

Jeg føler ikke folk prøver at hjælpe herinde og andre forums for linux, i dette "community" oplever jeg, og alle andre jeg har snakket med, at folk der ved noget om tingene, tit bare spiller smarte og kommer med "RTFM" og "DOITURSELF" kommentaren, OG ønsker man et "Open source" system skal blive kendt og mere udbredt, er dette IKKE metoden!

Håber snart jeg har udtrykt min mening klart nok, er ikke ude på at flame nogen som helst eller pille nogen ned, blot fortælle min mening om tingene og spørge da jeg ikke ved noget og ønsker at komme ind i det, men hvad nytter d et lige når dem der sidder og skal hjælpe en skræmmer en væk? :-)

Tænk lidt over det!

P.S Jeg havde ikke set din "PM", er ikke så meget inde i dette forum, så ved ikke hvordan tingene hænger sammen, endnu.
Spotten

Indlæg af Spotten »

God vind. :)

Her er vi alle frivillige, og ligesom du har et liv at passe, har vi andre også et. Det mindste du kan gøre, er at vise en smule respekt og forståelse for netop det - ellers tror jeg ikke du skal regne med at få ret mange svar, med din attitude.

Har du ventet i et år, kan du godt vente et par timer.

Trying to prove a point! Set fra en Windows bruger der ønkser at køre linux men finder det svært!
eitreach
IRC nickname: eitreach

Indlæg af eitreach »

Stra er en fremragende bruger herinde, og han kommer med et direkte og reelt svar til dig, uden nogen nedladenhed. Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvordan du kan komme derfra, og så til de ting du skriver i dit indlæg.

Hvis man gerne vil have det bedste ud af Ubuntu, bør man starte med at købe en maskine, hvor hardwaren er understøttet af systemet. Det er ikke vores skyld, som ganske almindelige mennesker, at tingene ikke altid virker sammen. Hvis du er frustreret over manglende understøttelse, er det hovedsageligt hardwarefirmaerne du skal være frustrerede over - det er dem som også skriver drivere, som får tingene til at virke.

Vi vil gerne hjælpe dig - men du bliver altså nødt til at være tålmodig. Hvis nogen kender et svar, får du det - hvis ikke, må vi finde en anden løsning på dit problem.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

og nu kan jeg sgu ikke holde mig tilbage.
min mening er også at du lige skal klappe kaje et øjeblik.

Der er noget du helt har misforstået.
Du får GRATIS lov til at downloade et komplet styresystem som andre har siddet og lavet i deres fritid fordi de syntes at der skal være et GRATIS og åbent alternativ til windows

du får GRATIS support af folk der sidder i deres fritid og hjælper folk. de gør det (eller ok JEG gør det) fordi jeg syntes ubuntu er et fedt system der på mange måder er federe end windows eller andre styresystemer som jeg har prøvet. jeg gør det også fordi jeg fik god og kompetent hjælp da jeg var ny i ubuntu, og nu er jeg i stand til at levere det samme og gør det derfor.

din årsag til at vælge ubuntu er helt din egen, men hvis du vil have muligheden for at sætte krav, forvente garanti eller lignende så må du jo købe windows eller et andet system som kan levere dette. vil du bruge noget gratis må du også selv være rede til at yde noget for det

ubuntu har virket fint på 9 ud af 10 af de mange maskiner jeg har haft gennem fingrene. men der er så den ene ud af ti som bare ikke vil virke med ubuntu. når jeg siger har virket fint så mener jeg ikke at alt har virket out of the box, men jeg har installeret windows rigtig mange gange, og har brugt mange timer på at finde drivers til bundkort, grafikkort, netkort og alt muligt andet hardware som har krævet drivers. Tingene har jeg sikkert haft på en cd eller diskette en gang, men dette er forsvundet. det meste har været muligt at finde online, men ikke altid lige let. i ubuntu er det det samme hvis der er noget der ikke fungerer optimalt så kan du søge på nettet.

jeg tror jeg i går over irc fortalte dig at jeg var træt og på vej i seng, men at det jeg ville gøre var at google din maskine og dit problem og se om ikke der fantes en løsning der ude.
det er ikke altid det første link leverer løsningen men det kan måske lede dig den rette retning
som jeg læser dine posts her så forventer du nærmest at jeg smidder alt og begynder at søge nettet for dig for at finde dig en løsning. du forventer at jeg gratis og frivilligt uden betaling skal hjælpe dig nu og her. og det pisser mig en smule af for hvis det er det du forventer så held og lykke
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Til alle i denne tråd :)

