Kompilere disketter til boot-CD

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Kompilere disketter til boot-CD

Indlæg af eyvind »

Hej.
Findes der et brænderprogram til ubuntu som kan lave boot-disketter om til en iso-fil så jeg kan lave en boot-CD
I synaptik kunne jeg ikke finde noget program der omtalte kompilering.
Jeg har hørt at Nero 8 kan gøre det i windowsmiljø.
Eyvind

Ps. Håber at det er det rigtige sted at lægge spørgsmålet. :)
Rigtige mænd tager ikke backup.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Kompilere disketter til boot-CD

Indlæg af andsen »

Vi er enige om at det er en cd-rom der skal brændes til en boot-cd, ikke? :)

I så fald er det meget simpelt - den .iso-fil du har hentet skal du blot højreklikke på og vælge "Åbn med "Cd/dvd-brænder"". Der vælger du hvilket drev der skal brændes med og du vælger hastighed af brændingen (vælg altid den laveste hastighed til boot/live-cd'er!)

I skrivende stund er jeg selv ved at brænde Ubuntu 9.04 Alpha 4 ned på en cd-rom, der skal testes af på min stationære :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
eyvind

Indlæg af eyvind »

Næe - desværre er det ikke bare en iso der skal brændes, for det kan ubuntu's medfølgende Brasero godt klare.

Det er nogle bootdisketter som gerne skulle kunne boote op på en comp. uden diskettedrev.
Jeg har en iso fil der virker som en win 98 startdiskette, og den kan nemt brændes til en boot CD
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Nåhh puha... Det er vist ikke mig du skal spørge så :D

Nogen der kan tage over?
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
eyvind

Indlæg af eyvind »

OK - og tak for forsøget. :)