Det er desværre før sket at folk pga frustrationer, kommer til at skrive uheldige bemærkninger - der får andre til at reagere med negative indlæg.
Nu havde vi det lige så dejligt fredeligt i forum, hvor folk er gode venner og snakker pænt, så skal vi ikke holde os til selve problemet - i stedet for at bruge energien på indbyrdes debatter.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:og nu kan jeg sgu ikke holde mig tilbage.
min mening er også at du lige skal klappe kaje et øjeblik.

Der er noget du helt har misforstået.
Du får GRATIS lov til at downloade et komplet styresystem som andre har siddet og lavet i deres fritid fordi de syntes at der skal være et GRATIS og åbent alternativ til windows

du får GRATIS support af folk der sidder i deres fritid og hjælper folk. de gør det (eller ok JEG gør det) fordi jeg syntes ubuntu er et fedt system der på mange måder er federe end windows eller andre styresystemer som jeg har prøvet. jeg gør det også fordi jeg fik god og kompetent hjælp da jeg var ny i ubuntu, og nu er jeg i stand til at levere det samme og gør det derfor.

din årsag til at vælge ubuntu er helt din egen, men hvis du vil have muligheden for at sætte krav, forvente garanti eller lignende så må du jo købe windows eller et andet system som kan levere dette. vil du bruge noget gratis må du også selv være rede til at yde noget for det

ubuntu har virket fint på 9 ud af 10 af de mange maskiner jeg har haft gennem fingrene. men der er så den ene ud af ti som bare ikke vil virke med ubuntu. når jeg siger har virket fint så mener jeg ikke at alt har virket out of the box, men jeg har installeret windows rigtig mange gange, og har brugt mange timer på at finde drivers til bundkort, grafikkort, netkort og alt muligt andet hardware som har krævet drivers. Tingene har jeg sikkert haft på en cd eller diskette en gang, men dette er forsvundet. det meste har været muligt at finde online, men ikke altid lige let. i ubuntu er det det samme hvis der er noget der ikke fungerer optimalt så kan du søge på nettet.

jeg tror jeg i går over irc fortalte dig at jeg var træt og på vej i seng, men at det jeg ville gøre var at google din maskine og dit problem og se om ikke der fantes en løsning der ude.
det er ikke altid det første link leverer løsningen men det kan måske lede dig den rette retning
som jeg læser dine posts her så forventer du nærmest at jeg smidder alt og begynder at søge nettet for dig for at finde dig en løsning. du forventer at jeg gratis og frivilligt uden betaling skal hjælpe dig nu og her. og det pisser mig en smule af for hvis det er det du forventer så held og lykke

Hej igen!

Jeg klapper så kaje et øjeblik, men tillader mig hermed at spørge DIG direkte om disse 10 maskiner du nu tester systemerne på, er de "UP-TO-DATE" eller oldnordiske maskiner der 100% burde virke i Ubuntu?

Jeg bliver ham pga. EN simpel ting, at folk i linux communitiet står frem som så hjælpsómme, IKKE DIG, men MANGE andre, ALT FOR MANGE, og når det kommer til man har et problem de IKKE kender til og dermed opdager de fejl i et system der er SÅ fedt i deres øjne, klart de må tude lidt, men så tager man en kiks og kommer videre, sådan er det jo, enten må man hjælpe ellers må man lade være, det nytter ikke noget de personer jeg har snakker med, IGEN IKKE DIG, har flamet mig pga jeg kommer med en masse problemer pga en nyere maskine ikke kan trække deres "perfekte" system.

jeg bliver så også harm over at når man går ind og downloader dette system, er det som en virus i windows, de lover en ting, og man får en anden "Ubuntu - Just works", jamen jeg kan KUN sige jeg har ALDRIG 7-9-13 oplevet nogen problemer af nogen art på samme maskine med Vista Ultimate! Så ja, hvis Windows ikke var så skidedyrt og var så skide grådige, så ville jeg også meget gerne støtte dem, MEN jeg støtter ikke kriminelle, for så er jeg hæler, da det jo er tyvekoster MS er baseret på.

Desuden synes jeg personligt Vista bruger alt for mange resourcer som ikke r nødvenligt og derfor tænkte jeg, dum som jeg var "Nu er det over 1år siden jeg købte denne laptop uden system og smed Ubuntu ind, så nu må de have rettet alle de fejl fra sidst, da jeg jo også brugte jeg ved ikke hvor mange måneder af mit liv på at fejlrapporter, til ingen verdens nytte åbenbart..

Det bliver jeg harm over, jeg er også et menneske med følelser, og hvis de ikke må komme til udtryk i DK på en DANSK forum hvor man vel har ytringsfrihed, så ved jeg snart ikke?

jeg ser gerne nogle kommer med relevant hjælp i denne tråd istedet for benzin til bålet, da det ENESTE der er kommenteret i denne tråd handler om EN bemærkning jeg kom med i frustrationer og irritationer over at have installeret det Ubuntu/Kubuntu over 50 gange inden for 14 dage!

Så er det vidst sluttet af, hvad angår min utålmodighed, og forklaret!

Jeg forstår udemærket dette er baseret på ALT GRATIS, så hvis du vil have noget for det, så søg arbejde hos MS! :-)
Spotten

Indlæg af Spotten »

christian.arvai skrev:Til alle i denne tråd :)

Det er desværre før sket at folk pga frustrationer, kommer til at skrive uheldige bemærkninger - der får andre til at reagere med negative indlæg.
Nu havde vi det lige så dejligt fredeligt i forum, hvor folk er gode venner og snakker pænt, så skal vi ikke holde os til selve problemet - i stedet for at bruge energien på indbyrdes debatter.

Se, du virker til at have forstået mig bare lidt!

Måske er det fordi jeg forklare / formulere mig på den meget speciel måde, det får jeg i hvert fald tit at vide, men det er en sygdom jeg lider af.
Spotten

Indlæg af Spotten »

eitreach skrev:Stra er en fremragende bruger herinde, og han kommer med et direkte og reelt svar til dig, uden nogen nedladenhed. Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvordan du kan komme derfra, og så til de ting du skriver i dit indlæg.

Hvis man gerne vil have det bedste ud af Ubuntu, bør man starte med at købe en maskine, hvor hardwaren er understøttet af systemet. Det er ikke vores skyld, som ganske almindelige mennesker, at tingene ikke altid virker sammen. Hvis du er frustreret over manglende understøttelse, er det hovedsageligt hardwarefirmaerne du skal være frustrerede over - det er dem som også skriver drivere, som får tingene til at virke.

Vi vil gerne hjælpe dig - men du bliver altså nødt til at være tålmodig. Hvis nogen kender et svar, får du det - hvis ikke, må vi finde en anden løsning på dit problem.

Hov, havde helt overset dit indlæg pga det lange efter.

Ja, jeg har bare et problem med folk siger "slap af" til mig, det kan tænde mig helt af, mere er der såmænd ikke i det, følelser, som mennesker jo har. (Gid man var en computer nogle gange).

Måske jeg er mere nærtagende end jeg selv lige gik og troede, hvad ved jeg, tilbage til emnet.

Det var faktisk også det jeg havde gjort, dog var det så forhandlere der havde sagt den sagtens kunne, men det siger de jo altid bare for at få solgt varen, det er jo så typisk, desværre!

Ja, det har jeg også gjort, kontaktet MSI, de skriver de ikke levere BIOS til linux, men man kan vel bruge den samme BIOS som til Windows, den eneste forskel er jo at man kan få sådan et "tool" så man kan gøre det inde fra systemet, i windows altså! Men i linux kan man vel bare boote op fra en USB stick som i Windows, bare uden den smarte "flashguide" inde fra systemet, vi MS-DOS?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg er udemærket klar over at der er faldet et par uheldige bemærkninger i denne tråd, men jeg vil håbe at vi kan glemme det og komme videre nu.

Jeg syntes det er ærgeligt at vi er nået til et punkt hvor trådstarteren må vælge at lave en ny tråd viewtopic.php?f=4&t=5972 for at få løst problemet, men jeg vil håbe at vi kan holde den nye tråd på et plan hvor det gælder om at finde en løsning.